Stephenie Meyer: A Twilight világa - hitelesen, színesen

 

1_1.jpg

 

(…) a közel száz nagyszerű illusztráció és fotó mellett exkluzív anyagok, a regényből kimaradt részletek, szereplőleírások, családfák, térképek, és rejtett összefüggések várják az olvasót, valamint egy izgalmas interjú, bennfentes információkkal.

 

Valamikor évekkel ezelőtt olvastam a Twilight sorozatot, de csak kölcsönben voltak nálam a könyvek. Mivel tetszett a történet, ezért mindenképpen szerettem volna egyszer beszerezni. Időközben több kiegészítő kötet is csatlakozott az alapsztorihoz. Persze ezek is felkerültek a kívánságlistámra.

Évekig csak vártam, hogy összejöjjön az alkalom, amikor végre a polcomon lehetnek ennek a sorozatnak a részei. Nemrégiben aztán egy könyves akció keretében végre sikerült beszereznem a sorozatot. Bár figyelmetlenségem okán az első két rész keményborítós lett, míg a többi nem. Én azonban azt mondom, hogy ez engem nem tud zavarni, mert az a lényeg számomra, hogy sikerült beszerezni a könyveket.

20211029_181840.jpg

Azt terveztem, hogy nem csupán a kiegészítő köteteket olvasom el, amire eddig nem volt módom, hanem magát az alapsztorit is újra előszedem a közeljövőben.

Leginkább „A Twilight világa” vonzott, kíváncsi voltam mit rejteget a sorozattal kapcsolatban. Izgalmasan hangzott, hogy érdekességeket tudhatok meg.

Bevallom, hogy teljes egészében nem voltam elégedett, de összességében nekem tetszett ez a kis összefoglaló. Végig az járt a fejemben, hogy nem akarok várni a sorozat újraolvasásával, hanem mihamarabb szeretnék újra elmerülni ebben a világban. Kíváncsi vagyok milyennek találom azzal a rengeteg információval a birtokomban, amit ebben a kiegészítő kötetben olvastam.

Több részből tevődik össze ez a könyv, úgy, mint beszélgetés az írónővel, a szereplők bemutatása és egyéb érdekességek. Nagyon tetszettek a csodás rajzok, amelyek egyik-másik karaktert ábrázolták. Azt sajnáltam, hogy a leírásokhoz nem minden esetben tárult rajz, ezt legfőképpen Aro esetében hiányoltam.

Rengeteg mindent tudhattam meg a Twilight sorozattal kapcsolatban. Habár imádtam a sok érdekességet, de volt olyan rész, ami bevallom kevésbé keltette fel a figyelmem (mint például az egyes szereplők által használt járművek).

 

Na de mi is található ebben a kötetben?

 

Beszélgetés Stephenie Meyerrel

Mondhatnánk interjúnak, de sem terjedelmében, sem hangulatában nem annak éreztem. Egy beszélgetés volt ez, amiből megtudhatjuk hogyan születetett a Twilight világa, és magáról az írónőről is kapunk egy közelebbi képet.

 

Vámpírokról általánosságban

Itt olvashatunk a róluk szóló mítoszokról, a törvényeikről, a jellemző tulajdonságaikról, a képességeikről, az életmódjukról. Mondhatjuk, hogy tények és tévhitek a vérszívókról a sorozat tekintetében.

 

A klánok bemutatása

Nagy érdeklődéssel olvastam ezt a részt, mert alig tudtam valamit az egyes klánokról. Bár azt éreztem sok volt az információ, de lényeges dolgokra világított rá ez a fejezet. Még jó, hogy már a polcomon tudhatom ezt a kötetet, így bármikor belenézhetek, és elolvashatom egyik-másik részt, amikor felelevenítenék valami információt.

2_1.jpg

Rengeteg érdekesség bújt meg ebben a részben az egyes vámpírszereplőkről, ami az alaptörténetben nincs benne és ezeket a sorokat olvasva bizony a legtöbb vámpír más színben tűnt fel előttem. Jobban kirajzolódott jellemük, az, hogy mi mozgatta őket, mit miért tettek.

Leginkább Alice és Aro múltjának felfedése ragadott meg. Valahol mindig olyan zavaros volt ennek a vámpírlánynak a múltja. Aronál pedig vonzott a bonyolult személyisége, azt éreztem keveset tudok róla ahhoz, hogy tisztán lássam milyen is ő.

 

A vérfarkasokról általánosságban

A fontosabb tudnivalókon túl szó esik arról, hogy a Twilight világában kétféle vérfarkas bukkan fel. Nagyon rövid időre a hold gyermekei, és a jelentősebb szerepet játszó quileute farkasok.

Míg a hold gyermekeinek életét a hold változásai határozták meg, és nem vettek fel teljesen állati alakot, ebben az állapotukban pedig teljesen elvesztették emberi mivoltukat.

A quileute farkasok inkább alakváltók voltak, akik farkas alakban is megőrizték emberi emlékeiket, és akkor változtak át, amikor akartak.

 

3_1.jpgA quileute törzs és a falkák

Imádtam ezt a részt, mert megvilágította a farkasokról szóló homályos információkat. Ezáltal jobban átlátható a falkák felépítése, élete.

A legjobban Sam és Emily történetének örültem. Mindig sajnáltam, hogy épp csak tudjuk mi történt, de jó lett volna bővebben is olvasni róluk. Ez a vágyam most teljesült.

 

A halandókról

Érdekesnek érdekes volt, főleg Bella apjáról olvasni, de általánosságban nem hozott annyira lázba, annak ellenére, hogy azért jó volt ez a rész is, mert a több háttérinformáció által jobban megismerhettem némelyeket.

 

Események időrendben

Időrendi összefoglaló az első quileute farkasok átalakulásáról, a vámpír klánok létrejöttéről, arról, hogy melyik szereplő mikor született, mikor alakult át, időrendben melyik esemény mikor történt a sorozat világával kapcsolatosan.

 

Legfontosabb történések

A sorozat köteteinek cselekménye olvasható fejezetenként. Kezdve azzal, hogy Bella Forksba költözik, egészen a végkifejletig.

 

4_1.jpg

Járművek

Mint ahogy fentebb említettem, nem igazán mozgatott meg ez a rész. Nem olvastam izgatottan az egyes járművek jellemzőit, bár igaz, ami igaz, az viszont érdekes volt, hogy ki milyen autót/motort használt, és az mennyire passzolt a személyiségéhez.

 

Inspirációk

Ebben a részben a sorozathoz, az egyes kötetekhez, az egyes fejezetekhez, jelenetekhez tartozó dalokat ismerhettem meg. Bevallom csak átfutottam ezt a részt, de egyszer majd visszatérek rá, és akkor mélyebben is beleásom magam ezekbe az oldalakba, a dalokat pedig mindenképpen meghallgatom.

 

5.jpg

Válogatás a rajongók alkotásaiból

Érdekes volt látni, hogy hogyan képzelnek el egyes szereplőket. Mindenképpen pozitívum volt, hogy nem a filmbeli karaktereket ábrázolták, hanem a saját fantázia ihlette a műveket. Volt-e kedvenc? Igen, a fiatal Jacobról készült kép.

 

6_1.jpg

A nemzetközi kiadások borítói

Ha teljesen őszinte akarok lenni, akkor elárulom, hogy igazán kaotikusnak hatottak a különböző borítók. Egyedül az indonéz változat tetszett, de ott is az első rész kivételével. A második résztől viszont imádtam ezeket a borítóváltozatokat.

 

Kimaradt jelenetek

Valahogy többre számítottam. Azt gondoltam, hogy több kimaradt rész szerepel majd itt, de persze amik voltak, azok tetszettek, hiszen mindig érdekes részét képezik a kimaradt jelenetek bármely alkotásnak legyen az könyv, vagy film.

 

Gyakran ismételt kérdések

Mit is mondhatnék? Igazán érdekes, és szórakoztató volt ezt a részt olvasni. Némelyik kérdésre bizony igencsak rácsodálkoztam, viszont volt olyan, ami bennem fel sem merült, de így utólag jó volt megtudni rá a választ.

 

Mindenkinek csak ajánlom tudom ezt az összefoglalót, aki szereti a Twilight sorozatot. Megannyit titokra derül fény, megannyi érdekesség lát napvilágot ebben a csodás képekkel tarkított kötetben.

Habár azt nem mondanám, hogy maradéktalanul elégedett vagyok vele, de tetszett a könyv, mert megannyi dologra világított rá, bővítette az ismereteimet a sorozattal kapcsolatosan.

 

FÜLSZÖVEG:

 

Ennek az átfogó kötetnek minden Twilight-rajongó könyvespolcán ott a helye. Mindent megtudhatsz szíved felejthetetlen világáról, ahol otthon vagy. Ebben a részletgazdag, színes kézikönyvben a közel száz nagyszerű illusztráció és fotó mellett exkluzív anyagok, a regényből kimaradt részletek, szereplőleírások, családfák, térképek, és rejtett összefüggések várják az olvasót, valamint egy izgalmas interjú, bennfentes információkkal. Végtelen, vonzó világ!

 

A könyv beszerezhető:

 

Könyvmolyképző

Alexandra

Bookline

Libri

Líra

Book24

Rocky