Lily Defiant: Egan krónikák

collage_20210914_074048.jpgLily Defiant: Egen krónikák című könyvét egy könyvesbolti barangolásom közben fedeztem fel.

Mindig alaposan megnézem a polcokat, amikor egy könyvesboltba betérek, mert kincseket tudok találni. Több olyan regényre találtam màr rá így, amelyekkel lehet, hogy egyébként nem találkoztam volna.

Emlékszem két terjedelmesebb kötet között láttam meg az Egan krónikákat. Szinte elveszett a nagyok között, alig lehetett észrevenni, mégis felhívta magára a figyelmem.

Már a címével megragadott, mert a krónikák valami rejtélyes történetet sejtetett, ahol a valósàg és a fantázia misztikus keveredése varázsolja el az olvasókat. A mondák, legendák hangulatát idézte meg számomra. Én pedig szeretem az ilyen történeteket, így vittem is magammal.

A borító a maga egyediségével, sejtelmességével remekül idézi meg a könyv hangulatát. A színek és a minta is jól passzol.

A főszerepelő, Cessilly saját bevallása szerint is önző, undok, arrogáns. Kezdetben nem igazán színpatizáltam vele, de aztán ahogy haladtam előre az olvasással, egyre inkább megkedveltem. A végére pedig hatalmasat nőtt a szememben. Azt hiszen ráfért egy alapos lecke. Idő és hely kellett neki, hogy jó irányba változzon.

A száműzetésben töltött hosszú idő alatt a meggondolatlan, önző, arrogáns lányból egy önfeláldozó teremtés lesz, akiről kiderül, hogy igenis van szíve, és képes szeretni. Embereket és állatokat egyaránt. Hatalmas változáson megy keresztül Cessilly jelleme, kérdés, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy jó irányt vegyen életének fonala.

Két idősíkon, két helyszínem játszódik a történet. A múlt és a jelen eseményeit párhuzamosan ismerhetjük meg. A kiindulópont, a most, a száműzetés helye, ahol majd ezerötszáz évet töltött már el főszereplőnk a rá kiszabott ítélet kihirdetése óta.

Ezután felváltva látjuk a két idősíkot, ami akár jó is lehetne, de nem voltak elkülönítve, nem volt jelezve, hogy épp hol járunk. Ez zavaró volt számomra. Lehet, hogy ez csak az én mániám, és eltúlzom a dolgot, de nálam megakasztja az olvasást, ha a fejezet elején azon kell gondolkodnom, ha be kell lőnöm, hogy most hol is járunk, a múltban, vagy, a jelenben.

Ezen kívűl volt némi elütés, felesleges betű, de szerencsére nem számottevő mennyiségben, így annyira nem volt zavaró, de a szemem önkéntelenül is megakadt ezeken.

Körülbelül ennyi, ez a két dolog az, amit negatívumként tudok felhozni, mert egyébként egy fantasztikus történetet adott az írónő az olvasóknak az Egan krónikákkal.

Jól kitalált az egész sztori, ami a lapokon az olvasók elé tárul. Szépen, részletesen lett felépítve.

Az elején kicsit lassan indulnak be az események, de hamar lendületet vesz, majd egyik fordulat jön a másik után.

Tetszett, hogy teljességgel kiszámíthatatlan volt mi történik a következő percben, hogy nem lehetett tudni mi lesz az egésznek a vége, ahogy a szereplők is titokzatosak voltak.

Amellett, hogy egy érdekes és szórakoztató fantasyt olvashatunk az Egan krónikákat lapozva, még az írónő által a sorok közé rejtett mondanivalókon is elgondolkodhatunk.

Bevallom nem gondoltam volna, hogy majd annyira magával ragad ez az olvasmány, hogy még órákkal a befejezése után is ez jár a gondolataimban.

Imádtam a világot, imádtam a szereplőket! Vissza akarok térni ide még! Nem csupán úgy, hogy újra elolvasom, hanem úgy is, hogy újabb és újabb részeket olvasok.

 

FÜLSZÖVEG:

 

Két fiktív helyszín, egy szigetország és egy börtönkolónia adja a fiatal hercegnő, Cessilly Phelon rendkívül izgalmas történetének festői hátterét. Az Egan krónikák lapjain megelevenedő szövevényes kalandok főszereplői az embereken kívül kelta istenek, faunok és tündérek.

 

A garantált izgalmakat tárogató, meghökkentő fordulatokban gazdag fantasy az éppen nagykorúvá vált hercegnő királynővé koronázásával veszi kezdetét, aki a ceremónia után rögtön olyan súlyos hibát vét, amelyért, úgy tűnik, az idők végezetéig lakolnia kell. Hiába bánja meg szinte azonnal a bűnét, isteni ítélőszék elé kerül, ahol első körben halálra ítélik. A kelta isten Pwyllnek azonban sikerül meggyőznie társait, hogy enyhítsenek bűntetésén. Végül úgy döntenek, száműzik az emberi világból egy szigetre, ahol aprócska tündér alakjában az örökkévalóságig együtt kell élnie tettének következményeivel. Ám a száműzött lét sem örök, meglepetések, váratlan fordulatok sora kíséri végig olvasás közben a történet rajongóit.

 

KEDVENC IDÉZETEIM:

 

– Ahogy mondtad, felejtek, de ha elfelejtek mindent, akkor elvész az, ami valójában én vagyok.

 

– Egyvalamit ne feledj! Sose kételkedj magadban! Ha valamit jónak hiszel, ragaszkodj hozzá, és cselekedj a legjobb tudásod szerint!

 

Az írónőt itt lehet megtalálni:

 

Lily Defiant

 

 

A könyv itt szerezhető be:

 

Libri

Bookline

Líra

Book24

Álomgyár

Rocky.hu