Tanila Jensen: Lacrimosa (Viveca 3.)

 

img_20231108_074336_516.jpg

 

Tanila Jensen nevét meghallva elsőként a Viveca címet viselő démonos sorozata jut eszembe, amin keresztül megismertem.

Az írónő minden megjelent regényét olvastam, így jól tudom, hogy mennyire változatos a történetírásban, hogy mennyire tud szárnyalni a fantáziája.

Szeretem a misztikus, fantasy elemeket tartalmazó könyveket, amelyek nem nagyon ijesztőek, de azért kellőképpen borzongatnak, ezért is keltette fel az írónő démonos sztorija a figyelmem.

A Viveca sorozat első része, ami a Félelem árnyai címet viseli borzongatónak mondható, helyenként ijesztő villanásokkal, de számomra nem volt félelmetes olvasmány.

Míg a sorozat kezdő kötete inkább a borzongató kategóriába esett nálam, addig a második rész, a Feloldozás már kicsit sötétebb hangulatú, több félelmetes epizód volt jelen benne.

Jobban kedvelem a kevésbé félelmetes sztorikat, ez a kötet meg valahol súrolta a határt, de mégis, imádtam benne, hogy annyira tudott hatni rám.

Megmondom őszintén, hogy mindezek után kíváncsian vártam az utolsó részt. Ott kavargott bennem a kérdés, hogy vajon tudja-e még fokozni a sötét hangulatot Tanila Jensen, ezért igen lelkesen vetettem bele magam a lapok közé.

A záró kötet, ami a Lacrimosa nevet kapta, bizony sokkal felkavaróbbra, dermesztőbbre sikeredett, mint az előzmények. Az írónő nem kímélte a szereplőket, de még az olvasók felé is bátrabban nyitott, jobban meg merte mutatni a történet rémületesebb felét. Mintha itt érezte volna legotthonosabban magát, mintha számára is itt nyílt volna ki igazán a történet.

Engem ennek a résznek sikerült a legmélyebben magával ragadnia. Bőven túlmutatott azon a vonalon, amit én igazából kedvelek, mégsem tudtam volna félretenni, annyira belemászott a gondolataimba, tudni akartam, hogyan végződik a történet, mi lesz a szereplők sorsa. (Be kell vallanom, hogy a harmadik részre már annyira rajongtam ezért a történetért, hogy lehetett volna bármennyire is félelmetes, akkor is elolvasom.) 

A sorozat egészében szerepet kap a hit és a szeretet ereje.

Kötetről-kötetre egyre tovább csavarta a szálakat az írónő, néha csak kapkodtam a fejem, hogy mi minden történt.

Amikor a kezdeti ködösség után már azt hittem, körvonalazódnak végre az események, mindig jött valami, ami összezavart. Teljességgel kiszámíthatatlan volt az egész sztori és én ezt nagyon imádtam.

Több említésre méltó szereplő van, én mégis csak a két legfőbb karakterre térnék ki.

Viveca mindig is egy megfejthetetlen talány volt számomra, ami nem változott a sorozat befejező részére sem.

Talán tisztábban láttam őt a végén, de megmaradt a távolságtartása irányomban. Fura ezt így egy könyv karakteréről mondani, de ha egyszer így érzem.

Philip atya mindig, mindenkor törekedett a jóra, mindenből a legjobbat akarta kihozni, de koránt sem tökéletes figura. Esendő a lelke, mint bárkinek, de pont emiatt lett annyira kedvelhető számomra. Ő nem egy makulátlan karakter, de mégis a szíve tiszta. Olyasvalaki, aki olyannak tűnt, mintha egy régi, kedves ismerős lenne.

 A könyv - és a sorozat vége is egyben - pont annyira váratlan és kiszámíthatatlan, mint amennyire ez jellemző a sztori egészére. Nem, nem mondok többet, de ugye nem is gondoltátok, hogy részletesen mesélek majd, hogyan is végződik Viveca, Philip atya, meg a többek története? Tessék elolvasni a harmadik részt, minden kiderül belőle, minden homályos pont tiszta lesz majd. Persze nem mondom, hogy nem lesznek meglepetések, mert lesznek, nagyon is, de pont ettől annyira izgalmas a Viveca sorozat.

 

Fülszöveg:

 

A trilógia befejező részében Philip Callahan atyához és társaihoz egy démonológus is csatlakozik, aki látomásaival segíti őket a démonok elleni harcokban. Kisvártatva Philip kezébe kerül egy titokzatos szelence, ami más irányba tereli a dolgokat.


Megannyi szenvedés után visszatérnek Downtownba, ahol Philip minden erejét feláldozva harcba száll a Viveca testét uraló démon ellen, miközben gonosz erők marcangolják az ő lelkét is.

Az áruló megbántja-e bűneit, vagy tovább segíti a gonoszt ördögi tervében?

Milyen árat kell fizetniük azért, hogy saját kezükbe vegyék a sorsukat egy olyna világban, ahol semmi nem az, aminek látszik… A felszínre törő döbbenetes valóság jóval veszélyesebb, mint azt valaha is gondolták.

 

@konyvszenvedely #mutimitolvasol #mostolvasom #tanilajensen #viveca #fantasykönyv #fantasytok #fantasytoker #démonok #papok #magyarszerző #magyarszerzők #olvassmagyart #olvasshazait #olvassvelem #olvassteis #olvass #olvasnijó #olvasnimenő #házikönyvtár #könyvszenvedély #könyvtok #könyvtok? #könyvtokhazai #könyvtokmagyarország #könyvtokhungary #hungarianbooktok #hungarianbooktoker #booktok #booktoker #CapCut ♬ Wu Shu - WuKong & Michael Hsiang Lee

 

A könyvet keressétek az írónőnél!

 

Tanila Jensen

 

„Tanila Jensen” olvasói csoport