Darvas Petra: Mágusok Kelyhe (Hópelyhek májusban 2.)

 

covers_720866.jpg

 

Folytatódnak az Ikrek Mágiájában megismert fiatalok mágikus kalandjai. Vajon mi vár hőseinkre?

Ahogy azt sokszor mondtam, szeretem az időutazós könyveket, azokat, amelyekben a szereplők egy másik időbe, vagy másik világba utaznak. Ez miatt is éltem a lehetőséggel, amikor Darvas Petra felajánlotta, hogy elolvashatom Ikrek Mágiája című könyvét.

Titkokkal és rejtélyekkel teli volt ez a misztikus történet, amely az első pillanatban magával ragadott és nem is szabadultam, míg a végére nem értem. Kezdetben csupán egy érdekes történetnek tűnt, ám mire az utolsó mondatot is elolvastam, igazán megkedveltem.

Úgy ért véget az Ikrek Mágiája, hogy számomra maradtak megválaszolatlan kérdések, így bíztam abban, hogy nem kell sokat várni a folytatásra, és ismét elmerülhetek a Hópelyhek májusban sorozat világában.

A folytatásra várva álmomban sem gondoltam volna, hogy lehetőségem lesz a következő részt még megjelenés előtt megismerni. Nagy meglepetés volt, amikor Darvas Petra felajánlotta a lehetőséget a Mágusok Kelyhének olvasására. Nem is volt kérdés, hogy akarom-e.

Hatalmas adag kíváncsisággal vágtam bele az olvasásba, a történet pedig – ahogyan az előzmény is – pillanatok alatt magával ragadott. Sőt! Még sokkal hamarabb a végére értem, mert annyira mélyen belevesztem az olvasásba, hogy képtelen voltam letenni a könyvet.

A Mágusok Kelyében az események fonalát ott kaphatjuk el, ahol az Ikrek Mágiájában letettük. Vagyis ezúttal a jelenkor világában indul a történet. Később aztán ismét a misztikus Navatlonba kerülnek hőseink, így kezdetét veszik az izgalmas kalandok.

Erős kezdés után – mert az Ikrek Mágiája bizony az volt – felvetődhet a kérdés, hogy vajon milyen lesz a folytatás? Képes lesz hozni a megszokott színvonalat, esetleg sikerül túlszárnyalnia? Számomra a Mágusok Kelyhe bizony még jobb volt, mint az előzménye.

Míg a kezdő kötetben ismerkedtem az idegen világgal, a szereplőkkel, addig a folytatásban már ismerősként köszöntöttem a korábban megismert karaktereket, és jobban tudtam figyelni az eseményekre, az apró információkra, hiszen nem kellett azzal foglalkoznom, hogy az új történet részleteit megismerjem.

Ármány, cselszövés, veszélyes kalandok, titkok, érzelmek, lelki vívódások, döntések teszik igazán izgalmassá ezt misztikus történetet, amelyben kedvelt hőseinkre ismét nem mindennapi próbatételek várnak.

Engem bizony újfent elvarázsolt ez az elképesztő részletességgel megalkotott világ a sokrétű karaktereivel, a misztikusságával.

Ahogy az előzményben, úgy itt is imádtam azt, hogy bármilyen őrülten forogtak a gondolataim, mégsem sejtettem, hogy hogyan alakulnak az események, mi történik a következő oldalon. Ha rá is éreztem egy-egy apró mozzanatra, de többnyire a titokzatosság köde vonta be a történetet.

Egy pillanatra sem lehetett unatkozni, pörögtek az események, persze csak annyira, hogy az ember kényelmesen követni tudja a cselekmény szálainak alakulását.

Az utolsó oldalra érve a könyvben még nem ér véget a történet, ráadásul egy váratlan fordulattal zárul a kötetet, ami miatt csak még nagyobb kíváncsisággal várom a folytatást.

Az ütős kezdéshez igencsak méltó folytatás született, ami után már biztos vagyok benne, hogy a továbbiakban sem csalódom majd az írónő történeteiben.

Egy ifjúsági fantasyról van szó, ám nem csupán a fiatalok forgathatnak érdeklődéssel, hanem a felnőtt olvasók figyelmére is érdemes.

 

Fülszöveg:

 

Nem minden portál, ami villan.

Vagy mégis?

Navatlonban a méltóságok egymás ellen fordulnak, a herceg eltűnik, Borrao az apját megmentő elixírért indul. Tigrato sem pihen: egy különleges kehely segítségével varázserőt szerez.

Mielőtt találkoznak, Gary, Emma és Lora varázslatos és veszélyes események során egyre jobban kiismerik képességeiket. Sorsuk már nemcsak a gloxántól, hanem a Mágusok Kelyhétől is függ – mindkettőt el kell lopniuk a helytartó erődjéből. Gary tudomására jut, mit követett el nagyapja a múltban, és egyszerre értelmet nyer Tigrato indítéka is.

A cél felé tartva kalandos útjukat titkok, hazugságok, egymás közti súrlódások is nehezítik.

Bár sürgeti őket az idő, letérnek az útról, hogy támogassák Borraót feladatában. Vajon ez mennyiben hátráltatja a csapatot? A fiú is viszonozza majd a gesztust?

A siker egyre biztosabbnak tűnik.

De a mágiának más terve van.

 

 

Várható megjelenés: 2022. március 10.

 

 

Itt lehet megtalálni az írónőt:

 

Darvas Petra – szerzői oldal

 

 

A könyv előrendelhető, illetve megjelenés után beszerezhető a NewLine Kiadó webáruházából.

 

 

Megjegyzés:

A kép forrása NewLine KiadóGrapholic Ashley of Redwood.