Felnőtt színezők - Miért szeretem őket? Miért annyira jók?

 

20210306_151527.jpg

 

Már gyermekként is szerettem színezni, és ez nem változott felnőttkoromban sem. Lenyűgöznek a gyönyörű minták, az aprólékosan kidolgozott részletek. Szinte látom a szemem előtt, ahogy megelevenednek a képek, ahogy színekkel telnek meg.

Van valami izgalmas abban, ahogy arra koncentrálok, hogy minél színesebb, szebb legyen a születendő kép. Persze az elején mindig rengeteg kérdés merül fel bennem. Milyen színeket használjak? Melyikkel kezdjem? Milyen sorrendben haladjak? Maradjak meg adott esetben a természetben előforduló színeknél, vagy legyen valami más? (Például lehet-e a nap más, mint citromsárga, vagy narancssárga? Egy fa lombja mindenképpen zöld, vagy lehet akár lila is? Vagy egy zebránál, zsiráfnál, stb. alkalmazhatunk-e más színeket, mint amilyennek ismerjük őket?) Mindig nagy a dilemma kezdésnél, aztán ahogy sikerül dönteni, ahogy elkezdem, onnantól mindig megy magától a dolog. Egyik részletből adódik a másik. Egyszerűen visz a lendület.

 

Miért szeretem a színezőket? 

 

Vonz az alkotás szabadsága, az, hogy szárnyalhat a fantázáiám, jó érzés szabadjára engedni a bennem rejlő kreativitást.

Jó érzés kikapcsolódni, elmerülni az adott pillanatban, valami szépet létrehozni. Pozitív élményt ad az, hogy akkor is valami csodásat  hozhatok létre, ha nem megy (vagy már nem megy) a rajzolás. Az sem mellékes, hogy viszonylag rövid idő alatt hozhat eredményt egy színező kitöltése.

Mindemellett szeretem a színek segítségével életre kelteni azokat a gyönyörű rajzokat, amelyek szinte hívogatnak. Szinte megelevenednek a képek.

Képes vagyok ebben a tevékenységben (ahogy az olvasásban is) annyira elmerülni, hogy elhalványodik körülöttem minden, nem létezik más, mint a kép, a színesceruzák és én. Ilyenkor mintha megállna az idő, egyszerűen elfelejtek egy rövid időre minden nyomasztó dolgot, és érzem, ahogy a lelkem megkönnyebbül.

 

Miért annyira jók a színezők?

 

Felnőttként úgy érzem, hogy van annak egy kis nosztalgikus hangulata, amikor az ember egy színezővel tölti az időt. Olyasmit csinálok, amit gyermekként is szerettem, így gondolatban visszarepít oda. Szinte látom magam ovisként egy-egy képpel bíbelődni, és ez bizony mosolyt csal az arcomra.

A mindennapok rohanása közben olyan kikapcsolódást nyújtanak, amely során oldódik a bennem felgyűlt feszültség. Mintha valamiféle relaxációs gyakorlatot végeznék. Könyvmolyként talán furcsán néznek rám, amikor arról beszélek, hogy a könyvek sem képesek kikapcsolni, de van az úgy néha, hogy olvasási válság alakul ki az embernél, amikor egyszerűen annyira feszültek vagyunk, hogy a kedvenc könyvünk sem képes lekötni. Ilyenkor szedem elő az egyik színezőmet.

Amikor a színezésre koncentrálok, oldódik bennem a stressz okozta feszültség, érzem, ahogy megnyugszom. Egy-egy ilyen alkalom után (legyenek azok percek, vagy egy óra), olykor mintha kicseréltek volna. Már nem érzem az ereimben száguldó adrenalin miatt az egekben a pulzusom. Már nem érzem az idegességet, azt, hogy semmi nem jó. 

Nagy hatással vannak rám a színek. Mind önmagukban, mind együtt, amikor egymást kiemelve, mintha egy összehangolt táncot lejtenének a papíron. Ezzel varázsolva el nézőjüket. 

Az egyes színekhez különböző hatásokat, jelentéseket társítanak. Például a legjelentősebb a piros, amit a szenvedéllyel azonosítanak. Az zöld az életet és az újjászületést, míg a barna a természet nyugalmát jelképezi. A kék a tisztaság, a narancssárga az életöröm színe. A citromsárga pedig éltető meleget sugároz, mint a nap.

 

Ilyen színezőim vannak jelenleg

 

Most, hogy ezeket a sorokat írom, elgondolkodtam azon, hogy mi alapján választom ki a színezőimet. Végül arra jutottam, hogy úgy vagyok velük, mint a könyvekkel, ők hívnak magukhoz, mert tudják, hogy pont rájuk van szükségem.

Mindenesetre azt elmondhatom, hogy tetszenek a könyvekkel kapcsolatos színezők, mégpedig azért, mert visszarepítenek az átalam kedvelt olvasmány világába, így tovább velem marad a történet.

Nézzük akkor, hogy most milyen színezők lapulnak az íróasztalom fiókjában. Külön-külön megmutatom mindet, és arról is mutatok képet, hogy milyen lett egy-egy kép, amit már kiszíneztem, illetve azt is leírom, hogy hol tudja beszerezni őket, az, aki szeretne magának is belőlük.

Elsőként azt a színezőt mutatnám meg, ami a legrégebben van meg. Ezt még egy hipermarketben való vásárlás során fedeztem fel, amikor a könyveket böngésztem (ahogy mindig mindenhol). Megláttam, és azt éreztem, hogy nekem ezt el kell vinnem magammal. Ami a legjobb volt, hogy színesceruzákkal együtt árulták. Bár azokat a ceruzákat ennél a színezőnél tűfilekre cseréltem, mert annyira apró minták is vannak, hogy ceruzával nem sikerült olyan szépen kitölteni, mint szerttem volna.

 

Relax kifestő - virágok

collage_20210306_153358.jpg

Elsőként azt a színezőt mutatnám meg, ami a legrégebben van meg. Ezt még egy hipermarketben való vásárlás során fedeztem fel, amikor a könyveket böngésztem (ahogy mindig mindenhol). Megláttam, és azt éreztem, hogy nekem ezt el kell vinnem magammal. Ami a legjobb volt, hogy színesceruzákkal együtt árulták. Bár azokat a ceruzákat ennél a színezőnél tűfilekre cseréltem, mert annyira apró minták is vannak, hogy ceruzával nem sikerült olyan szépen kitölteni, mint szerttem volna.

Ahol beszerezhető: TKK Könyvek

 

Bűbáj - Boszorkánydinasztia színező (hivatalos)

collage_20210306_153927.jpg

Említettem, hogy szeretem az olyan színezőket, amelyek egy-egy könyvhöz, könyvsorozathoz kapcsolódnak. Még 2020-ban olvastam Leda D'rasi: Boszorkánydinasztia című sorozatát, ami egész egyszerűen elvarázsolt, nagy rajongója lettem.

Amikor a tudomásomra jutott, hogy létezik egy színező, ami az általam annyira kedvelt történet jelenteit eleveníti meg, nem késlekedtem, hanem azonnal megrendeltem.

A képek már önmagukban is gyönyörűségesek, színekkel töltve pedig egyszerűen varázslatosak.

Méltó kiegészítője ez a színező az izgalmas sorozatnak, amely rajongói számára kiagyhatatlan. 

Beszerezhető a Mogul Kiadó webáruházából.

 

Maradj otthon a p*csába, és színezz!

collage_20210306_153846.jpg

Tavaly a járvány okozta karantén ideje alatt a Maxim Kiadó gondozásában jelent meg ez a színező, ami akkor nagyon népszerű volt. Egy nap többször is szembejött velem egy-egy bejegyzés, vagy hirdetés, ami ezt ajánlotta. Bevallom sokáig gondolkodtam, hogy beszerezzem-e, vagy sem, mert a címével valamiért nem szimpatizáltam. Aztán volt egy pillanat, ami arra ösztönzött, hogy vegyem meg. Utólag azt kell mondja, hogy cseppet sem bánom. Sőt! Sok vidám percet hozott, így megszerettem.

Beszerezhető a Maxim Kiadó webáruházából, és a könyvesboltokból.

 

Jane Austen színezőkönyv

collage_20210306_154018.jpg

Utolsóként egy olyan színezőt mutatnék, ami csupán egy napja van nálam, így még nem sikerült kitöltenem egyetlen olddalát sem, de azért megmutatom azt a képet, amit meglátva rögtön azt érzetem, hogy nekem ez az egyik kedvencem.

Nagy rajongója vagyok a történelmi romantikus olvasmányoknak és Jane Austen műveinek, így nem volt kérdés, hogy nekem ez a színező kell.

 Sokkal csodásabb ez a könyvecske, mint képzeltem. Elbűvölőek az idézetek, magával ragadóak a rajzok.

Beszerezhető a Partvonal Kiadó webáruházából és más könyvesboltokból.

 

Ceruzák

 

A színezőkkel való időtöltéshez elengedhetetlenek a ceruzák, és bizony az sem mindegy milyet használunk. Nekem ezek váltak be:

 

l_ima832224.jpg  

20210306_175853.jpg

 

 

lgk2901.jpg

Ki milyen színezőt szeret? Ki mit ajánlana? Kíváncsi vagyok!