Violet C. Landers: Fussatok, görögök!

 

20211125_184221.jpg

 

Az írónő adott lehetőséget a Fussatok, görögök! című könyvének az olvasására, amit ezúton is nagyon köszönök.

Vilet C. Landers könyve izgalmas, kalandos olvasmánynak ígérkezett, így nagy érdeklődéssel vágtam bele az olvasásba.

Mielőtt a történetről beszélnék, meg kell említenem a borítót, ami igazán szép színeivel vonzza az ember tekintetét.

A könyvet kinyitva elsőként a szerző előszava várja az olvasókat, majd a fülszövegben felvázolt játék szabályait lehet megismerni, amelyek bevallom, hogy számomra kissé kegyetlennek tűntek (például mi az, hogy nem lehet feladni a játékot?). Ennek fényében igen jelentősnek kell lennie a nyereménynek, hogy valaki vállalja a szigorú feltételeket.

Egyébként sem a fülszöveg, sem a játék szabályai nem utaltak arra, mi lehet a nyeremény, ami kicsit furcsa volt ezen a ponton, mert el nem bírtam képzelni mi veheti rá a játékosokat a részvételre. A kaland izgalma? A jelentős nyeremény (amiről kezdetben az olvasóknak fogalmuk sincs)?

Bevallom, hogy a szabályokat olvasva arra gondoltam, hogy nekem nem volna bátorságom belevágni egy ilyen kalandba. Bàr a győztes jutalmáról mit sem tudtam az olvasás kezdetén, úgyhogy ki tudja, kit mi motivál.

Mindezek után kíváncsi voltam, milyen történet vár rám.

Amikor már magát a sztorit kezdtem el olvasni, nagyon hamar, kiderült mi a nyeremény (10 millió amerikai dollár), ezért pedig már megfontolandó, hogy jelentkezzen az ember erre a jàtékra, ahová nem is olyan egyszerű bekerülni.

Rengeteg kritériumnak kell megfelelni, hogy valakit kiválasszanak a Fussatok, görögök! elnevezésű kalandba. Nem elég jelentkezni, megfelelni a feltételeknek. Ezek után a szervezők válogatják ki az indulókat különböző társadalmi osztályokból.

Kíváncsian vártam, hogy vajon milyenek lesznek a szereplők, lesz-e olyan, akit megkedvelek és majd jobban izgulok a boldogulása miatt, mint a többiek esetében.

Nos, be kell vallanom, hogy amikor színre léptek a játékosok, nekem bizony egyikük sem volt igazán szimpatikus. Na de nem írtam le őket ilyen hamar, hiszen még el sem kezdődött a játék.

Izgalmas várakozás volt bennem, hogy vajon milyennek látom majd a játékosokat, amikor jobban megismerem őket, ahogy haladnak előre az események.

Attól, hogy valakit első látásra nem kedvelek, még lehetnek rejtett értekei, jó tulajdonságai, illetve képes jó irányba fejlődni.

Csak még izgalmasabbá tette a történetet az, hogy azt vártam, a kezdetben semleges, illetve kissé ellenszenves szereplőkből mit hoz ki a szerző, hogyan játszik a jellemükkel.

Végül nem kedveltem meg különösebben egyik játékost sem, de igazán szórakoztató volt olvasni ezt a történetet.

Ahogy egyre inkább fogytak a lapok, az jutott eszembe, hogy nem lehetett egyszerű megírni ezt a történetet.

Figyelni arra, hogy az egyes szereplők szála párhuzamosan haladjon, hogy az ő kis egyéni sztorijuk is alakuljon, hogy ne gabalyodjanak össze a szálak. Emelem a kalapom az írónő előtt e tekintetben.

Az események pörögtek, nem lehetett unatkozni olvasás közben. Talán túlságosan is gyorsan haladt előre a cselekmény. Nem azt mondom, hogy követhetetlenül kapkodó volt. Másra gondoltam.

A fülszöveg és az előszó is arra utalt, hogy itt bizony egy nagy utazásban lesz részük a szereplőknek, miközben mindenféle kalandokat élnek át. Az utazás és a kalandok is megvoltak, ám én azt éreztem, hogy az egyes helyekről, ahová a szereplők eljutottak, keveset tudtam meg. Nem azt mondom, hogy nagyon hosszú oldalakon keresztül kellett volna ismertetni az országokat, de jó lett volna egy picivel többet hallani róluk. Ez bennem egy kis hiányérzetet keltett. Ennyi volt, ami zavart, egyébként élveztem az olvasást.

Ennek a könyvnek a lapjain nem törekszik senki világuralomra, nem leselkednek démoni lények a sötétben, jelentősebb események sem történnek benne, egyszerűen csak néhány vidám óràt szerez az olvasóknak.

Nem kellenek mindig a bonyolult és lelkileg megterhelő sztorik, olykor az ember csupán könnyedebb kikapcsolódásra vágyik, ez a regény pedig pont ezt adja.

 

Fülszöveg:

 

Egy ​Showműsor keretében izgalmas utazás veszi kezdetét, ahol 11 országon átívelő játékban 3 nő és 4 férfi ész veszejtő futása kezdődik a nyereményért! Minden játékos eltérő közegből érkezett, és csupán a tudásukra, tapasztalataikra támaszkodhatnak! A résztvevőknek nincs egyszerű dolga, mert útitársuk mindössze egy okosóra, amin kívül csak önmagukra számíthatnak!

 

Hamarosan megjelennek az üldözők, akik bármilyen módon megakadályozhatják a jelenlévők továbbjutását, így durvulni kezd a futam. Emberrablás? Megtévesztés? Lövöldözés? El tudod képzelni, milyen galád módokon lehet eltávolítani a műsorból a játékosokat? Mindezek mellett a játék során kiadott feladatot is teljesíteni kell.

 

Viszontagságos, kalandokkal teli utazás során vajon kinek sikerül célba érni? Neked sikerülne teljesíteni a távot Athénig?

 

Az apokaliptikus regény, krimi, horror, fantasy és sci-fi műfajokban is jártas írónő legújabb kalandregényében felgyorsírja az iramot annyira, hogy az olvasó az előző alkotásokhoz mérten ezt a művet sem teszi le addig, míg ki nem olvassa az egész könyvet! Izgalom, humor, félelem, utazás és megannyi helyszín! Mi kellene még egy műben, ha mindezt fergeteges iramban diktálják Önöknek?

 

 

Az írónőt itt lehet megtalálni:

Violet C. Landers

 

A könyv beszerezhető:

Líra

Libri

Bookline

Rocky

Antikvárium

Újkönyvek