Félévzárási pánik Tag

 

83571565_128025162029749_2091888861176135680_o_1.jpg

 

Emily Hart hívott meg a "Félévzárási pánik Tag" kitöltésére, amit nagyon köszönök. Viszonylag régen került sor nálam Book Tag kitöltésére (idén áprilisban), így örömmel vágtam bele ebbe a kihívásba. Lássuk milyen válaszok születtek.

 

1. A legjobb idei olvasmányod:

 

Németh Krisztina: A hazara

20210423_202058.jpg

Ez a történet az elevenembe vágott, a lelkem mélyéig felkavart. Éppen ezért nehéz volt megfogalmaznom az érzéseimet a könyvvel kapcsolatban. Nehéz volt összeszedni a gondolataimat.  

Több könyv is akadt, amely nagy eséllyel pályázott nálam az év könyve címre, de A hazara olvasása után kijelenthetem, hogy azok csupán a legjobbak között lehetnek, mert kétségtelen, hogy Németh Krisztina könyve az év könyve számomra az idén.

MOLY 

 

2. A legjobb folytatás, amit idén olvastál:

 

Fróna Zsófia: Démonok közt

covers_652566.jpg

Elmondhatom, hogy a Démonok közt méltó folytatása Fróna Zsófia A fegyverforgató sorozata első részének, a Fegyverek háza című könyvnek.
Már az első kötet a sorozat rajongójává tett, de ezzel a második résszel csak még jobban elmélyült a történet iránti imádatom.
Nem csupán méltó folytatást kaptam a Démonok közt című könyvvel, hanem sikerült az írónőnek túlszárnyalnia a kezdő kötetet.

MOLY

 

 

3. Friss megjelenés, amit nem olvastál még, de szeretnél:

 

Susannah Skiethen: Liberty Land

206487999_340482414117355_5522660556584387446_n.jpg

Sajnos még nem sikerült sorra kerítenem, de nagyon kíváncsi vagyok erre a történetre. Még augusztusban szeretném sorra keríteni.

MOLY

 

 

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére:

 

Karády Anna: A füredi földesúr

7201426_5.jpg

 

Abban a pillanatban, amikor véletlenül megláttam a borítót, tudtam, hogy nekem ezt a könyvet el kell olvasnom. Aztán megnéztem a fülszöveget, és ha lehet még nagyobb vágyat éreztem az olvasásra. Megrendeltem a könyvet több másik kötettel, majd türelmetlen várakozás következett. Egy hét után még mindig nem érkezett meg a könyv, de ekkor már azt éreztem, hogy nem bírok tovább várni, azonnal olvasni akarom a történetet. Ezért hát egy könyvesboltban, teljes áron megvettem a kötetet (Ilyet nem teszek egyébként, csak nagyon kivételes esetekben, mert leginkább online szoktam vásárolni).

Egyszerűen nem érdekelt, hogy kedvezményesen már megrendeltem a könyvet, annyira olvasni akartam. Úgy voltam vele, hogy a plusz példányt majd elajándékozom.

Mindezek alapján látható, mekkora hatással volt rám a könyv már akkor, mielőtt egy sort is olvastam volna belőle. Amikor pedig végre elkezdhettem, valamiféle eufórikus köd ereszkedett rám, mert szinte nem létezett más, csak a történet.

 A fentiek alapján nem is kérdés, hogy miért várom annyira A fürdeti földesúr című könyv megjelenését.

MOLY

 

 

5. Legnagyobb csalódás:

 

Erről inkább nem beszélnék.

 

 

6. Legnagyobb meglepetés:

 

G. F. Lancer: Expulzió

20210721_224816.jpg

Nem gondoltam volna, hogy egy katonai sci-fi ennyire tetszeni fog, de bizony engem megvett ez a történet.

MOLY

 

 

7. Kedvenc új szerző:

 

Erre a kérdésre a válasz nálam egyéretelműen Bíró Szabolcs. Eddig két könyvet olvastam tőle, a Lázár evangéliuma és a Non nobis Domine című történetet.

 

Lázár Evangélima

20210315_111801_1.jpg

A magyar törtnélem és a zombik.

Arra már nem emlékszem pontosan, hogy hogyan és mikor figyeltem fel a Lázár evangéliumára, csak azt tudom, hogy amikor a borítót megláttam, azonnal tudtam, hogy ez a könyv nekem kell.

A borító azt mutatta, hogy egy különleges, borzongató történet vár rám ennek a regénynek a lapjain, a fülszöveg pedig mindezt megerősítette.

Mivel szeretem a titkokkal, rejtélyekkel teli történeteket, és igen, még a horrort is, így nem bírtam ellenállni a Lázár evangéliumának sem.

MOLY

 

Non nobis Domine

162196102_3652804984754777_5266466238420090949_o_1_1.jpg

A Lázár Evangéluma hatásárára billent a mérleg nyelve arra, hogy Bíró Szabolcs többi könyvével is próbát tegyek.

A legnagyobb örömömre azt mondhatom, hogy a Non nobis Domine című kötettel sem ért csalódás. Itt is visszaköszönt az írónak az az olvasmányos stílusa, amellyel mindig egy pillanat alatt beránt az adott történetébe, és nem is szabadulok onnan, míg a végére nem értem.

Ha valaki néhány héttel ezelőtt azt mondja nekem, hogy hamarosan történelmi regényt fogok olvasni, és ráadásul nagy kedvencemmé is válik, hát biztosan kinevettem volna. Most meg ott tartok, hogy szinte falom Bíró Szabolcs történelmi regényeit.

MOLY

 

 

8. Új fikciós szerelmek:

 

Régiek vannak, töretlenül, de újakat most nem tudnék mondani.

 

 

9. Legújabb kedvenc karakter:

 

Cormoran Strike (Robert Galbraith: Kakukkszó)

20210608_050901.jpg 

20210613_172113.jpg

Fogalmam sincs mikor es hogyan figyeltem fel erre a sorozatra, csak azt tudom, hogy igencsak felkeltette az érdeklődésem, mégis féltem belevàgni. Így megvettem elekttonikus formában, aztán úgy voltam vele, ha tetszik, akkor majd jöhetnek a nyomtatott példányok.
Lelkesen vágtam bele az első részbe, ami szinte az első pillanatban megvett magának. Valahol a felénél jártam amikor már biztosan tudtam, hogy beszerzem a sorozatot nyomtatott formában.

Mára ott sorakoznak a polcomon a papír alapú kötetek. Alig várom, hogy elkezdhessem a következőt.

MOLY

 

 

10. Egy könyv, amin sírtál:

 L. J. Shen: Fékezhetetlen vágy

covers_638631.jpg

Olvastam valakinek az ajánlását egy könyves csoportban, így találtam rá erre a történetre. Egyébként nem olvastam a szerzőtől, és a továbbiakban sem szándékozom, de nagyon örülök, hogy felhívták a figyelmem erre a regényre.
Az ember azt gondolná, hogy egy könnyed olvasmány vár rá ebben a kötetben, de itt sokkal több van, mint hinnénk.
Igazán szívbemarkoló, lélekszaggató történet több szempontból is. Grace, West, Grace nagyija.
Elkezdtem, majd le sem tudtam tenni, míg a végére nem értem. Egyszerűen tudnom kellett hogyan végződik, bármi is legyen a vége.
Töredelmesen be kell vallanom, hogy egy ponton eleredtek a könnyeim, és azután már lassabban haladtam, mert alig láttam a sorokat.
E-bookban vettem meg ezt a könyvet, de erősen elgondolkodtam azon, hogy talán nyomtatott példányt is beszerzek belőle, mert számomra ez egy olyan történet, aminek ott a helye a polcomon.

MOLY

 

 

11. Egy könyv, ami boldoggá tett:

 

Susan Cain: Csendes erő – Az introvertált gyermekek rejtett erősségei

20210605_080401.jpg

Miért pont ez? Mert segített másképp látni önmagam. Rávilágított arra, hogy nincs semmi probléma velem, csupán csak nem tartozom a zajos emberek közé. Nagyszerű megoldást mutat számos problémára, amelyek még felnőttkorban is alkalmazhatók.

Megnyugvás volt számomra ez a könyv, végre azt éreztem megértenek, látják milyen vagyok, látják a mindennapi küzdelmeimet.

MOLY

 

 

12. Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál:

 

Emlékeim szerint egy ilyen volt, de inkább meg sem említem, mert nekem nagyon nem jött be.

 

 

13. Legszebb könyv, amit idén vásároltál:

 

 

Julia Dippel: Az örök tűz (Izara 1.)

214352031_348039113361685_3541656326636462876_n.jpg

Annyira, de annyira csodás ennek a könyvnek a borítója! Mindemellett a történet is nagyszerű.

Az első pillanatban magával ragadott ennek a könyvnek a borítója (nem mellesleg mind a védőborító, mind az alatta lapuló csodás), majd a fülszöveg is felkeltette az érdeklődésem.

Szeretem a hasonló jellegű történeteket, amelyekből már sokat olvastam, bevallom picit tartottam is tőle, hogy nagyban visszaköszön majd valamelyik, vagy netán több hasonló sztori. Ám legnagyobb örömömre ilyesmi nem történet. Sikerült a szerzőnek egy más oldalról megközelítenie a sémát, amitől nemhogy nem tűnt tucat olvasmánynak, pont ellenkezőleg, még számomra más volt mint az eddigi hasonló alapon nyugvó fantasyk.

Végig izgalmas volt, egy pillanatra sem unatkoztam. Sőt! Még a végére is tartogatott meglepetést a kedves írónő.

MOLY

 

 

14. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni még az év végéig:

 

B. Czakó Andrea: Pitypangtánc

covers_498113.jpg

Olvastam már az írónő Hervadhatatlan című könyvét, ami igen nagy hatással volt rám, így beszerztem a Pitypangtánc című kötetet. Ez még a polcomon várja, hogy sorra kerüljön, de már nagyon kíváncsi vagyok rá.

MOLY

 

Susan Cain: Csend – A hallgatás ereje egy harsány világban

covers_633814.jpg

A szerző másik kötete után (Csendes erő - Az introvertált gyermekek rejtett erősségei) szerintem nem meglepő, hogy ezt a könyvet is szeretném elolvasni.

MOLY

 

Irvin D. Yalom: Szemben a nappal

covers_510568.jpg

Egy könyves csoportban ajánlotta valaki a szerzőt, amikor pszichológiai könyvekről beszélgettünk. Eddig nem igazán olvastam ilyen témájú köteteket, de egy ideje érdekelnek.

MOLY

 

Eszes Rita: Illangók, Perkák

20210812_101039.jpg

Szeretem a mondákról, legendákról szóló misztikus történeteket, így került elém Eszes Rita Rókatündér című könyve, ami után az írónő Illangók sorozata is felkeltette a figyelmem. Mire feleszméltem, már nehezen beszerezhető volt az első rész, de szerencsére sikerült egy helyen rábukkannom, így most a polcomon várják ezek a regények, hogy végre sorra kerüljenek.

MOLY

 

 

A sor hosszú, a fentieken túl még számos könyv várja, hogy leemeljem a polcomról, és elmerüljek a lapjaiban. Legszívesebben egyszerre olvasnám mindet.