Sáfrán Judit: Az írisz emlékei (Örökölt királyság 1.)

 

1_sj_az_irisz_front.png

 

Érdekes megoldásokat alkalmazó, izgalmas fantasy történet, mely a csodás leírásokkal eléri, hogy megelevenedjenek az olvasó szeme előtt az események.

Filmként láttam magam előtt peregni a jeleneteket. Olyan érzés volt, mintha egy hatalmas vásznon kivetítve néztem volna mi történik, pedig csupán a leírt sorok voltak nagyon érzékletesek.

 

Szeretném megmutatni az egyik kedvenc részemet a könyvből:

 

Amerre csak láttam, forró homokú sivatag ölelte körbe a mező lankáit. A homokdűnék másodpercről másodpercre más alakot vettek föl, úgy áramlottak, akár a víz hullámai.

 Ezt követően egy hatalmas hajót vettem észre, amely vadul lovagolta meg a homokhullámokat.

 

Annyira magával ragadott ez a néhány mondat, hogy többször is elolvastam. Sőt! A regény olvasása közben néhányszor megesett, hogy elkalandoztak a gondolataim e felé a jelenet felé.

 

A borítóról

 

Ahogy a benne rejlő történet, úgy a könyv külső megjelenése is igazán magával ragadó. Grapholic of Ashley Redwood ez alkalommal is (ahogy mindig) kitett magáért, egy csodás borítót alkotott.

Tetszik az a megoldás, hogy a fehér alapon egy női alak látható (nyilván a főszerelő Cylia jelenik itt meg), akinek alakjában a felfedezésre váró világ részei láthatóak. Nem mellesleg jól visszaadja a könyv hangulatát, és remekül jellemzi is azt.

Az első pillanatban elvarázsolt a borító, de most, hogy tudom milyen történet rejlik mögötte, még inkább jobban magával ragad.

 

A történetről és a szereplőkről

 

Számomra lassan indultak be az események, de a homoktenger hullámait rodeósként megzabolázó hajó megjelenését követően engem elvarázsolt a történet.

Nem egy rövidke kötetről van szó, hiszen több mint hatszáz oldalra rúg. Aligha tudtam volna egyvégtében elolvasni, de így is, minden alkalommal megszűnt számomra a külvilág, amikor olvastam.

Nagy rajongója vagyok a fantasy zsánernek, ebből adódóan rengeteg ilyen könyv megfordult a kezeim között. Napjainkban is újabbnál újabb fantasy sztorik kerülnek az olvasóközönség elé, ami egyrészt jó, mert megannyi ismeretlen világ vár a rajongókra, másrészt nehéz újat mutatni ezen a területen. Nehéz olyan történetet alkotni, ami nem teljes koppintása lenne egy korábbinak, ami képes megragadni a figyelmet, ami nem fullad unalomba, ami meg tudja adni azt a "hűha" élményt. Sáfrán Juditnak sikerült egy olyan különleges világot alkotnia, amely egyedi megoldásaival kiemelkedik a fantasy regények közül.

Az írisz emlékei lapjain egy magával ragadó olvasmány vár a kíváncsi kalandorokra, akik a főszereplővel, Cyliával együtt tárhatják fel a lány elvesztett emlékei miatt a feledés homályába vesző múltjának darabkáit, miközben felfedeznek egy ismeretlen földet.

Mivel ennyire kedvelem a fantasyt, hamar felfigyeltem Sáfrán Judit megjelenés előtt álló könyvére. Épp az előrendelést fontolgattam, mikor lehetőséget kaptam a regény olvasására.

Nagyon köszönöm a NewLine Kiadónak és az írónőnek, hogy módot adtak megismerni Az írisz emlékeit a hivatalos megjelenés előtt.

Nem csupán az egyedi megoldásokat, a csodás leírásokat szerettem, hanem azt is, hogy teljességgel kiszámíthatatlan volt a történet, hogy fogalmam sem volt mi jön a következő pillanatban. Volt ugyan egy-egy mozzanat, amire rájöttem, de egyébként csupa meglepetés volt ez a könyv.

Az írónő még az utolsó jeleneteknél is képes volt ámulatba ejteni néhány váratlan fordulattal, úgyhogy egészen az utolsó mondatig lehet izgulni, hogy vajon miként alakulnak az események.

Az olvasók elé tárt világ szépen felépített, egyedi jellemzőkkel bír. Örömmel tölti itt az idejét az olvasó. A szereplők jól kidolgozottak, némelyikük pedig igazán izgalmasra sikeredett.

A regényét olvasva látszik, hogy Sáfrán Judit igencsak színes és magasan szárnyaló fantáziával rendelkezik, ami biztosíték arra, hogy az olvasók nem fognak unatkozni a történeteit olvasva.

Az írisz emlékei egy hosszabb lélegzetű kötet, én mégis azt éreztem, hogy szinte el sem kezdtem, máris a végére értem.

Szerettem ezt a történetet, élveztem minden olvasással töltött pillanatot. Befejezés után szinte rögtön hiányzott a világ, a szerelők. Újra vissza akarok ide térni, úgyhogy remélem nem kell majd hosszú éveket várni a folytatásra. Tudom, még meg sem jelent az első rész, de mit tehetnék, ha egyszer rabul ejtett ez könyv.

 

Fülszöveg:

 

Egy lány, aki mindent elfelejtett.

Egy férfi, aki sötét titkot őriz.

Két lélek, mely örökre összeköttetett.

 

A tizenhat éves Cylia öt évvel ezelőtt elveszítette minden emlékét, s azóta sem sikerült azokat visszanyernie. Az éjszakánként rátörő rémálmok miatt pszichológushoz jár és az ő segítségével igyekszik helyretenni zavaros világát, ám ezt a szülei nem nézik jó szemmel.

Amikor egy rémisztő támadás alkalmával a valóságban is szemben találja magát álombeli megmentőjével, Keinnal, ráébred, hogy képzelgéseinek köze lehet a múltjához, és senki sem az, mint akinek mutatja magát.

A válaszok után kutató lány szembesül az igazsággal, miszerint egy hátrahagyott uralkodói ház leszármazottja, akit ellenségei, a hitetlenek üldöznek. Döntésre kényszerül; választhatja szülei bujdosó életét, vagy visszatérhet szülőhazájába, hogy megismerje a múltját, és vele együtt felvállalja a trónörökös szerepét.

Vajon képes beteljesíteni a sorsát egy párhuzamos világban, ahol mindent áthat az istenek ereje?

El tudja fogadni, hogy az életével mostantól nem csak ő rendelkezik?

 

Az Örökölt királyság lendületes, lebilincselő első kötete egy nem mindennapi világba kalauzol el, ahol az emberi életek szétszakíthatatlanul összekapcsolódnak. Bele mersz vágni az utazásba?

 

 

Várható megjelenés: 2022. május 29.

 

 

 

Itt lehet az írónőt megtalálni:

 

Sáfrán Judit szerzői oldala

 

Instagram: safran_judit_iro

 

 

 

Ahová még érdemes benézni:

 

NewLine Kiadó

"New Line kiadó" olvasói csoportja

 

 

 

A könyv beszerezhető a NewLine Kiadó webshopjából.

 

 

 

Megjegyzés: A kép forrása NewLine Kiadó.