Könyvespolcom rejtekében 3. - Időutazás a könyvekben

 

7.jpg

Utazás téren és időn át.

 

A Könyvespolcom rejtekében rovatnak ebben a részében nem egy könyvet mutatok a polcomról, hanem egy meghatározott témakört megjelenítő olvasmányokat, tehát most több kötetről lesz szó. A téma pedig, amelyet ezek a regények megjelenítenek, az időutazás. 

Azért ezt választottam, mert már számtalan alkalommal hivatkoztam arra, hogy szeretem az olyan történeteket, amelyekben a szereplők egy másik időbe, másik korba, másik világba tesznek látogatást. Szerettem volna megmutatni, hogy tényleg kedvelem ezeket a könyveket, nem csupán hivatkozok erre, és a több ilyen kötet is van a könyvtáramban.

Amikor elkezdtem leszedni a polcomról időutazás témában a kötetetket, rá kellett jönnöm, hogy több ilyen regényem is van, jóval több, mint gondoltam. Ez pedig okozott némi kavarodást. Amikor már azt hittem, hogy kiszedtem minden könyvet, rá kellett jönnöm, nem néztem körül elég alaposan, mert van még, ami ebbe a témába tartozik. Sőt! Ezt megtörtént nem egyszer, nem kétszer, hanem háromszor. Bizony, összesen három alkalommal hittem azt, hogy kiszedtem minden olyan könyvemet, amelyben az időutazás szerepet játzik, és három alkalommal készítettem közös fotót a könyvekről.

Akkor bosszankodtam, de most már inkább viccesnek fogom fel a dolgot, így meg is mutatom ezt a folyamatot képekben.

 

Ezek az első körben összeszedett könyvek:

1.jpg

 

Ezután rájöttem, hogy az ablak alatti polcot nem néztem meg, ahol még találtam pár könyvet, mégpedig ezeket:

2.jpg

 

Itt azt gondoltam, hogy rendben, talán lemaradt néhány kötet, de most már teljes a kép:

3.jpg

 

Ám még most sem sikerült minden könyvet összegyűjtenem, mert egy nagyon nagy kedvencem lemaradt:

4.jpg

 

Bevallom, hogy ezután kissé félve készítettem a képet a könyvekről, mert ott motoszkált bennem a gondolat, hogy vajon tényleg összeszedtem-e mindent:

5_-.jpg

 

A gyanúm pedig beigazolódott, mert még mindig voltak olyan kötetek, amelyek nem szerepeltek a közös képen:

6.jpg

 

Ez lett a végső kép, de még most is csak remélem, hogy nem maradt le könyv:

7.jpg

 

Rengeteg könyvem van (tényleg sok, mert ezren felül vannak), a könyvtáramra is ráférne egy polcrendezés, az időutazós könyvek sem egymás mellett vannak a polcomon, így talán érthető, ha nehezen szedtem össze a köteteket.

Egy kis ízelítő, hogy mennyire kusza most a könyvtáram, a könyvespolcom(polcaim) állapota. Ezekből a képekből talán kítűnik, hogy tényleg ráférne egy rendezés a könyvtáramra. (Nem látható minden könyvem, több van, mint itt látszik.)

collage_20210413_170002.jpg

 

Szép számmal akad a polcom könyv időutazás témakörben. Összesen 18 történet 24 kötetben. Igyekszem hát nem elnyújtani ezt a bejegyzést, de azért minden történetről szeretnék külön-külön néhány szót mondani.

Arra már nem emlékszem pontosan, hogy milyen sorrendben kerültek hozzám ezek a regények, csak azt tudom biztosan, melyik volt az első, így ezzel kezdem majd a bemutatást.

Magyar és külföldi szerzők alkotásai egyránt szerepelnek a gyűjteményemben. Elsőként arra gondoltam, hogy a hazai köteteket mutatom meg, de aztán eszembe jutott, hogy mégis inkább azzal kezdem a sort, amelyiket elsőként olvastam. Mivel ezt egy külföldi szerző írta, így elsőként azokat a könyveket mutatom meg, amelyek külföldi alkotások.

 

 Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége

20210413_182226.jpgEz volt az első könyv, amit időutazás témakörben olvastam, és úgy gondolom,  hogy jól jártam azzal, hogy ezzel kezdtem.

Különleges történet, amely felkavart, elgondolkodtatott és annyira magával rántott, hogy elkezdtem és nem bírtam letenni, míg a végére nem értem. Egyszerűen tudnom kellett mi lesz a főszereplőkkel.

Szerettem, mert nem csak a pozitív oldalát mutatja meg az időutazásnak, hanem bizony az árnyoldalait is.  

Ami nagyon szuper dolog, hogy az egyes részek elején jelzik az időt, ahol éppen járunk, és azt is, hogy a szereplők akkor mennyi idősek, így egészen jól követhető a történet folyama. 

Két szerelmes nem mindennapi kapcsolatának alkulását ismerhetjük meg ebben az érzelmekkel teli történetben.

Filmes változat is létezik a könyvből, ami tetszett ugyan,  de igazából nem igazán adja vissza a könyv hangulatát.

MOLY adatlap

 

Andreas Eschbach: A Jézus-videó

20210413_190534.jpg

Ebben a történetben Jézus korába tesznek utazást a szereplők, ami még érdekesebbé teszi a témájában egyébként is különleges sztorit. A cselekmény több szálon fut, bővelkedik akcióban, és tudományos tényekkel is alá lett támasztva, de épp csak annyira, hogy az olvasók számára befogadható legyen.

A könyv alapján született egy film is, de annyira eltér a könyvtől, hogy csupán egy rövid része az elejéből, ami egyezést mutat, azután teljesen másfelé megy a kettő. Így aki a filmet látta, annak én csak ajánlani tudom a könyvet, érdemes elolvasni.

MOLY adatlap

 

Michael Crichton: Idővonal

20210413_194412.jpg

Ennek a történetnek a filmváltozatát láttam többször is, és nagyon tetszett a sztori.  Sokáig fogalmam sem volt róla, hogy könyv is van, így amikor ez kiderült számomra, azon voltam,  hogy beszerezzem. Pár héttel ezelőtt végre sikerült rábukkannom jó árban (400,- Ft) a piaci könyvesnél. Még nem olvastam, de nagyon kíváncsi vagyok rá.

Annyi bizonyos, hogy ebben a történetben az időutazás erősen tudományos hátteret kap, nem valami misztikus történés az alapja.

MOLY adatlap

 

 Kerstin Gier: Időtlen szerelem (Rubinvörös, Zafírkék, Smaragdzöld)

20210413_201720.jpg

Ennek a sorozatnak az első része, a Rubinvörös volt az első könyvem, amit a Könyvmolyképző Kiadótól olvastam. Amit mindenképpen meg kell említenem az az, hogy imádtam az egyes kötetek borítójának alapszínével megegyező színű szövegeket.

Humoros, ugyanakkor érzelmekkel, kalandokkal teli történet két fiatal főszereplésével. Az időutazás mikéntje egészen eredeti, a történet pedig egyszerűen magával ragadó. Az ember elkezdi olvasni, és le sem bírja tenni, míg a végre nem ér. 

Többször is olvastam már a sorozatot, és minden alkalommal ugyanúgy tetszett, minden alkalommal odavoltam érte.

A könyv alapján készült filmsorozat nálam a "jó volt filmen is látni a sztorit, de inkább hagyjuk" kategóriába esik, ami sajnálatos, mert a főszepelőket szerintem jól választották ki, és annyira örültem, hogy film készült ebből a történetből. Na de ez az én véleményem, ez ne tántorítson el senkit, mindenesetre a könyveket mindenképpen ajánlom elolvasni annak, aki a sorozatot megnézte. 

MOLY adatlap

 

Suzanne Selfors: Mentsük meg Júliát!

20210413_204111.jpg

 A könyv Shakespeare: Rómeó és Júliájával való kapcsolódás miatt keltette fel az érdeklődésem. Hiszen a történet szerint egy színdarab szereplői csöppennek bele a kalsszikus történetbe.

A könyv női főszereplője, Mimi megismeri Júliát, ezek után pedig már nem bírja tétlenül nézni annak sorsát. Főszereplőink rengeteg izgalmas kalandba keverednek, miközben igyekeznek életben maradni abban a számukra idegen korban, ahová kerültek. Azon vannak, hogy rájöjjenek mi is történt, és hogyan juthatnának haza.

MOLY adatlap

 

 Tamara Ireland Stone: Elválaszt az idő (Elválaszt az idő, Időtlen idő)

20210413_210627.jpg

Egy könnyed, humoros, érzelmes romantikus történet két fiatalról, akiknek sosem szabadott volna talákozniuk, ám ők erre rácáfolnak. Úgy tűnik, hogy a fiataloknak nincs közös jövűjük, az ember mégis végig drukkol nekik.

A sorozat első részét olvastam csak, a második még várat magára, de már nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan alakul a főszereplők sorsa a továbbiakban.

MOLY adatlap

 

Jasper Fforde: A Jane Eyre eset, Egy regény rabjai (Thursday Next 1 - 2.)

20210417_191426.jpg

 A Jane Eyre az egyik nagy kedvencem, így amikor egy alkalommal interneten nézelődtem, megakadt a szemem Jasper Fforde: A Jane Eyre eset című regényén. Akkor még fogalmam sem volt róla, hogy ez egy sorozat. Mindez csak később derült ki számomra. Szerencsém volt, mert a második részt is sikerült beszerezni. Szinte azonnal megkedveltem az író stílusát, egyszerűen hihetetlen milyen fantáziája van!

 A sorozat főszereplője Thursday Next bele tudja olvasni magát a könyvekbe, ami teljesen más, mint ahogy elképzelhetnénk.

Engem teljesen elvarázsolt az irodalom, az alternatív világ és az időutazás eme kombinációja. Korábban nem olvastam hasonlót.

A szereplők egy kicsit lököttek, de igazán kedvelhető figurák. Eleinte nehezen igazodtam ki az eseményekben, de miután ez sikerült, remekül szórakoztam.

Ebben a sorozatban az író egy olyan világot tár az olvasók elé, amelynek a központjában az irodalom áll. Itt nem vallási felekezetek kopogtatnak az ember ajtaján, hanem olyanok, akik arról akarnak meggyőzni például, hogy a Shakespeare daraboknak ki volt valójában a szerzőjük. A különleges ügynökök hamisított regények, ellopott kéziratok után kutatnak. A merénylők nem fontos épületeket robbantgatnak, vagy befolyásos embereket ejtenek túszul, hanem regények szereplőit gyilkolják meg. 

Zseniális, ahogy Jasper Fforde megalkotta ezt a világot, ami számomra nagyon szórakoztató, különleges olvasmány. 

Sajnos több része nem jelent meg a sorozatnak magyarul, én meg nem tudok angol annyira, hogy úgy olvassam a további köteteket. 

MOLY adatlap

 

Wesley Chu Időrabló, Időostrom (Időrabló 1 - 2.)

20210417_205651_1.jpg

Ezeket a könyveket még nem olvastam, sajnos nem kerültek sorra.

Rengeteg kötet várja a polcomon, hogy végre előszedjem, csak az időm és az engergiám kevés, vagy legalábbis nem jut annyi olvasásra, amennyit szeretnék.

Egészen izgalmasnak tűnik a sorozat a fülszövegek alapján. A borítók pedig valami eszméletlen gyönyörűek! Már az első pillanatban elvarázsoltak.

MOLY adatlap

 

Amy Harmon: Csak a szél tudja

20210413_113223.jpg Amy Harmon neve nem ismeretlen a számomra, hiszen régi nagy kedvencem az Arctalan szerelem című könyve, és nemrégiben olvastam A madár és a kardot, amit szintén nagyon megkedveltem.

Belelapoztam ugyan, de még nem olvastam végig a könyvet, de már ez a kevés is elég volt ahhoz, hogy magával ragadjon a történet. 

Nem simán egy időutazós romantikus történet, hanem több annál. Egyrészt ott a történelmi  háttér, másrészt a fülszöveg és a beleolvasás valami egészen izgalmas rejtélyt sejtet, ami a sztori hátterében áll. Én pedig borzasztóan szeretnék a végére járni ennek a rejtélynek, így remélem, hogy mihamarabb lesz időm, hogy elmélyedjek  ebben a regényben.

MOLY adatlap

 

Stian Skald: A lelkek kútja

img_20210409_063327_359.jpg

Titkok, rejtélyek, mágia és veszélyes kalandok egy izgalmas fantasy történetben.

A könyv az író egy korábbi kötetének, Az elveszett aranyváros keresésének a folytatása. Ám a könyv elején található az egyik szereplő, Fortélyos Maugis naplójának egy részlete, amely egyrészt összefoglalóként funkcionál, segít visszatalálni az eseményekhez, másrészt a segítségével az előző kötet nélkül is olvashatóvá válik ez a történet.

A bővebb véleményem ITT olvasható.

MOLY adatlap

 

Robin O'Wrightly: Andrea&Andrea

4.jpg

Az első, amit Robin O'Wrightlytól olvastam, az az Andrea & Andrea, ami már a kezdő soroknál megfogott  az egyedi stílusával. 

Miután elolvastam a regényt, azon gondolkodtam, miért is nem olvastam még az írónőtől, mert úgy néz ki, azok közé tartozom, akik szeretik azt a hangot, amin Robin O'Wrightly megszólal.

Kétségkívül sajátos hangulata van a történetnek, amelyet a narrátor szövegek és a párbeszédek a szerkesztővel tettek igazán egyedivé. Bár az is biztos, hogy talán nem mindenki számára emészhető ez a műfaj, ám akihez utat talál, az örökre a rajongója lesz.

A bővebb véleményem ITT olvasható.

MOLY adatlap.

 

Benyák Zoltán: Képtelen történet

20210417_234844.jpg

Ebben a történetben nem az időben utazik a főszereplő, hanem a saját jelenéből, a saját életéből kerül át egy másik világba. Mégpedig az általa írt történetek világába. Az ajtajánál megjelenik az egyik szereplője, és ekkor veszi kezdetét az a varázslatos kaland, amelyről a Képtelen történetben olvasni lehet.

Nekem még nem volt szerencsém elolvasni a könyvet, de a fülszöveg roppant módon felcsigázta az érdeklődésem, így mindenképpen szerettem volna a polcomon tudni, és a megfelelő időben elolvasni.

MOLY adatlap

 

Buótyik Dorina: III. Amenemhat rejtélye

20210418_000444.jpgSzeretem az olyan történeteket, amelyekben rejtélyeket igyekeznek kibogozni a szereplők, az Egyiptomban játszódó filmeknek és könyveknek szintén rajongója vagyok, így nem volt kérdés, hogy a III. Amenemhat rejtélye című regény nekem is íródott.

Örömmel vetettem bele magam az olvasásba, és már az első oldalak után teljesen magába szippantott a sztori, csak úgy faltam a sorokat.

Egy izgalmas nyomozásról szól a történet, ráadásul nem is akárhol, hanem az egzotikus Egyiptom területén igyekeznek hőseink kibogozni a szálakat. A jelenben indul a nyomozás, de aztán a múltban találja magát az olvasó.

Szerettem ezt az könyvet, amelynek egy érdekes történetet rejt magában.

A bővebb véleményem ITT olvasható.

MOLY adatlap

 

Hornyesi Szilvia: Drakdrek - A Földön túl

20210418_003519.jpg

A borító sötét és sejtelmes, a fülszöveggel együtt hívogatja az olvasót, hogy ismerje meg a mögötte rejlő történetet. Sajnos ezt a könyvet sem olvastam még, de már nagyon érdekel. Remélem, hogy még idén sorra kerülhet.

Ebben az esetben sem igazán időutazásról van szó, hanem arról, hogy egy másik világ tárul fel a főszereplő előtt, de mivel egy másik helyre kerül, így azt gondolom, hogy itt a helye a könyvnek.

MOLY adatlap

 

 

Darvas Petra: Ikrek Mágiája

20210405_074308.jpg

Ebben a történetben a középkorba kerülnek vissza a fiatal főszereplők. Igen, főszereplők, ugyanis ennek a regénynek nem egy, vagy kettő, hanem több központi figurája van. Több fiatal kerül vissza a jelenből a múltba, különböző országokból, de egyazon időből. Felvetődhet a kérdés, hogy hogyan értik meg egymást, és az embereket ott, ahová kerülnek, az írónő viszont ügyesen megoldotta ezt a problémát.

Különböző természetükből fakadóan kezdetben nehezen jöttek ki egymással a szereplők, de idővel szépen összecsiszolódtak.

Titkokkal és rejtélyekkel teli volt ez a misztikus történet, amely az első pillanatban magával ragadott és nem is szabadultam, míg a végére nem értem. Elkezdtem olvasni és azt vettem észre, hogy a vége felé járok.

Úgy ért véget a regény, hogy most türtelmetlenül várom a folytatást, egyszerűen tudnom kell mi lesz. Bár nemrég jelent meg az első rész, így valószínűleg sok időbe telik, míg a következő részt olvashatom, de azért reménykedem, hogy nem kell olyan sokat várni.

A bővebb véleményem ITT olvasható.

MOLY adatlap

 

Gallay - Nagy Krisztina: Poison of Love

20210418_010216.jpgItt egy kamaszlány a főszereplő, aki rajongva szereti kedvenc énekesét, és bármit megadna, hogy találkozzon vele. Ekkor történik az a fordulat, hogy a lány visszakerül a múltba, amikor kedvence és annak zenekara még nem ismert rocksztárok, hanem hétköznapi emberek.

Mennyiben befolyásolja a múltat a rajongó kamaszlány? Még sajnos nem sikerült kiderítenem, de már nagyon várom, hogy megismerjem ezt a fiatalos és lendületes történetet. 

MOLY adatlap

 

On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?


20210418_012832.jpgEz a  harmadik olyan történet, amely során nem az időben utazik a főszereplő, hanem egy másik világ tárul fel.

Első alkalommal kölcsönben volt nálam a könyv, úgy olvastam, azután sikerült saját példányt vennem, ráaduásul az 2019-es Könyvfesztiválon abban a szerencsében volt részem, hogy találkozhattam az írónővel, aki nem csupán dedikláta a regényt, hanem csodás sorokat is kaptam tőle a kötetbe.

Egy izgalmas fantasy történet humorral, szerelemmel, kalandokkal, amelyben a varázslatnak fontos szerep jut.

MOLY adatlap

 

Karády Anna: A füredi lány


20210225_193951_1.jpgEgy időn átívelő szerelem története. 

Abban a pillanatban, amikor véletlenül megláttam a borítót, tudtam, hogy nekem ezt a könyvet el kell olvasnom. Aztán megnéztem a fülszöveget, és ha lehet még nagyobb vágyat éreztem az olvasásra. Megrendeltem a könyvet több másik kötettel, majd türelmetlen várakozás következett. Egy hét után még mindig nem érkezett meg a könyv, de ekkor már azt éreztem, hogy nem bírok tovább várni, azonnal olvasni akarom a történetet. Ezért hát egy könyvesboltban, teljes áron megvettem a kötetet (Ilyet nem teszek egyébként, csak nagyon kivételes esetekben, mert leginkább online szoktam vásárolni).

Egyszerűen nem érdekelt, hogy kedvezményesen már megrendeltem a könyvet, annyira olvasni akartam. Úgy voltam vele, hogy a plusz példányt majd elajándékozom.

Mindezek alapján látható, mekkora hatással volt rám a könyv már akkor, mielőtt egy sort is olvastam volna belőle. Amikor pedig végre elkezdhettem, valamiféle eufórikus köd ereszkedett rám, mert szinte nem létezett más, csak a történet.

Bővebb véleményem ITT olvasható.

MOLY adatlap

 

 

img_20200610_234628.jpg

 

Remélem, hogy sikerült minden olyan történetet összeszednem a polcomról, ami valamilyen módon kötődik az időutazáshoz.

 

Kíváncsi vagyok ki mit olvasott ebben a  témakörben? Írjátok meg a hozzászólásoknál. Ajánljatok nekem könyveket!