Újévi fogadalmak 2020-ban Book Tag - Mi valósult meg és mi nem?

 

firecracker-84715_1280.jpg

 

Tavaly év elején meghívtak a molyon az Újévi fogadalmak 2020-ban Book Tag kitöltésére. Nekem az volt az első, amit kitöltöttem (nem abban az évben, hanem úgy egyébként), de annyira megtetszett, hogy elhatároztam, a jövőben igyekszem többet is kitölteni majd..

Kíváncsi voltam, hogy valóban teljesültek-e ezek a fogadalmak, úgyhogy most visszatértem ehhez a Book Taghez. Lássuk mi valósult meg belőle.

 

1. Egy író akitől szeretnél olvasni az idén, de eddig még nem olvastál tőle

Válasz: Leslie L. Lawrence 

img_20200101_131738.jpg

Ez sajnos nem jött össze, pedig nagyon szerettem volna. Remélem idén sikerülni fog.

 

 

2. Egy könyv, amit mindenképp szeretnél olvasni


Válasz: Benyák Zoltán: Az utolsó emberig

img_20200101_132013.jpg

Régóta érdekel ez a történet, de sajnos ez sem került sorra az elmúlt évben. Bízom benne, hogy majd most összejön.

 

 

3. Egy klasszikus, amit szeretnél újraolvasni

Válasz: Charlotte Bronte: Jane Eyre 

img_20200101_132051.jpg

Nagy kedvencem ez a könyv. Amióta középiskolában megismertem, már rengetegszer olvastam. Minden évben újra és újra. Így volt ez az 2020-ban is.

 

 

4. Egy könyv amit szeretnél újraolvasni


Válasz: Bozai Ágota: Tranzit glória

img_20200101_131937.jpg

Régi kedvencem ez a könyv, ami egy sorozat része. Évekkel ezelőtt olvastam ezt a kötetet. Elhatároztam, hogy 2020-ban újra elolvasom, és az időközben beszerzett második és harmadik részt is, de sajnos nem jött össze.

 

 

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás, és idén el akarod olvasni végre

Válasz: Julie Kagawa: A halhatatlanság szabályai

img_20200101_131918.jpg

Nagy örömömre tavaly február közepén sikerült elolvasnom ezt a könyvet, ami egy szuper vámpíros történet apokaliptikus háttérbe helyezve.
Régóta gondolkodtam, hogy olvassam-e, vagy sem, mert ugye nem voltam benne biztos, hogy jön majd a folytatás. Ám amikor egy könyves csoportban olyan híreket hallottam, hogy hamarosan érkezik a második rész, azon nyomban beszereztem.

Nincsenek rá szavak mennyire imádom ezt a sztorit. Teljesen magába szippantott ez a regény, most meg türelmetlenül várom a folytatást! (Azóta a második rész is a polcomon, az az idei terveimben szerepel.)

 

 

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél


Válasz: Frank Schatzing: Raj

img_20200101_131802.jpg

Ez egy elég terjedelmes kötet, amelyet régóta szeretnék elolvasni, de azt kell mondanom, hogy sajnos nem jutottam hozzá 2020-ban. Talán idén.

 

 

7. Egy író akitől idén már olvastál, és jövőre is szeretnél


Válasz: Mike Menders

73271548_2466988856669735_5655442438056050688_n_1.jpg

Még ugyan 2019-ben kezdtem el, de már bőven benne jártunk 2020-ban, amikor befejeztem, úgyhogy én azt gondolom ide számíthatom Mike Menders/Halasi Miklós: Verseim című kötetét.

covers_458770.jpg

 

 

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni az idén


Válasz: On Sai: Vágymágusok 1

covers_576373_1.jpg

 

Igen! Szerencsére azt mondhatom, hogy ez a könyv ott a 2020-ban elolvasott könyveim listáján. Még február első felében olvastam tavaly.

Az első sorok után a bűvkörébe vont a történet, ami egyszerre volt humoros, izgalmas, tele szenvedéllyel, titkokkal, misztikummal.
Olvasás után sokáig csak ez a regény járt a gondolataimban, annyira behálózott, hogy nem tudtam szabadulni tőle. Mondjuk nem is nagyon akartam.
Imádom az írónő Apa, randizhatok egy lovaggal? című könyvét, így nem volt kérdés, hogy a Vágymágusokat is beszerzem. Olyan szerencsém volt, hogy karácsonyra ajándékba megkaptam (némi súgás után tudta a férjem mit szeretnék :) ).
Alig találok szavakat, amivel kellőképpen le tudnám írni, mit is jelentett ebben a sztoriban elmerülni, hogy mit is gondolok róla.
(Az időközben megjelent második rész is a polcomra került, várja, hogy egyszer rá essen a választásom.)

 

 

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz.

Válasz: Vivien Holloway: Winie Langton történetei

img_20200101_131901.jpg

Szomorú vagyok, mert sajnos nem került sorra ez a sorozat, remélem idén végre eljutok oda, hogy elolvashatom. (Azóta a teljes sorozat a polcomon.)

 

 

10. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

Válasz: Igen, 200 könyv a cél.

 

Ebből ami megvalósult, az 150 olvasott könyv. Időközben rájöttem, hogy nem akarok kitűzni olyan célokat, hogy bizonyos mennyiségű könyvet el szeretnék olvasni adott évben, csupán az lebeg a szemem előtt, hogy örömmel merülhessek el a könyvek birodalmában.

 

11. Bármilyen egyéb célkitűzés?

Válasz: minél több minőségi időt tölteni a gyermekeimmel, nem stresszelni annyit.

 

img_20200101_134546.jpg

 

Annyi bizonyos, hogy több időt töltöttem a gyermekeimmel, viszont a stresszből több, mint elég volt 2020-ban. Talán nem kell magyaráznom a stresszforrást (járvány).

 

Mindezek után arra jutottam, hogy talán jobb, ha az újévi fogaldalmak típusú Boog Tag nem lesz az életem része a továbbiakban. Igyekszem a fenti lemaradásokat behozni, és lesz több olyan Book Tag, amit nagy örömmel töltök ki, viszont a fenti posztban megjelenített fogadalmakat jobb ha nem teszek adott évre vonatkozóan.