Buótyik Dorina: III. Amenemhat rejtélye

Egy különös egyiptomi rejtély, amely a múltba repíti az olvasókat.

 

Nagyon köszönöm Buótyik Dorinának, hogy lehetővé tette számomra III. Amenemhat rejtélye című könyvének megjelenés előtti olvasását.

Az első pillanatban, amikor megláttam a borítót – ami Grapholic of Ashley Redwood  munkája, akinek nem mellesleg nagy rajongója vagyok –, egyszerűen beleszerettem, azt éreztem, hogy nekem ezt a történetet mindenképpen el kell olvasnom. Így amikor Buótyik Dorina e-mailt küldött nekem, mérhetetlenül boldog voltam.

 A külsője után a belső is megfogott, egyszerűen elvarázsolt ez az izgalmas történet, mely Egyiptomba vitt el.

 

Buótyik Dorina: III. Amenemhat rejtélye

 

covers_597499.jpg

A kép forrása:  Grapholic of Ashley Redwood, NewLine Kiadó

 

       A könyv adatai:

 

       Kiadó: NewLine

       Kiadás helye:Bakháza

       Kiadás éve:2020

       Kötés:Puhatáblás

       ISBN:9786155956973

       Megjelenés időpontja: 2020. június 4.

 

 

 TARTALOM:

 

Egy fáraó.

Három fiatal egyiptológus.

Egy idős kalandor.

No meg egy kairói tolvajbanda és egy macska.

Gracie új tárlatra készül a British múzeumban. Úgy gondolja, a legnagyobb problémája az, hogy asszisztense, a jóképű Louis folyton összecseréli a leleteket, és hogy a nagyképű újságíró, David mindenbe beleüti az orrát.

Ám este felhívja őt a Kairói Egyiptológiai Múzeum igazgatója, hogy helyettesítsen egy tárlaton, mivel a helyi egyiptológusnő, Rania rejtélyes körülmények közt eltűnt.

Gracie és Louis hamar rádöbbennek, hogy darázsfészekbe nyúltak. Kiderül, hogy Rania eltűnése szokatlanabb, mint hitték és a baljós eseményeknek itt nincs vége.

A fiatalok rábukkannak egy titkos kamrára III. Amenemhat csarnokában. Gracie a bazárban belebotlik bácsikájába, és az idős kalandor sietősen a lánynak adja a naplóját, mert valaki üldözi. Ráadásul Louis is eltűnik.

Mi olyan fontos a naplóban? Ki ez a III. Amenemhat? Ki van az idős kalandor nyomában és miért?

Gracie, Louis és David egyesíti erőit. Kalandjuk során a napló újabb és újabb titkait fedezik fel.

Ez a különös ókori egyiptomi rejtély valóban a múltba röpíti olvasóit, keljünk útra Kairóba!

 

A kép forrása: Pixabay

pyramid-3478575_960_720.jpg

 

VÉLEMÉNYEM:

 

Szeretem az olyan történeteket, amelyekben rejtélyeket igyekeznek kibogozni a szereplők, az Egyiptomban játszódó filmeknek és könyveknek szintén rajongója vagyok, így nem volt kérdés, hogy a III. Amenemhat rejtélye című regény nekem is íródott.

Örömmel vetettem bele magam az olvasásba, és már az első oldalak után teljesen magába szippantott a sztori, csak úgy faltam a sorokat.

Egy izgalmas nyomozásról szól a történet, ráadásul nem is akárhol, hanem az egzotikus Egyiptom területén igyekeznek hőseink kibogozni a szálakat.

Halványan ugyan – inkább az események kibontakozásának vége felé –, de megjelenik egy csipetnyi romantika is. Nem ez adja a sztori lényegét, és azt kell mondanom, hogy nem is hiányoltam, mert annyira lekötött a cselekmény.

A jelenben indul a nyomozás, de aztán a múltban találja magát az olvasó. Ezen a ponton nekem akadtak elképzeléseim a továbbiakról, ám ez nem jött be, mert annyira megkeverte a szálakat az írónő, hogy csak néztem.

Kedvencem is lett, mégpedig a kék macska, aki mindig akkor tűnt fel, amikor hőseinknek szüksége volt segítségre.Igazából nem is tudom miért ezt az állatot kedveltem a leginkább.

Talán azért, mert annyira titokzatos, csupa rejtély. Képtelenség eldönteni, hogy valódi-e, vagy sem. Azt sem lehet tudni, hogy mik a szándékai, miért segít? 

 

cat-859017_960_720.jpg

                   A kép forrása: Pixabay

 

Végig azt éreztem, nagy jelentősége van ennek az állatnak. Roppant titokzatos volt, folyton azt vártam, hogy kiderül róla kicsoda, micsoda ő, de sajnos nem így történt.

Igazán lenyűgöző történetet sikerült alkotnia Buótyik Dorinának, és bár valamilyen szinten lezárultak az események, mégis úgy érzem folytatást kíván a regény. Leginkább a kék macska kiléte foglalkoztatja a gondolataimat. Reménykedem benne, hogy többet megtudhatok róla, ha tovább szövögeti ennek a könyvnek az szálait az írónő.

Imádtam ezt a könyvet úgy, ahogy van! Minden sora igazán izgalmasra sikeredett. Alig hiszem el, hogy ez az első regénye a szerzőnek, akinek csak gratulálni tudok!

 

Sok érdekességet tudhattok meg a szerzőről, a könyv születéséről, ha ellátogattok a "NewLine Kiadó olvasó csoportjába, ahol Buótyik Dorina április 9-én bemutatkozó napot tartott.

 

Itt található meg az írónő:

Buótyik Dorina írói oldala

 

 

Itt lehet előrendelni a könyvet:

 

NewLine Kiadó

 

Álomgyár

Book24

 

egypt-4269151_960_720.jpg

A kép forrása: Pixabay