Selena B. Lowell: Az árnyékfalu

 

20210622_090406.jpg

 

Egy igazán hátborzongató horror történet, amely garantáltan a frászt hozza az emberre.

Egy rejtélyes vírus, amely húsevő zombikat csinál az emberekből. Egy világ, ahol nemcsak ezek a teremtmények veszélyesek.

Nem ez az első könyv, amit Selena B. Lowelltől olvastam, de garantáltan ez az, ami eddig a legnagyobb hatással volt rám. Egy igazán ütős sztori.

Szoktam horror, thriller, misztikus történeteket olvasni, olyanokat, amit az ember néha félve lapoz. Előfordul az is, hogy este nyitok ki ilyen köteteket, ami után persze nehezebben alszom el, de mégsem bírom megállni, hogy ne olvassam őket.

Bevallom, hogy amikor első alkalommal vettem kézbe Az árnyékfalut, már bőven benne jártunk az estében, de nagy bátran nekiálltam a könyvnek, mert nagyon érdekelt. Persze a végén rá kellett jönnöm, hogy ez a sztori sokkalta félelmetesebb, mint gondoltam. Meg is lett az esti olvasás eredménye, mert aznap éjjel alig aludtam valamit, pedig hamar becsuktam a könyvet.

Mindjárt kitérek arra, hogy miért volt akkora hatással rám ez a történet, hogy este sem mertem olvasni.

Az árnyékfalu egészen kísérteties pontossággal idézi meg a koronavírus járvány kezdeti időszakában tapasztalt eseményeket. Mindenkit megviseltek az elmúlt hónapok, így a könyv elején olvasottak még jobban felkavarják az embert.

Hasonló történések. Hasonló intézkedések. Még akkor is eléggé megrázó lenne olvasni, ha nem lenne ez a vírushelyzet itt körülöttünk, de így még nagyobb a hatás.

Persze másképp folytatódnak a regényben az események, mint ahogy az a való életben történt, mert más vírus az, ami megjelenik a könyv lapjain.

Egy olyan járvány szabadul el ebben a kötetben, amely húsevő zombikká változtatja az embereket. Nem tudni honnan indult, de rendkívül gyorsan terjed. Szinte egyik pillanatról a másikra a feje tetejére állítja az addigi világot.

 

A borítóról

 

Mielőtt a történetről beszélnék, mindenképpen említést kell tegyek a borítóról, ami igazán fantasztikus lett, és amely Grapholic of Ashley Redwood munkáját dicséri, akinek nagy rajongója vagyok egyébként.

Igazán borzongató lett a borító, amely tökéletesen visszaadja a könyv világát. Nem is gondolnánk mennyire.

Egyszerű, mégis figyelemfelkeltő. Ha fogalmam sem lenne a mögötte rejlő történetről, a borító akkor is megragadna az első pillanatban, ahogy meglátom. Biztosan leemelném egy könyvesboltban a polcról.

 

A történetről

 

Az is félelmetes, hogy egy agresszívan terjedő vírus visszataszító lényekké változtatja az embereket. Mégsem ez az egyetlen, ami megrázó tud lenni ezt a könyvet olvasva.

Még a zombiknál is borzasztóbb az, ahogyan egyesek viselkednek a többi emberrel szemben. Az a mérhetetlen önzőség, hatalomvágy, brutalitás, ami hajtja őket még egy olyan kilátástalan apokalipszis közepette is, mint ami az emberiségre szakadt.

Magukban a szereplőkben is megfogalmazódik az a gondolat, hogy nem a zombiktól félnek igazán, hanem a többi embertől. Attól, ahogy némelyek viselkednek kihasználva a kialakult káoszt.

 

A szereplők

 

Igazából három jelentősebb szereplő van, akik kiemeltebb helyet foglalnak el a történetben. Ők nem más, mint Jenna, Derek és Liam.

Jenna

A történet tulajdonképpen főszereplője, akinek a szemszögéből végigkövethetjük az eseményeket, az Jenna.

Egy igazán belevaló nő, aki már az első pillanattól rokonszenves volt számomra. Ahogy haladt a történet, egyre inkább megkedveltem, és drukkoltam neki, hogy végül jól alakuljanak a dolgai.

Határozott, életrevaló, akinek azért megvolt az érzelmesebb oldala is. Szerette és óvta a barátait, rokonait. A végsőkig elment volna értük.

Amikor igazán fontos volt, tudott kemény és elszánt is lenni.

Derek

Imádtam ezt a pasast. Volt némi rosszfiús beütése, de inkább az a vagány magányos farkas volt.

Odavoltam azért, hogy mennyire tudott szeretni, hogy mennyi mindent megtett Jennáért, hogy a végsőkig kiállt mellette.

Liam

Egy igazán őrült fazon volt, aki kezdetben nemvolt rokonszenves, de minél jobban megismertem, annál jobban értette őt. Durva módszerei voltak, talán túlságosan is, de ez sem volt véletlen. Mindennek megvolt az oka.

 

Összességében

 

Imádtam ezt a történetet az első betűjétől az utolsóig. Igazi vérfagyasztó történet, amitől az ember frászt kap, és este nem is meri olvasni.

Minél előrébb haladtam, annál nehezebben tettem le a könyvet, amikor nem volt lehetőségem folytatni.

Talán nem is annyira nagy baj, hogy nem volt alkalmam egyvégtében elolvasni Az árnyékfalut, mert így is eléggé nagy hatással volt rám.

Bátran ajánlom ezt a történetet azoknak, akik egy igazán izgalmas, borzongató történetre vágynak. Akik szeretik a sötétebb, horror köteteket és nem ilyednek meg a felkavaróbb jelentektől. Akik szívesen olvasnak zombikról. Akik megismernének egy igazán vagány női főszereplőt.

 

FÜLSZÖVEG:

 

Jenna vagyok.

 

Az életem egyik napról a másikra megváltozott, amikor felbukkantak az eszement teremtményekké vált emberek. Még abban a pillanatban sem hittem el, hogy a túlélés lesz a tét számomra nemcsak az Árnyékfalu kerítésein belül, hanem kívül is, egy jóval nagyobb apokalipszisben. Ám akkor váratlanul megérkezett az életembe Derek, aki reményt nyújtott nekem ebben a borzalmas világban, amit Liam tett pokollá. Vagy mégsem?

 

„A mi életünk most olyan, mint egy időzített bomba: bármikor robbanhat, bármikor szétmarcangolhat, bármikor elpusztíthat.”

 

Itt lehet megtalálni az írónőt:

 

Selena B. Lowell szerzői oldala

Selena B. Lowell – A sötétség gyermekei

 

 

A könyv beszerezhető a NewLine Kiadó webáruházából, valamint a nagyobb könyvesboltokból.