Anita Boza: Mézédes boldogság

 

20221229_082012.jpg

 

Ez a könyv egyszerre volt édes, és keserű is. Édes, mint a méz, mely Grantet és Audreyt jelképezi, és keserű, mint a hirtelen fellángoló gyilkos tűz fekete füstje, mely marja az ember torkát, ha pedig elterjed, borzalmas pusztításra képes. Ez testesíti meg mindazokat a megpróbáltatásokat, amelyek főhőseinkre vártak.

Régóta kedvelem Anita Boza regényeit, így volt némi fogalmam arról, milyen történet vár majd rám a Mézédes boldogságot olvasva. Mégis sikerült meglepnie az írónőnek, mert ez a történet sokkal több lett számomra, mint azt gondoltam volna az első sorokat olvasva.

Millió köszönet a bizalomért, azért, hogy lehetőséget kaphattam ennek a könyvnek az olvasására. Most, a végére érve, azt mondhatom, hogy sajnálnám, ha kimaradt volna az életemből ez a történet.

A Mézédes boldogságnak minden sorából árad az állatok és természet iránti szeretetet, az irányukban megnyilvánuló legmélyebb tisztelet.

Ebben a regényben, habár megjelent három kutya, de a főszerep a méheké volt, akiket egy picit közelebb hoz az írónő az olvasókhoz azáltal, hogy bepillantást enged egy méhészettel foglalkozó család életébe, abba, hogy milyen feladatuk van nekik a méhek gondozása közben, hogy milyen folyamatok kellenek ahhoz, hogy az üvegekbe zárt természet kincse az emberek konyhájába kerüljön.

Habár voltak bonyodalmak, melyek nehezítették, keserítették a főszereplők életét, mégis egy könnyed, szívmelengetően romantikus történet. Okoznak izgalmat egyes jelenetek, de mégis ezt a könyvet olvasni gyógyír a megfáradt léleknek, és ez nem csupán a Grant és Audrey között szövődő gyengéd érzelmek miatt van így. Ugyanis a vidéki hangulat, ami megjelenik, a nyugalmas környezet, távol a város forgalmas zajától elérte azt, hogy a görcsösségem kisimuljon, lelkem megnyugodjon, no és persze azt éreztem, hogy a szívem húz a természethez, ahol újra meglelhetem a csendességet, a nyugalmat, ami a Mézédes boldogságot olvasva átjárt.

Az írónő annyira érzékletesen írt a vidéki tájról, annyira elkapott a könyv hangulata, hogy amikor Audrey a birtokon sétált, szinte én is hallani véltem a méhek döngicsélését, éreztem a virágok illatát, mintha a fű csiklandozta volna a kezem.  Amikor pedig egy pillanatra behunytam a szemem, mintha én is ott lettem volna, még a kutyák vidám csaholását is hallani véltem, ahogy vidáman rohangálnak körülöttem.

Mindezek után nem lesz meglepő, ha azt mondom, hogy nehezen találom a szavakat, amelyek a legteljesebben kifejezhetnék azt, hogy mit jelent nekem ez a történet, hogy mennyire odavagyok érte.

Anita Boza minden könyvét kedvelem, mégis a Mézédes boldogságnak különleges helye lesz a szívemben.

 

Fülszöveg:

 

Audrey Hayes azt hiszi, boldog. Az életét kitölti a méhészkedés és az, hogy igyekszik megfelelni maximalista vőlegényének. Az esküvőjük napján aztán rádöbben, hogy a férfi nem az, akinek ő éveken át hitte.

Grant régész egy állásinterjúra igyekszik, amikor a vasútállomáson belebotlik a kétségbeesett Audrey-ba. Bár nem akarnak egymástól semmit, Grant a munkája miatt a Hayes birtokon köt ki, ahol nem csupán a régészeti leletek, de a csurranó, aranysárga méznél édesebb Audrey is elvarázsolja.

A kettejük között ébredő vonzalom körül csupán pár bökkenő akad: az exvőlegény mindent elkövet, hogy visszaszerezze Audrey-t, az ásatásvezető őrült vonzalmat érez Grant iránt, ráadásul a lelet, amit Granték kiásni igyekeznek, átnyúlik Audrey-ék repcemezejére, és a Hayes családnak a méhek miatt esze ágában sincs engedélyezni a munkálatokat.

 

Vajon van esélyük a boldogságra?

Vajon épülhet erős szerelem egy régi romjaira?

 

 

Az írónőt itt lehet megtalálni:

 

Anita Boza

 

 

@konyvszenvedely A mostani olvasmányom. #anitaboza #mézédesboldogság #romantikus #romantikuskönyv #magyarszerző #olvassmagyart #olvasshazait #olvasnijó #olvasnimenő #házikönyvtár #mutimitolvasol #ajelenlegiolvasmányom #booktok #booktoker #hungarianbooktok #hungarianbooktoker #könyvmoly #könyvmoly #CapCut ♬ Happiness Does Not Wait - Ólafur Arnalds

 

A könyv beszerezhető:

 

Magnusz Kiadó