Ella Steel: Hullámok foglyai

 

1_5.jpg

 

A Dermesztő fogság című kötetével Ella Steel egy új világ, egy új sorozat alapjait tette le. Ráadásul micsoda világét!

Egy rendkívül felkavaró történet eseményeit követheti nyomon az, aki ebbe a történetbe belevág. Egy olyan történetét, amely tele van érzelmekkel, a feszültséget pedig tapintani lehet. Ráadásul minden egyes sorával arra figyelmeztet, hogy tiszteljük a természetet, féljük kiszámíthatatlanságát, óvakodjunk veszélyeitől. Mert ha nem így teszünk, az akár végzetes is lehet.

Miután az írónőre jellemzően, elejétől a végéig fordulatokban gazdag olvasmány részese lehettem, a Dermesztő fogság úgy ért véget, hogy a szívemet facsarta, miközben számtalan kérdést hagyott maga után.

Nem is csoda hát, ha valamiféle vad türelmetlenséggel vetettem bele magam az olvasásba, amikor megjelenés előtt lehetőségem adódott a folytatást megismerni.

Olyan gondolatok keringtek bennem, hogy ezúttal vajon milyen kalandok várnak Zoeyra és Kaydenre? Milyen nehéz akadályokat gördít eléjük az írónő? Vajon sikerül átvészelniük a nehézségeket? Választ akartam a kérdéseimre, miközben kicsit tartottam is attól, hogy mit tudok meg. Végül persze nem volt megállás onnantól kezdve, hogy belevágtam a folytatásba, teljesen magával ragadott ez a kötet is.

Be kell vallanom, hogy noha az első részt is szerettem, úgy érzem, a Hullámok foglyai sokkal közelebb került a szívemhez. Talán az is közrejátszott ebben, hogy többet kaptam abból a fajta humorból, amit annyira szeretek Ella Steel könyveiben, ami leginkább a Keller család sajátja.

Mivel olvastam az írónő minden könyvét, így azt gondoltam, hogy engem már kevés meglepetés érhet a történetei olvasásakor, de újra és újra rá kell jönnöm, hogy ez nem így van. Most is megmutatta, hogy képes úgy alakítani az eseményeket, hogy ne legyenek kiszámíthatóak, hogy az utolsó szóig izguljon az ember mi lesz a vége, hogy amikor már azt hinném minden rendben, jöjjön valami, ami a frászt hozza mind a szereplőkre, mind az olvasókra.

Már az első részben is megmutatkozott, hogy mekkora ereje van a természetnek, hogy mi emberek milyen jelentéktelenek vagyunk hozzá képest, bár talán itt egy picivel kevésbé éreztem drasztikusnak az eseményeket, de ez nem volt baj. Ha nagyobb veszélyben lettek volna a szereplők, akkor csak belegabalyodott volna mindkettő a lelki traumákba, amelyek érték, érhették volna őket. Így is éppen eléggé nehéz helyzetbe kerültek.

Nem csupán a természet hatalmasságára figyelmeztet ez a történet, hanem az ember gyarlóságára is, a hatalomvágy, a birtoklási vágy szülte kegyetlenségre, arra, hogy akinek nagy vagyona van, sokszor hajlamos azt gondolni, hogy minden és mindenki megvásárolható és ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy akarják, képesek végzetesen megtorolni.

Mire a Hullámok foglyainak végére érünk, megkapjuk a válaszokat az első rész lezárása kapcsán felmerült kérdésekre, és az is kiderül, hogy milyen sorsot szán Ella Steel Zoeynak és Kaydennek.

 

Fülszöveg:

 

Az életem minden területén határozott és céltudatos vagyok. Tudom, mit akarok elérni az életben, és mindent meg is teszek ennek érdekében.

 

Imádom a kalandot. Meghódítani az ismeretlent, feszegetni a határaimat, elérni oda, ahol még senki sem járt.

 

Úgy éreztem, teljes a világom… aztán megismertem őt, Zoey Westet. Már a találkozásunk estéjén felforgatta az életemet. Akartam őt. Vágytam rá. De ő másképp vélekedett. A dermesztő fogságban átélt borzalmakra hivatkozva azt állította, időre van szüksége. A sorsról hadovált. Az pedig mindkettőnknek beintett. És most itt vagyunk, együtt egy lakatlan szigeten.

 

A test és az elme ismét egymásnak feszül.

 

Képesek vagyunk túllépni mindazon, amit eddig szemellenzőként használtunk?

 

A sors biztosított nekünk egy újabb esélyt. Képesek vagyunk megragadni, vagy hagyjuk elúszni a lehetőséget?

 

Az engem fürkésző, szikrázóan kék pillantása olyan lágyan siklott végig a testemen, mint a tenger lágy hullámai, amik finoman simogatják a belemerülő testet.

 

Itt lehet megtalálni az írónőt:

 

Ella Steel Hivatalos szerzői oldala

Ella Steel történetei

Marilyn és Ella szenvedélyes birodalma

 

 

A könyv beszerezhető az írónőtől dedikáltan, illetve az alábbi helyekről:

 

NewLine Kiadó

Álomgyár

Libri

Bookline