Sophie Anne: Az érem másik oldala (Amish Biblia 2.)  

 

 

covers_835683.jpg

 

Az Amish Biblia egy igazán különleges olvasmány. Egy könnyed kis sztorinak tűnik elsőre, de sokkalta több rejtőzik benne, minthogy egy egyszerű kis romantikus melegregény legyen. Egy igazán szívszorító, lélekszaggató olvasmány kötelességtudatról, szerelemről, szeretetről, vágyakról, döntésekről, mindez pedig egy igazán különleges háttérbe ültetve jelenik meg. Ez a nem mindennapi közeg pedig egy Amish közösség, amelynek a szigorú szabályozottsága csak még bonyolultabbá tesz mindent. A szereplőket, legalábbis egyiküket, Noaht, aki ennek a közösségnek a részeként él, de szíve és lelke igazából lázad ez ellen a közeg ellen.

Ide csöppen bele az érzelmeit nyíltan vállaló, igazából magának való, mégis segítőkész, édes pasi, Aaron.

Már a két fiú első találkozásának legelső pillanatában érződött, hogy igen, köztük valami történni fog, pedig akkor még alighogy megpillantották egymást, akkor még nem lehetett tudni kicsoda Noah, hogy ő az a srác, akiről a fülszöveg mesél.

Az első rész persze függővéggel zárul, de azt mindenki másképp éli meg, mennyire durván. Talán nem lenne annyira vészes, de mire az ember az első kötet végére ér, már annyira mélyen benne van a sztoriban, hogy a lelkét is eladná a folytatásért, hát nem csoda, ha nem érezzük könnyednek az kötet zárását.

Amikor lehetőséget kaptam a történet folytatásának megjelenés előtti olvasására, nagyon szerencsés embernek éreztem magam, mintha nekem idén előbb jött volna a karácsony. Aki olvasta, szereti az Amish Bibliát az érteni fogja, miért jelent ez nekem olyan sokat.

Egy sorozat esetében, ahol a mondanivalóját a szerző több kötetben meséli el, felvetődik a kérdés, hogy mennyire tudják majd a folytatások hozni a kezdő kötet szìnvonalát. Kevés kiábrándítóbb tud lenni, mint az, amikor egy erős kezdés után a folytatások gyengébbre sikerednek, mint az előzménynek. Talán ezért is volt az, hogy bár elmondhatatlanul vártam az Amish Biblia folytatását, de azért a kétségek ott éltek bennem.

Szerencsére ennél a sztorinál alaptalan volt a félelmem, mert Az érem másik oldala nagyszerűen illeszkedik az első részhez.

Amikor végre hozzám került a sztori, már estefelé járt, másnap várt a munka, így meg sem kíséreltem belekezdeni az olvasásba, mert az előzménnyel szerzett tapasztalataim alapján tudtam, hogy ezt sem bírom majd letenni. Ám nem bírtam a kíváncsiságommal, így csak beleolvastam, aztán mire a 10. oldalra értem, bőgtem rendesen. Egészen mélyen felzaklatott már az a pár oldal is. Elképzelésem sem volt, hogyan fogom én ezt a könyvet végigolvasni. Mindenesetre izgatottan vártam a másnap reggelt, hogy belevágjak. Aztán nagyon hamar jött a másnap reggel, és onnan nem is volt megállás.

(Ha egészen őszinte akarok lenni, akkor elárulom, hogy miután megnyugodtam az első oldalak okozta zaklatottságtól, talán egy óra hosszat, ha kibírtam, aztán ismét belevetettem magam az olvasásba, és le sem tettem a könyvet az éjszaka közepéig. Akkor is csak azért, mert másnap korán kellett kelnem, és hogy bírjam a napot, muszáj volt aludnom egy keveset. Szóval készüljetek, mert nem fogjátok tudni abbahagyni.)

Az írónő továbbra sem kíméli sem a szereplőket, sem az olvasókat (gondoljatok csak arra, hogy mennyire felkavart az az érzelmi löket, ami ért már az első pár oldalon).

Amikor úgy tűnt, talán rendeződnek a dolgok, még mindig túl sok volt hátra a könyvből, hogy úgy és ott lezáruljon minden. Tudtam, hogy fájdalmas megpróbáltatások várnak még a főszereplőkre, amelyekből kétséges, hogy jól jönnek ki.

Noah a kötelességtudat, a megfelelési kényszer, az anyja iránti szeretet, és az Aaron iránti érzéseinek hálójában vergődik, de egyre inkább szakadozik az a háló, ami mindezt összefogja.

Nem csupán felkavartak az első oldalak, hanem előrevetítették azt is, hogy noha az első részben kevéssé került hozzám közel Noah, de itt, ahogy egyre jobban megismertem, ahogy feltárultak érzelmei, ahogy fény derült a titkokra, melyek beárnyékolták életét, karakterét, úgy tárult fel ez a srác igazi valójában. Az ő példája is azt mutatja, hogy nem szabad elsőre elítélni valakit, mert lehet, hogy nem tudunk eleget róla, nem áll rendelkezésünkre elegendő információ ahhoz, hogy helyesen lássuk. Ahogy az is igaz, hogy az emberek néha erősebbek és több mindenre képesek magukért, mint gondolnánk.

Egyrészt szerelemről szól ez a regény, másrészt arról a határtalan szeretetről is, amilyen mélyen Noah anyukája, Joy szereti a fiát, a gyermekeit.

Ebben a részben más oldalukról ismerhettem meg a fiúkat, mint az előzőekben, ami sokat hozzátett mindkettőjük karakteréhez.

Sem Noah, sem Aaron nem tökéletesek, de hát ki az? Szerintem így még szerethetőbbek voltak, mert egészen valóságosnak tűntek. Már-már azt vártam, hogy bármelyik pillanatban felbukkanhatnak, és láthatom őket egy pillanatra, arról nem is szólva, hogy könyves webáruházakat böngészve meg azt vártam, hogy megpillantok majd egy Aaron Walsh kötetet. Eszement gondolatok mi?

Ismét egy érzelmi hullámvasúton találtam magam, amikor Az érem másik oldalát kinyitottam. Tudtam, hogy nem egy könnyed olvasmány vár rám, mégis, itt több megindító, a lélek mélyéig felkavaró, fájó, vagy érzelmes pillanat várt, amelyek olyan ütemben és úgy váltották egymást, amire nem lehetett számítani. Így nem csupán a titkok és rejtélyek tartották éberen a figyelmem, de a történet érzelmi kivetülése is elképesztő volt.

Mire a titkokra fény derül, mire a félreértések tisztázódnak, addigra azt is megtudhatjuk, hogy milyen sorsot szán az írónő Aaron és Noah kettősének, mert lehet, hogy elsimítottak néhány problémát, de nem olyan biztos az, hogy bizonyos dolgokon túl tudnak lépni.

 

Fülszöveg:

 

Miután Aaron elhajt azon a végzetes estén, Noah megkísérel tisztes amish életet élni, de végül képtelen feleségül venni a menyasszonyát. Egyedül marad a házban, ahol minden arra a csodálatos éjszakára emlékezteti, amit Aaronnel töltött itt. Noah pont olyan hiábavalóan vágyakozik Aaron után, amilyen hiábavalóan próbálja utolérni. Közben felbukkan az életében a gyerekkori barátja, aki némi vigaszt nyújt neki, és mivel Noah nem látja a helyzetéből a kiutat, igyekszik beletörődni. Azonban a nevelőapja halálával nemcsak az ő, hanem a teljes családja élete fenekestül felfordul, Noah még arra is lehetőséget kap, hogy felvegye a kapcsolatot Aaronnel. De Aaron túl sok sebet hordoz, és Noah-nak egyáltalán nincs könnyű dolga, ha új alapokra akarja fektetni a kapcsolatukat.

 

Várható megjelenés: 2023. december 10.

 

 

A könyv előrendelhető, majd megjelenés után beszerezhető: FairBooks Kiadó és Írói Műhely

 

 

Az írónő elérhetőségei:

        

Facebook

 Instagram

  TikTok