Eve Rigel: Lien

 

1_6.jpg 

Két dolog jár most a fejemben. Az egyik, hogy nekem ez a történet tetszett. Szerettem olvasni. Így utólag azt mondom, hogy sajnálnám, ha lemaradtam volna róla.

A másik pedig amire gondolok az, hogy valamiféle pillangóhatás, vagy inkább dominóelv - már nem is tudom melyik - érvényesült, hogy én oda jutottam, hogy a kezembe került Eve Rigel regénye. Mondom is, hogyan értem ezt.

E.K. Mindaleth ajánlására szereztem be és olvastam el egy másik kötetet (Chanda Gergő: Isten feketében) a Trivium Egyesület kínálatából, ahol Eve Rigel: Lien című regénye is megjelent. A kiadóhoz eljutott a véleményem, amit Chanda Gergő könyvéről írtam, ennek nyomán kaptam lehetőséget olvasni a Lien címet viselő történetet. Ezúton is nagyon köszönöm  lehetőséget!

Ha nem látom az ajánlót arról a másik könyvről, ha nem olvasom, akkor véleményt sem tudtam volna írni róla, ami után lehetőséget sem kaptam volna Eve Rigel: Lien című könyvének olvasására, magamtól meg nem biztos, hogy felfigyeltem volna rá. Pedig nekem tetszett. Ez rámutat arra, hogy mennyire fontos az, hogy beszéljünk másoknak az olvasmányainkról, ajánljuk őket. Nem azt mondom, hogy rá kell erőltetni másokra azt, ami nekünk tetszett, nem, cseppet sem. Hanem említsük meg mit olvastunk, beszéljünk arról, hogy az nekünk mit jelentett, mi tetszett benne, stb. 

Egy lendületes, és igazán szórakoztató történet tárult elém, ennek a könyvnek a lapjariól, amit egy katonai sci-finek mondhatunk.

Egy olyan disztópikus társadalom elevenedik meg, amikor az ember belekezd ebbe a történetbe, amelyben jelen van a misztikum, a negatív jövőképbe pedig - amely tükröt tart a mai társadalmi viszonyoknak - jó adag fantasy szál vegyül.

Szépen, részletesen kidolgozta az írónő a világot, amelyet ebben a regényében az olvasók elé tárt.

A katonai részekhez nem értek, így azokhoz szakmai szemmel hozzászólni sem tudok. Annyit mondhatok csak, hogy laikus szemmel egyben volt minden ezzel kapcsolatban. Érdekes, nyomon követhető volt. Nem éreztem késztetést a fegyverek leírásánál, vagy bármilyen katonai dologgal kapcsolatban, hogy legszívesebben átlapoznám. Nem! De, nem ám! Ezek a részek szépen belesimultak a történet egészébe, élvezetes volt olvasni őket.

Végig fenntartotta az érdeklődésem a regény, egy pillanatra sem éreztem, hogy ellaposodott volna a sztori. A végén pedig egy váratlan fordulattal lepte meg Eve Rigel az olvasókat.

Igazából szinte teljesen kiszámíthatatlan volt a történet, sosem lehetett tudni, hogy mi történik majd a következő pillantban. Az ilyet pedig én igencsak kedvelem, így most is örültem ennek.

Bár romantikáról itt szó sincs, hiszen egy misztikumal tarkított kalandregény ez, mégis az írónő kedvez a romantika kedvelőinek, mert a történet második felében épp egy csipetnyit, de kapunk belőle. Nem kell félni, nem megy át a sztori valami szirupos olvasmánnyá, hiszen ami romantika megjelenik, az épp beleillik az események láncolatába.

Nagy adag kíváncsisággal, de ugyanakkor némi óvatossággal vágtam bele az olvasásba. Kicsit tartottam a történettől, mert a fülszöveg alapján érdekes volt ugyan, de ismeretlen volt a szerző, így fogalmam sem volt mire számítsak. Meg mostanában többször futottam bele olyanba, hogy érdekes a történet, de a stílus nem igazán jött be. Ám lesz, ami lesz, belevágtam.

Végül sikerült meglepnie a regénynek, mert kiderült, hogy ez egy érdekes, jól felépített sztori és még a stílusa is tetszik az írónőnek, ahogy a szavakat egybefűzi. Olyannyira, hogy én bizony utána nézek majd milyen könyvei vannak még Eve Rigelnek.

 

Fülszöveg:

 

Narval Avery, az Egyesített Haderő őrnagya, néhány társával együtt otthagyja az egységét, és csatlakozik a ganjuri ellenállókhoz. A háború már több mint tizenöt éve tart a Dhaor bolygón, és az embereken kívül a többi faj is érintett benne. Narval a társaival együtt rendszeres időközönként élelmet, vizet és gyógyszereket csempész át a császári fővárost körbekerítő blokádon, hogy segítsék a város katakombáiban nyomorúságos körülmények között tengődőket.

 

Egy nap Narvalt felkeresi egy ismeretlen lány, és nagyon különös megbízást ad neki. Egy héten belül át kell juttatnia őt a blokádon Ganjurba, amikor pedig elvégezte, amiért megy, meg kell ölnie. A lány kérése komoly fejtörést okoz Narvalnak, de végül elvállalja a feladatot. Amikor a társaival együtt elindulnak Ganjur felé, még nem tudják, hogy az életük teljes egészében megváltozik, és olyan lavinát indítanak el, ami elpusztíthatja a bolygó több milliárdnyi lakosságát.

 

Ki lehet az ismeretlen lány, és miféle titkokat rejteget?

 

Miért akar egy héten belül bejutni Ganjurba?

 

Miért akarja, hogy a végén Narval megölje őt?

 

A történet végigvezeti az olvasót Dhaor sajátos világán, miközben megmutatja neki, hogy egy katona életében mennyire fontos a becsület, a hűség és a bajtársiasság, de megismerheti az árulást, a gonoszságot és a szenvedést is, mire eljut a végjátékig.

 

A regény a military science fiction és az űropera legjobb hagyományait ötvözi, mégis újszerű és egyedi.

@konyvszenvedely Egy izgalmas katonai sci-fi. #talentumhouse #everigel #katonaiscifi #scifi #fantasy #fantasykönyv #scifikönyv #mutimitolvasol #házikönyvtár #mostolvasom #könyvajánló #olvasnijó #magyarszerző #olvassmagyart #olvasshazait #könyvmoly #könyvszenvedély #booktok #booktoker #hungarianbooktok #hungarianbooktoker ♬ Iced Coffee - Arthur Hill

 

Itt lehet megtalálni az írónőt:

 

Eve Rigel írói oldala

 

 

A könyv beszerezhető a Trivium Egyesület webáruházából.