Simon Rita: Holló szerelme

 

20240120_214913.jpg

 

Gyermekként rajongtam a mesékért. Már akkor odavoltam értük, amikor nekem olvastak fel, és én csak csillogó szemekkel lestem a színes képeket a könyvekben. Miután megtanultam olvasni, már egyedül merültem el a mesék világában. Képes voltam órákra magam mögött hagyni a valóságot, ami olykor keserűséggel töltötte meg a szívemet, hogy tündérek, varázslók, hősök és gonoszok misztikus világában mulassam az időt.

A képes mesekönyveket idővel felváltották a betűrengeteget tartalmazó kötetek, de a mai napig ámulva veszek kézbe egy-egy illusztrált regényt.

Mostanra, már nekem vannak gyermekeim, akik igazából kinőttek ebből a korszakából, ám én bizony még mindig szívesen merülök el a mesék világában. Időnként, főleg, amikor elfog valamiféle nosztalgikus hangulat, én bizony előszedem gyermekkorom kedvenceit, és töretlen lelkesedéssel lapozgatom őket.

A fentiek után szerintem senki nem csodálkozik azon, hogy habozás nélkül éltem a lehetőséggel, amikor a Smaragd Kiadó és az írónő jóvoltából lehetőségem adódott elolvasni Simon Rita: Holló szerelme című kötetét.

Nem egy terjedelmes könyvről van szó, hiszen egyetlen mesét tartalmaz, mely 32 oldalon keresztül kalauzol el egy varázslatos világba, ahol Pille a tündérlány, és egy Holló nevű fiatalember viszontagságos szerelmének történetével ismertet meg. Azt azért el kell mondanom, hogy nem a legkisebbeknek szól ez a mese, hanem inkább a nagyobbaknak.

Már a borító is szemet gyönyörködtető, szinte hívogat, hogy fedezzük fel a mögötte rejtőző sorokban megbújó olvasmányt.

A könyvet lapozva több kép, illetve rajz is színesíti a szöveget, mely a nagy betűméretnek köszönhetően kényelmesen olvasható, és nem mellesleg a választott betűtípus, és a fejezetek díszes első betűi a kódexek lapjait idézik, így keltve olyan hatást, mintha egy régebbi korban íródott szöveget olvasnánk. Ha nem fehér lenne a papír, amire a kötet nyomtatva lett, még inkább keltené a könyv egy régi kötet misztikus hangulatát.

Maga a történet bonyodalmaktól mentes, és igazából nem láttam benne sem azt, hogy lett volna egy küldetés, amit véghez kellett volna vinni, sem azt, hogy valamiféle tanulság fénylene ki a sorokból. Egyszerűen csak elmesél egy találkozást, egy első látásra szerelmet. Láthatjuk, hogy mi minden akadályozza azt, hogy a tündérlány és kedvese boldogan éljenek. Elgondolkodtatott ez az egyszerű kis olvasmány, az a kérdés keringett bennem, hogy vajon miért egy ilyen alkotást szánt ebbe a kötetbe az írónő. Aztán arra jutottam, hogy talán nem az volt a szándék, hogy bonyolult cselekménnyel mondjon el egy izgalmakban bővelkedő sztorit, hanem csak egy csepp nosztalgiát adott azoknak a felnőtteknek, akik már elhagyták ugyan a mesék világát, de szívesen tekintenek vissza arra az időszakra, amikor csillogó szemekkel falták a sorokat egyik-másik varázslatos történetet felfedezve.

 

Fülszöveg:

 

„Jólelkű, szeretetre méltó, bátor tündérlány. Pille. Bár ő is örült, szívét átjárta a félelem, hogy végérvényesen megváltozott, eltört valami és ezután már soha, semmi nem lesz újra a régi." Vagy mégis? Szerethetik egymást azok, akik két különböző világból érkeztek? Vagy sorsuk eleve magában rejti a kudarcot?

Holló és Pille varázslatos története nem az igazságot keresi, hanem a lélek mélyén rejlő kincseket kutatja.

 

 

@konyvszenvedely #recenzióskönyv #bookhaul @Smaragd Kiadó #simonrita #hollószerelme #mese #fantasy #magyarszerző #olvassmagyart #olvassmagyarírótól #olvassmagyarszerzőt #olvasshazait #olvassvelem #olvassteis #olvasnijó #olvasnimenő #olvasniszexi #házikönyvtár #könyvszenvedély #könyvtok #könyvtok? #könyvtokmagyarország #könyvtokhungary #hungarianbooktok #hungarianbooktoker #booktok #booktoker ♬ Magic Glockenspiel - DOMANSED

 

A könyv beszerezhető a Smaragd Kiadó webáruházából.