Ella Steel: Hajsza az igazságért (Hajsza 5.)

 

20231023_011458.jpg 

Nagyon vártam Lilly Davis történetét, akit a Féktelen hajsza óta a szívembe zártam. Kíváncsi voltam arra, hogy milyen nő vált belőle. Mennyiben viseli magán a Davis vérmérsékletet.

Sejtettem, hogy nem egy átlagos nő lesz abból a cserfes lánykából, hisz Jay Davis az apja, no meg Mira Wright mellett nevelkedett. Ám mégis tudott meglepetést okozni. Kiderült, hogy annál is több rejlik benne, mint gondoltam.

Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, az első pillanatban talán egy kicsit önteltnek tűnt Lilly, és bevallom egy pillanatra elöntött az aggodalom, hogy itt ez a Davis, akit kicsinek annyira kedveltem, de felnőttként talán nem áll majd annyira közel hozzám, mint az apja. Aztán persze pár másodperccel később rájöttem, hogy ejj, hisz ő egy Davis, és pont ezért olyan, amilyen, épp csak már régen olvastam az apja történetét, és kissé elszoktam a Davis temperamentumtól.

Mindezek után talán kicsit kárörvendve figyeltem, ahogy Mr. Davisnek rá kellett jönnie, hogy bizony a fagyi visszanyal, mert lehet, hogy büszke a lányára, amiért okos, amiért pont olyan, mint ő, igazi Davis. Ám azt még ő sem sejtette, hogy Lilly rajta is túltesz majd, már ami a makacsságot illeti, meg azt, hogy milyen szinten képes a saját feje után menni, ha valami beette magát a gondolataiba. Őt meg majd csak eszi az ideg.

– B@ssza meg! – robbant ki belőlem. – Elvettem tőle az ügyet! Megbeszéltük. Nincs hozzáférése – soroltam az érveket, amiért Lillynek most nem kellene ott lennie.

– Mit vársz? A te véred folyik az ereiben… Én ezen egy cseppet sem lepődtem meg – tárta szét a karját a feleségem.

– Te tudtál erről? – néztem rá gyanakvóan.

– Ki? Én? Még az kéne. Ehhez semmi közöm. Ez csak a te DNS-ednek köszönhető – emelte fel megadóan a kezét.

– Na ja, mert a te meg a nevelésed piszkosul gátat szabott adrenalinfüggő elméjének… – morogtam tovább.

Egyébként is biztos voltam benne, hogy egy izgalmas kötet vár rám, hisz Ella Steel történeteiben még sosem csalódtam. Sajátos humorukkal, perzselő szenvedélyességükkel, titokzatosságukkal, szívbemarkoló soraikkal, a betűk mögött rejlő mondanivalóval mindig teljesen elvarázsolnak.

Most viszont olyasmi járt a fejemben, hogy jól van, hát, induljon a menet, igazán jól fogok szórakozni, pedig még csak Davisékről volt szó, mert a pasas, aki felforgatja majd ennek a rendkívüli nőnek a világát, épp csak megmutatkozott, csupa rejtély övezi, és nem is találkoztak még ők szemtől-szemben.

Azt már ekkor sejtettem, hogy egy nem mindennapi pasasról van szó, aki kiköveteli a figyelmet, és inkább ő irányít, minthogy őt irányítsa valaki. Legalábbis így volt, mielőtt Lilly Davissel összeakadt, mert biztosan tudtam, hogy ez a nő bizony megadásra készteti majd.

Valamikor ekkor vetődött fel bennem, amit később, ahogy haladtam előre az olvasással, egyre biztosabban éreztem, az, hogy bármilyen erős karakterek is a férfi szereplők, itt bizony Lilly Davis az, aki a középpontban áll. Hurrá! Még egy könyv, amiben egy nő kap vezető szerepet! Ez tetszett, nagyon is.

Később kiderült, hogy nemcsak Lilly Davis, de bizony Ella Steel is képes meglepni. Még mindig. Bizony, még azután is, hogy minden történetét ismerem. De ez nem baj, sőt örömmel vettem, hogy évek kitartó rajongása után is képes olyat írni, amire nem számítottam. Ezért is imádom annyira a regényeit.

Akkor és olyan fordulatokat csempészett a regénybe az írónő, hogy olykor csak pislogni tudtam, hogy itt most mi történik, hirtelen nem értettem semmit.

Na meg lényeges mondanivaló, indítékok, olyan motivációk bújtak a sorok közé, amivel formálta leginkább a főbb szereplők, de emellett a kevésbé jelentős karakterek jellemét is.

Felvetődhet, hogy ezek mindenkori jellemzői Ella Steel történeteinek, de mégis, mint mindig, minden alkalommal, képes volt valami olyan mozzanatot csempészni a sorok közé, ami egy kicsit más, mint a korábbi regényeiben, mégis minden soron észre lehetett venni azt a csak rá jellemző Ella stílust.

Amikor a dögös férfi főszereplő színre lépett, pontosabban miután találkozott Lillyvel, a dolgok nagyon hamar, nagyon bonyolulttá váltak.

A levegő izzott, a szenvedély lángjai magasra csaptak, és olyan döntések meghozatala vált szükségessé, ami alapjaiban változtathatta meg az életüket.

A háttérben meghúzódó titkok, a mindent körbeölelő rejtélyesség számtalan olyan helyzetet teremtett, amikor a feszültség a végsőkig fokozódott, én meg izgulhattam a kedvenceimért.

A veszélyes helyzetek közepette nem csupán a szenvedély izzott fel, hanem mélyebb érzelmek is szárba szökkentek.

Megcsókolt. Gyengéden. Puhán. Röviden. Ahogy ígérte. Nem húzta az időt. Nem mélyítette el. Igazat mondott. Ez nem volt több, mint egy apró kóstoló. De az istenért! Legszívesebben a nyakába kapaszkodtam volna, de tartottam magam.

Persze nem voltak könnyű helyzetben a szereplők, mert szoros, sokszor fájdalmas gubancokat kellett kioldaniuk, melyeket az élet rideg valósága sodort az útjukba.

Az írónő pedig, mint ahogy szokása, az utolsó (utáni) pillanatig képes volt bizonytalanságban tartani a történet, a főszereplők sorsának alakulása tekintetében.

Köszönettel tartozom Ella Steelnek, amiért lehetőséget adott a Hajsza az igazságért című történetének megismerésére, ezáltal egy feszültséggel, humorral, vággyal, érzelmekkel, no meg titkokkal teli utazásra hívott, amelynek minden pillanata magával ragadó volt számomra.

 

Fülszöveg:

 

Lilly Davis makacs, öntörvényű és ambiciózus, így nem kérdés, hogy egy napon az apja nyomdokaiba lép. Fiatal kora ellenére elképesztő profizmus jellemzi: még akkor sem áll le, ha falakba ütközik.

 

Azonban a jó oldalon is létezik megtorlás.

 

Az egyik ügy kapcsán még az apjának is ellenszegül, aki mindent megtenne azért, hogy megóvja a lányát – csakhogy Lilly is hasonlóan vélekedik. Segíteni szeretne, kézre akarja keríteni azt, aki ellenük szövetkezik. A nyomok szerteágazóak – és minden bizonnyal hamisak –, barátnője ballépésének köszönhetően mégis bekerül a dolgok sűrűjébe.

 

Erős jellemének köszönhetően Lilly szerelmi élete lehangoló, egészen addig, míg meg nem ismeri azt a férfit, aki megtestesíti mindazt, amire a lány vágyik. De az ügy bonyolódik, és Lillynek meg kell hoznia élete legnehezebb döntését: feladja elveit, vagy a szerelmét választja és átadja az ügyet?

 

Mi történik, ha a döntés meghozatalakor már késő kitáncolni a játékból? Lilly képes odaadni magát a titokzatos Mr. A-nek, hogy megoldja a rejtélyt, vagy elbukik az igazságért indított hajszában?

 

„A város csendes. Egyelőre nyugodtnak tűnik, de volt időm megtanulni: ebben a világban nincs olyan perc, hogy ne készülődne valami. Valaki mindig rosszban sántikál.”

 

Az írónőt itt tudjátok elérni:

 

 

Facebook: Ella Steel Hivatalos szerzői oldala / Ella Steel történetei

 

TikTok: Ella_Steel_író

 

Instagaram: ellasteel92

 

 

 

A könyvet itt tudjátok beszereni:

 

Libri

Bookline