Robin O’Wrightly: Tonio & Leona (Rigók & Mundik 2.)

 

covers_609321.jpg

 

 

A szerelem az emberiség megmaradásának kulcsa. Őseink, a régi rómaiak mondották volt: amor vincit omnia; a szerelem mindent legyőz.

 

Nehezen találok szavakat, hogy mennyire hálás vagyok a lehetőségért, hogy még megjelenés előtt olvashattam Tonio & Leona történetét. 

Az Andrea&Andrea óta (amiről a véleményem ITT olvasható) rajongója vagyok Robin O'Wrightly által meghonosított narrációs szatírának. Egyszerűen az első pillanattól azt érzem, hogy közel áll hozzám ez a stílus. Örömmel vettem, amikor kiderült, hogy a két kedvencem karanténos kalandjairól (Andrea tutto bene) is olvashatok, amely sztorit szintén nagyon szerettem (a részletesebb véleményem ITT található erről a regényről).

Andrea Rigon és Rigó Andreán (Sophián) túl Toniot és Leonát is a szívembe zártam, akik kicsit lököttek, de számomra nagyon kedvelhető figurák voltak, így kíváncsi voltam az ő történetükre is. Ugyanis igen keveset tudtam meg róluk Andreáék sztorijában. Titokzatos volt a megjelenésük, a szerepük, de csupaszív emberek voltak, akikről tudni akartam hogyan alakult a sorsuk. Ha őket nem nézzük, akkor is szeretne az ember többet tudni arról, hogy miért is volt annyira fontos az, amin annyit fáradoztak (Nem mondanám meg pontosabban mire is gondolok, mert aki nem olvasott Andreáékról, annak spoiler lenne. Aki ismeri a történetüket, az meg úgyis tudja.).

Szóval az Andrea & Andrea című történet végén a kedves írónő kellően felcsigázta az olvasók kíváncsiságát Tonioval és Leonával kapcsolatban, így örömmel vettem tudomásul a hírt, hogy saját könyvet kapnak.

Az öröm még nagyobb volt, amikor lehetőségem adódott megjelenés előtt olvasni Tonio és Leona Mundi történetét.

Mielőtt kicsit részletesebben beszélnék a történetről, azt szeretném elmondani, hogy mindenképpen javasolnám olvasás előtt az Andrea & Andrea (és az Andrea tutto bene) című könyv(ek)ben való elmélyedést, mert erre (ezekre) épül Mundiék kötete.

 

A borítóról

A stílusa mellett a grafikáit is nagyon kedvelem Robin O'Wrightlynak. Mindig ámulva lesem a könyvekben a képeket. 

Általában jól illenek a történethez a borítók, bár most Tonio & Leona esetében van egy pici ellenérzésem ezzel kapcsolatosan. A borítón lévő párossal, az elhelyezkedésükkel nincs gond, viszont engem az zavar, hogy egy barna hajú hölgyemény szerepel a képen, holott a női főszereplő kinézete teljesen más. Már ha a főszereplőket van hivatott megjeleníteni a borító. Mert ha nem ők lennének, akkor oké, viszont annak meg mi értelme lenne nem a lényeges karaktereket szerepeltetni. Egyébként a történet hangulatát jól visszaadja a grafika, egyedül a már említett problémám van. Ettől függetlenül tetszik a borító, de úgy éreztem meg kell említenem ezt az apróságot, mert olvasás közben végig ott motoszkált a gondolataimban, és mire a történet végére értem, akkor sem gondoltam másképp.

 

Ha már arról beszéltem mennyire tetszik az írónő stílusa, a grafikái, akkor arról is szót ejtenék, hogy jelen esetben azt éreztem, hogy kevésbé volt hangsúlyos a narrálás, kevésbé kapott jelentős szerepet, kevésbé volt jelen, mint az előzményi kötetekben. 

A könyv negyedénél jártam körülbelül, amikor rájöttem, hogy ami olyan furcsa volt addig, az az, hogy többet kaptam a történetből, és kevesebbet a narrálásból. Gondolkodtam ezen, de rájöttem, hogy egyáltalán nem baj, mert ennek a történetnek ez kellett, hogy jobban előtérbe kerüljenek a történések, hiszen igencsak megkeverte a szálakat a kedves írónő.

Tonio és Leona sztorija egy romantikus-erotikus sci-fi szatíra, ami Mátrixos és Terminátoros hangulatot kapott. Nem részletezem miért, mert aki elkezdi olvasni, az úgyis rögtön tudni fogja. Valószínűleg az emberek többsége előtt nem ismeretlenek az említett filmek, így nagy eséllyel nem éri váratlanul a kedves olvasókat a regényben megjelenő közeg.

Ha már a Mártixnál és a Terminátornál tartunk, akkor bizony az mellett sem mehetek el szó nélkül, hogy éppen annyira csavaros a Mundik története, mint az említett filmek. Az olvasó jó ha odafigyel, és még így is lesz min gondolkodnia, mire kigobozza a szálakat. Én szerettem ezt ebben a regényben, mert közel állnak hozzám azok az olvasmányok, amelyek alaposan elgondolkodtatják az embert. Amelyek nem csupán szórakoztatnak, de el is gondolkodtatnak, mert nem nyújtanak tálcán minden információt, hanem bizony rá kell jönni dolgokra.

Nincs könnyű életük a főszereplőknek, sok megpróbáltatáson kell keresztülmenniük, ami közben változnak, és sokmindent megtanulnak.

A könyv a szereplőkön keresztül világít rá arra, hogy mennyire fontosak az érzelmek, az emberek egymás iránti kötődése, hogy történjék bármi, ami leginkább fontos, ami sokminden mozgatórugója, az a szerelem. Mert a szerelem nagy dolgokra készteti az embereket. A szerelem minden legyőz.  Ehhez a gondolathoz kapcsolódik a kedvenc idézetem a könyvből.

A szerelem az emberiség megmaradásának kulcsa. Őseink, a régi rómaiak mondották volt: amor vincit omnia; a szerelem mindent legyőz.

Most talán többen is felteszik azt a kérdést, hogy akkor egy csöpögős romantikus sztoriról van szó sci-fi köntösben? Nem! Ettől nem kell tartani. Az írónő stílusa a biztosíték arra, hogy noha az érzelmek fontossága jelentős, mégis egy szórakoztató, elgondolkodtató olvasmányt kapunk Tonio & Leona történetével, amely sci-fi hátteret kapott.

Elkezdtem olvasni a könyvet, aztán nagyon hamar azt vettem észre, hogy már a felénél járok és egyszerűen nem bírom letenni.

Eléggé stresszes napokat éltem meg mostanában, de Robin O'Wrightly ismét elérte a stílusával, Tonio & Leona történetével, hogy pár órára elfeledjek minden negatív dolgot, elérte, hogy még a hangulatom is jobb volt olvasás után.

 

TARTALOM:

 

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

 

Van ​az úgy, hogy hirtelen megszületik a semmiből egy férfi és egy nő, akik közös nevezőre jutnak, aztán jól egymásba gabalyodnak. Ismerős? Ha Andrea Rigo és Rigó Andrea történetét már olvastuk, akkor jogosan merül fel a kérdés: mi a helyzet a szálaikat beteg módon mozgató másik két szereplővel, Tonio és Leona Mundival? A legtöbb olvasó a szívébe zárta a „két lökött perverzkét”, így lehetetlen, hogy nekik ne legyen egy saját, külön bejáratú sztorijuk ezen az újraindított földkerekségen. Mindenre választ kapni ebben az őrületes erotikus sci-fi paródiában: megkapják-e a Mundik, amire vágynak? Hogyan és miért váltak olyanná, amilyenné? Mi volt előbb, a gép vagy a lázadás? Keresztüljut-e a saját poklán ez a kicsavart Ádám és Éva? Vajon minden szál összefut? Meddig tart egy örök szerelem? És amikor azt hiszi a kedves olvasó, hogy nem lepődhet meg jobban, Robin O'Wrightly, a narrációs szatíra meghonosítója lehajít egy kisebb atombombát… csak hogy végre pontot tegyen ennek a mondatnak a végére.

 

18+ Kedves kiskorú embertársam! Ha az előzőt olvastad, hát... lelked rajta. Ha ezt is elolvasod, én előre szóltam! Ez durvább, mint az...

 

A megjelenés várható ideje: 2021. február 23.

 

A könyv elektronikus formában előrendelhető, később beszerezhető a Mogul Kiadó internetes áruházából.

 

A szerző az alábbi helyeken található meg:

 

Robin O'Wrightly Books

Robin és Borka univerZUGa

Blog: Robin O'Wrightly