Jud Meyrin: Vérbeli detektívek (Felföldi rejtélyek 3,5/Rózsakői rejtélyek 2,5)

 

covers_848976.jpg



Amikor két erős, határozott egyéniség kerül egymás mellé, akikre az is igaz nem mellesleg, hogy "ami elromolhat, az el is romlik",  akkor ott biztosan egy izgalmas és rendkívül szórakoztató olvasmány vár.

Ismerem Bent, Tristanról pedig hasonló jókat hallottam, így nagy adag kíváncsisággal vágtam bele az olvasásba.

A Vérbeli detektíveknek Megyeri Judit Rózsakői rejtélyekből ismert Ben Burke magándetektíve, és a Felföldi rejtélyek sorozat Tristan Hunter nyomozója a főszereplője.
Noha ezen utóbbi kötetek is a polcomon vannak, de eddig csupán az előbbi az, amit olvastam. Nem mellesleg ez a keresztezés még inkább felcsigázta az érdeklődésem Tristan és Lottie kalandjai iránt.

Miután ismerem - és kedvelem is - az írónő stílusát, mert képes titkokat rejtegetni úgy, hogy csak az adott kötet végén rántsa le a leplet, ami után az ember csak csapkodja a fejét, hogy hát persze, gondolhatta volna - de ugye nem gondolta, mert Megyeri Judit (Jud Meyrin) sikeresen terelte a lényegről a figyelmet -, meg emellett szórakoztató is tud lenni, így abban a hitben voltam, hogy igazán nagy meglepetések nem is érhetnek.
Persze hajtott a kíváncsiság, mi sül ki a két nyomozó kényszerű együttműködéséből, ám arra nem számítottam, hogy milyen nagyon fogom élvezni ennek a könyvnek az olvasását.

Úgy gondolom receptre kellene felírni Bent és Tristant külön-külön is, de együtt még ütősebbek rosszkedv ellen. Igen zilált voltam lelkileg, amikor a Vérbeli nyomozók lapjaiban elmerültem, mégis azt vettem észre, hogy nem csupán az izgalmas jelenetek szegeztek a lapokhoz, hanem igazán jól szórakoztam is olvasás közben.

Ha már két történet keresztezéséről volt szó... Tudjátok mit? Nekem bizony eszembe sem jutott, hogy esetleg nem működik majd az az elgondolása Megyeri Juditnak, hogy a két nyomozót összerakja. Erre akkor jöttem rá, amikor a könyv végére értem.
Kíváncsi voltam milyen lesz együtt ez a két pasas, de az fel sem merült, hogy ne lenne izgalmas és szórakoztató.

Lehetett volna az is, hogy megmarad két külön sztorinak Ben és Tristan, de amikor összekerültek, a világuk is szépen egybeolvadt. Nem csupán a két pasas működött jól együtt, hanem a két sorozat is szépen összesimult arra az időre, míg útjaik keresztezték egymást.

Na igen, nem indult zökkenőmentesen az együttműködés a két főszereplőnek. Ám miközben mindenféle zűrbe keveredtek, szépen összecsiszolódtak, és a végére gondolkodás nélkül bíznák az életüket a másikra.

A nyomozók mellett a párjaik, Flóra és Lottie is igen erős személyiséggel bírnak. Most sem hagyták magukat elnyomni, kikövetelték a figyelmet, magunknak, mert ők sem akartak ám kimaradni a nyomozásból. Ebből következik az, hogy bizony a romantika és az erotika is megjelenik a történetben.
Igazán kedvelhető mindkét nő, bár számomra most ez a két nyomozó sztorija volt, és bevallom a romantikus pillanatokkal nem volt bajom, de az erotikus részek egyáltalán nem hiányoztak volna, ha nincsenek. Félreértés ne essék, nem voltak a pikáns részek túltolva, hiszen épp csak villanásnyi volt belőlük, és igazából passzoltak is a sztoriba, én mégis azt éreztem, hogy nélkülük is működött volna a sztori. Persze ez csak az én véleményem.
Így is tetszett a könyv, nagyon is, és valószínűleg újra el fogom majd olvasni. Sőt! Imádnám, ha többet is kaphatnánk még Ben és Hunter kettőséből (és szerintem ezzel nem leszek egyedül).

Végezetül a borítóról

Tudom, tudom. Attól még lehet jó egy könyv, hogy kevésbé sikerült a borítója, de kétségtelenül egy regény külső megjelenése az, ami elsősorban felhívja a lehetséges olvasók figyelmét. Szemet gyönyörködtető tud lenni egy szép, egyedi, kreatív borító.

A Vérbeli nyomozók csodás külsöje (mert igen az, csodás) Chris Covers munkáját dicséri.

Nem csupán jó ránézni erre a borítóra (mondjuk én konkrétan bele tudok veszni), hanem még az is elmondható róla, hogy jól hozza a regény hangulatát, és igen figyelemfelkeltő. Ha nem ismerném Megyeri Judit munkásságát, akkor is szívesen venném le a polcról egy könyvesboltban. Hívogatja, csalogatja a leendő olvasókat.

 

Fülszöveg:

 

Benjamin Burke azt hitte, tökéletes a terve. Elviszi a barátnőjét, Flórát egy régóta esedékes romantikus utazásra Skóciába, közben szimatol egy kicsit az ügyben, ami hónapok óta ébren tartja éjszakánként. Persze Ben életében soha semmi nem ilyen egyszerű, a tervei pedig hajlamosak gajra menni. Ezúttal a szokásosnál is jobban. Köszönhetően egy holttestnek, egy eltűnt lánynak, na meg Tristan Hunternek, az edinburghi zsarunak, akivel – mindkettőjük pechjére – kereszteződnek az útjaik.

 

Ben és Tristan azon kapják magukat, hogy őrült balhéba keverednek, ahol minden sarkon veszély les rájuk, miközben legszívesebben egymásnak is bemosnának.

 

Vajon sikerül összedolgozniuk és túlélniük a közös kalandot?

 

Jud Meyrin Rózsakői rejtélyek és Felföldi rejtélyek sorozata fonódik össze ebben a fergetegesen adrenalindús bromance-ban

 

 

Várható megjelenés: 2024. március 20.

 

 

Az írónőt itt lehet megtalálni:

 

Megyeri Judit- Jud Meyrin

 

 

A könyv előrendelhető:

 

FairBooks Kiadó és Írói Műhely