J. K. Smith: Ahol elkezdődött, ott ér véget

 

240387945_4096744813694123_8302008885838623249_n.jpg

 

 J. K. Smith egyedi stílusával pillanatok alatt beírta magát kedvenc kortárs magyar szerzőim közé. Imádom a fergeteges humorát, azt a könnyedséget, ami jellemzi a történeteit, amelyek ugyanakkor komolyabb mondanivalót is hordoznak. Minden során érződik, hogy őszintén, szívből jönnek a szavak, amelyeket papírra vet.

 

20210822_155123.jpg

Szeretem a színes, vidám borítókat, amelyek hűen tükrözik az írónőt és remekül előrevetítik milyen történet vár ránk könyveinek lapjain.

Elég csak a borítókra ránéznem, már attól jobb kedvem lesz, mert eszembe jut az a fergeteges humor, amely árad a lapokból.

Igen, az írónő összes könyve a polcomon pihen. Nem mellesleg mondom, hogy többször is olvastam őket. 

 

A Szerelem hirdetésre volt az első, amit az írónőtől olvastam. Ráadásul kezdetben fogalmam sem volt, hogy egy magyar szerző alkotását tartom a kezemben. Csak olvasás közben derült ki, hogy kicsiny hazánk szülötte.

Az első könyvtől kezdve nyomon követtem J. K. Smith történeteinek születését, így láttam a fejlődést is, amin keresztülmegy. Láttam, ahogy egy kezdő író imádnivaló, magával ragadó stílusa hogyan változik, csiszolódik az idők folyamán úgy, hogy közben megőrzi azt a sajatosságot, amiért sokan kedvelik.

Már az első könyvével a rajongójává tett az írónő. Imádom azt az egyedi hangulatot, ami a történetei sajátja, ami mindig gyógyír megfáradt lelkemnek.

Az összes könyvét kedvelem, mégis a "Csak a tested érdekel" volt az, amelyik a legközelebb kerül hozzám, ami utat talált lelkem mélyére. Hogy miért? Mert nagyonis együtt tudtam érezni a főszereplőkkel, átéreztem Zsolt "problémáját", azonosulni tudtam vele, mert hasonló cipőben járok.

Mindamellett, hogy a könnyedség, a humor uralja Judit könyveit, minden esetben megjelennek drámai események, amelyek nehezítik a főszereplők életét, valamint elérik azt, hogy ne legyenek kiszámíthatóak a regények cselekményei. Váratlan fordulatokkal éri el, hogy az olvasók az utolsó oldalig izguljanak mi lesz kedvenceik sorsa.

Az írónő legutóbb megjelent "Ahol elkezdődött, ott ér véget" címet viselő története egy kicsi más, mint az eddigiek. Sötétebb, borzongatóbb, hiszen egy krimiről van szó. Egy romantikus krimiről, amelyben jelentős szerepe van a romantikus szálnak, mindemellett voltak helyzetek, amikor a frászt hozta rám.

Ám én pont attól szerettem, mert borzongató volt, ugyanakkor az a könnyed, humoros stílus jellemezte, ami régóta az egyik kedvencemmé tette az írónőt.

Egy fejfájással teli nap után, a késő délutáni órákban kezdtem el olvasni a könyvet, ami annyira magával ragadott, hogy le sem bírtam tenni, míg a végére nem értem hajnali fél ötkor. Még szerencse, hogy hétvége volt, így aludhattam, miután befejeztem az olvasást. Bár szerintem akkor sem tettem volna le a könyvet, ha másnap dolgozni kell mennem. Megérte volna akkor is, ha egész nap csak kóválygok utána.

Na de miről is szól a történet?

Innentől SPOILER veszély, mindenki ennek tudatában olvasson tovább!!!

 

.

.

.

.

.

 

Úgy indul a sztori, hogy a női főszereplő, Judit kórházban van, mert megsérült. Először nem tudni mi történt, de aztán kiderül mi miatt kényszerült a nehezen viselt kórházi tartózkodásra, ahogy az is, hogy ezen esemény csupán a kezdete annak, ami kedvenceinkre vár.

Judit egy kis testőr csapatban dolgozik Ákossal, a másik főszereplővel, akin keresztül megtudjuk azt is, hogy a főnökük bizony kétes személyek védelmét is elvállalja a több pénz miatt.

Mint kiderül, egyre többször kerültek indokolatlanul veszélyes helyzetbe munkájuk kapcsán, csak mert a főnökük nem járt alaposan utána a dolgoknak, mert a nagyobb profit lebegett a szeme előtt.

Ákos végül felmondott, ahogy eljut ide Judit is. Volt egy gondolata a pasasnak a továbbiakkal kapcsolatosan, amit ugyan nem mondott ki, bár azért sejteni lehetett.

Vártam, hogy ezt a szálat, legalább néhány gondolat erejéig kifejtse az írónő. Ha nem is történik konkrétan semmi, de legalább beszéltek volna a terveikről a könyv végén. Nem így történt, és ez egy pici hiányérzetet ad.

A kórházi tartózkodás hosszúra nyúlik, amit Judit nehezen visel. Végül Ákosnak hála hazamehet. Arra számít, hogy végre egyedül lesz, de barátja nem hagyja magára. Sőt! További két kolléga is jön a lány védelmében, akik szintén odaköltöznek. Igen, a lány védelmében, mert nem hiszik, hogy valóban baleset történt.

Nem telik el sok idő, és bizony főhőseink egymásba gabalyodnak. Ám itt sem mennek egyszerűen a dolgok, akadnak bonyodalmak a kapcsolatukban.

Nem egy nyálas, csöpögős, erotikától túltengő romantikus szálról van szó. Inkább azt mondanám, egy olyan kapcsolat tárul elénk, ami egészen valóságosnak hat minden részletében. Nem gazdagok a szereplők, nincs az a nyálas ömlengés, csak azok az édes érzelmek, amitől az ember szíve olvadozik. Az erotikus jelenetekből sincs túl sok, és szerencsére az intim részek nem hatnak közönségesnek.

Tűz és szenvedély jellemzi a szerelmes jeleneteket, amelyekből kevés van, mert inkább sejteti, mint leírja őket az írónő. Ez pedig pont így volt jó. Több, részletesebb szemléltetés nem illett volna a történetbe.

Idővel kiderül, hogy a baleset valóban nem baleset volt, hanem szándékos támadás. Ráadásul folytatódnak a baljós események, tovàbbi támadások érik Juditot.

A sérülés folyományaként (lövés érte a fejét ugye, a golyó pedig nem távozott) műtétre lenne szüksége, ami viszont nem olcsó, nincs pénzük főhőseinknek rá.

Ezen a ponton derül ki ki az igazi apja Juditnak. (Ezzel a dologgal kapcsolatban gondolkodóba estem. Léha életet élt a lány apja fiatalkorában, nem is voltak illúziói vele szemben az anyjának. Később megkomolyodott, sőt a lánya életét is nyomon követte az anyján keresztül. Amikor találkoznak az derül ki, hogy fontos neki a gyermeke, mégsem tett lépéseket azzal kapcsolatban, hogy jobban megismerje. Miért? Talán az anyja nem akarta a lány nevelőapja miatt? Lehet, mert miután kiderül ki a lány apja, a nevelőapja, akivel jó a kapcsolata elfordul tőle, megszakít vele mindennemű kommunikációt, hiába próbálkozik Judit.)

A kis csapat elindul, hogy felkeressék Judit édesapját, akitől segítséget remélnek a szükséges műtéthez. Az út nem megy simán. Kezdetben úgy tűnik, hogy nyugtuk lesz, ám a támadások folytatódnak.

A történet kezdetétől fogva fejfájás, rosszullétek gyötrik Juditot, ami miatt szükséges a drága beavatkozás, aminek során eltávolíthatják a bennmaradt golyót. Különben veszélyben lehet a lány élete ez miatt is.

Bevallom, amikor a történet elején kiderült, hogy mi történt főhősnőnkkel, kicsit aggódtam, vajon mennyire hitelesen, az olvasók, mint laikusok számára mennyire hihetően lesz végigvezetve a gyógyulás folyamata (Már ha persze minden jól alakul, mert kezdetben nem lehetett tudni hogyan alakulnak az események.).

Legnagyobb örömömre nem kellett holmi már-már csodaszámba menő gyógyulásról olvasnom, hanem azt láttam, hogy szépen, fokozatosan, pontról-pontra vezeti ezt a szálat az írónő.

Végül eljut a csapat Portugáliába, ahol Judit találkozik az apjával, megtörténik a műtét is egy ijesztő rosszullét után.

Hőseink bármennyire szeretnék, semmit sem tudnak a támadóról, annak indokairól. Egyik merénylet a másik után, de az, hogy ki áll hattérben, és miért teszi, amit tesz, nem derül ki a szereplők számára egészen a történet végéig.

Igen, azt mondom, hogy a szereplők számára, ugyanis én valahol a történet felénél, vagy egy hajszálnyival azon túl, rájöttem a támadó személyére, csak az indokai voltak rejtve előttem.
Mondjuk azt be kell vallanom, hogy hiába tudtam ki a merénylő, mert éreztem, hogy ő az, az írónőnek mégis sikerült elérnie azt, hogy bizonytalan legyek ezzel a megérzésemmel kapcsolatban. Szóval egészen a végéig nagyon izgalmas volt számomra ez a történet.

Végül a szereplők számára is kiderül ki volt a merénylő, és mi volt az indoka. Bőven tartogatott a könyv vége is izgalmakat, így egészen az utolsó mondatig nem lehetett tudni hogyan alakulnak az események.

Imádtam ezt a történetet, bár azt éreztem, picit hirtelen lett vége. Így egy kicsit folytatás hangulatot áraszt. Mondjuk nem bánnám ha lennének további kötetek, mert kíváncsi lennék Judit húgának, Rékának a történetére is, valamint jó lenne olvasni még Frediről.

 

FÜLSZÖVEG:

 

Judit és Ákos nem mindennapi emberek. Őket az izgalom viszi előre, a folytonos készenlét, ezért életük kockáztatásával védenek másokat. Tökéletes barátság az övék, ami túlélt már számtalan nehézséget, egy nap mégis azzal kell szembesülniük, hogy a legnehezebb akadályt a múlt gördíti a lábuk elé, amikor a saját életük a tét.

 

De a megpróbáltatások néha jót is hozhatnak. Kialakulhat igaz szerelem, mély barátság, szoros kötődés életünk legnehezebb időszakában? Mennyi erő kell, hogy mindent túlélj, és eközben értékes ember, szerelmes nő, hűséges társ, megbízható barát, szerető gyermek maradj?

 

J- K. Smith, a méltán népszerű írónő ezúttal szereplői végső határait feszegeti a tőle megszokott izgalmas, mély érzelmekkel és humorral teli stílusban. A történet fantasztikus. Olvasd el és éld át ezt a hihetetlen kalandot!

 

 

Az írónőt itt lehet megtalálni:

 

 J. K. Smith írói oldala 

J. K. Smith agyszüleményei

 

 

 

A könyv az alábbi helyekről beszerezhető:

 

Pyrus Kiadó

 

NewLine

Libri

Líra

Bookline

Book24

Álomgyár

Könyvtündér

Rocky