A. J. Avans: Szenvedélyek viharában (Szenvedélyek viharában 1.)

 

20210209_202520.jpg

 

Az írónő adott lehetőséget a Szenvedélyek viharában című könyvének az olvasására, amit ezúton is nagyon köszönök.

Bevallom egy ideje már érdekelt a történet, amikor A. J. Avans megkeresett a lehetőséggel, hogy elolvashatom a regényét. Hallottam a történetről jót is és rosszat is. Ez engem nem szokott befolyásolni, ami érdekel elolvasom, viszont mindenképpen kíváncsi lettem arra, hogy milyen olvasmányt kapok a Szenvedélyek viharában című kötettel, ami egyébként egy sorozat része (erre az írónő hívta fel a figyelmem, ami jó is volt, de hogy miért, arra majd később térek ki).

Mostanában egyre kevesebb romantikus-erotikus drámát olvasok, mert nem sok olyan író/írónő van, aki jól megírt történetet tud adni ebben a témában. A. J. Avans könyve bevallom azért is érdekelt, mert kíváncsi voltam arra a közegre, ami a hátterét adja a sztorinak. Reméltem, hogy kapok némi betekintést a zeneiparba, ám végül ebből a szempontból csalódás ért, mert leginkább a főszereplők kapcsolatára volt kihegyezve a történet, keveset kaptam a háttérből. Persze így is kapunk valami rálátást, ami viszont sajnos nem annyira ismeretlen az olvasók számára ezzel a világgal kapcsolatban, úgyhogy nekem ez így kevés volt, némi pluszt reméltem még. Mondjuk a stúdiómunkáról. Hogyan áll össze egy dal. Milyen folyamat az, ahogy egy dalból, egy szövegből az a muzsika lesz, amit a nagyközönség is hall? Milyen feladatai vannak egy menedzsernek? Háttérmunkák? Ilyesmi. 

Ez persze az én véleményem, és igazából így is jó kis történetet kaptam, de úgy éreztem meg kell említenem, mert végig ott motoszkált bennem olvasás közben az az érzés, hogy valami hiányzik. 

Na de nézzük részletesebben a történetet.

Amiről elsőként beszélni szeretnék, az a borító és a cím. Szerintem illik a könyv külseje a tartalomhoz, jól passzol a képen látható pár ahhoz a szenvedélyes történethez, amiről ebben a regényben olvashattam. 

Ha a borító jól illik a kötethez, akkor a cím azthiszem még jobban passzol. Sőt! Egyenesen telitalálat! Hogy miért? Mert egy igen lobbanékony természetű lány az egyik főszereplő, és ez már alapból is biztosítja azt, hogy nem egy nyugodt ki sztorit kap az ember, hanem bizony egy pörgő, érzelmi kavalkádba csöppen a kedves olvasó (és ez egy igen enyhe kifejezés).

Miről is szól a történet?

Adott egy feltörekvő, igen nagy tehetséggel megáldott énekesnő Elena, aki a zeneiparban tevékenykedő nővére árnyékából igyekszik kitörni. Nincs könnyű dolga, mert a családja nem támogatja, a testvére is inkább ellene van, minthogy segítené. A történet második felében lesz egy lépése a lánynak, ami számomra kicsit erős volt, de mindamellett tuldajdonképpen megértem, de talán nem egészen úgy kellett volna lépnie, ahogy. Mondjuk aztán rájöttem, hogy ez is a jelleméhez fűződik.

Elena nagyon fiatal, hiszen még csupán 18 éves, ami egy bizonyos szinten magyarázatot is adhat a viselkedésére, de aztán egy ponton túl én már nem bírtam tolerálni a viselkedését. Egyszerűen egy hisztis csitrinek tartottam őt, aki öntelt és beképzelt, aki úgy gondolja, hogy mindenki akkor és úgy ugorjon, ahogy ő akarja, csak mert neki pénze van. Semmi nem gond neki, hisz pénze van. Na ez a mentalitás roppant irritáló volt. Talán ezért nem sikerült megkedvelnem a könyv végére sem a lányt mindamellett, hogy nagyon sajnáltam őt amiatt, ami történt vele.

Na és most lényeges az az információ, hogy nem egy egykötetes sztoriról van szó, hanem sorozatról. Ugyanis talán ebben az első részben pont olyannak akarata megmutatni Elenát az írónő, amilyennek én láttam, a későbbiekben pedig majd láthatjuk, ahogy változik (legalábbi remélem). Ez a momentum pedig rádöbbentett arra, hogy milyen jól megalkotta A. J. Avans ennek a lánynak a karakterét. Hiszen egy negatív figurát sokkal nehezebb hitelesen megalkotni, mint egy olyat, aki jó. Ha valakit nem kedvel az olvasó, akkor annak a szereplőnek van lehetősége fejlődni, változni, főleg egy sorozat esetében. Ez pedig mindig izgalmas tud lenni.

Van bennem valami kettős érzés Elenával kapcsolatban. Egyrészt nem bírtam megkedvelni, másrészt pont az idegesítő viselkedése miatt lett számomra érdekes a karaktere. Sikerült az írónőnek egy igazán idegesítő fruskát megalkotnia. Mindemellett vannak pozitív tulajdonságai is a lánynak, ami a történet során kiderül ha jól figyel az olvasó.

Már a történetnek egészen az elején összehozza a sors a lányt Sterlinggel, akit a zeneipar a "rock fenegyerekeként" tart számon. 

Az első pillanatban ellenállhatatlan vágy ébred bennük egymás iránt, ami ellen kezdetben talán tiltakoznak, de ez haszontalannak bizonyul, mert nem bírnak ellenállni a másiknak.

Sterling egy tipikus rosszfiúnak van beharangozva, pedig igazából nem is az. Mindennek megvan az oka, vannak rossz döntései, de ez is azt mutaja, hogy igazán emberi. No nem mintha egyetértettem volna a cselekedeteivel, mert bizony néha szinte hangosan veszekedtem vele, hogy ne legyen bolond, ne csinálja azt amit. Elenával szemben ő egy kedvelhető figura lenne minden rossz döntésével együtt, viszont mégsem került igazán közel hozzám Sterling sem mire a könyv végére értem. Mégpedig azért nem, mert azt éreztem, hogy nem dolgozta ki eléggé a karakterét az írőnő, csak úgy van a pasas, olyan semlegesnek tűnik. 

Sokminden történik a főszereplőkkel, főleg a lánnyal, amitől az ember szíve összeszorul, mert szörnyű amin keresztül kellett mennie. Itt akkor megemlíteném, hogy szerintem jól leírta az írónő a miérteket, az okokat, hogy mi miért tényleg az, ami a történtekkel kapcsolatos, amin keresztülmegy a lány. Most ez így homályosnak tűnik, de részletesebben erről beszélni nagy spoiler lenne, viszont mégis meg kell említenem. Aki olvassa, az érteni fogja.

Van ebben a történetben valami, amitől az ember miután elkezdi olvasni, ahogy halad az olvasással, egyre inkább magával rántja minden negatív dolog ellenére. 

 

Noha igazából egyik szereplőt sem sikerült megkedvelnem, nekem tetszett a történet, mert a női karakter érdekes volt, meg a háttér is igazából, amiből a folytatásban talán többet kapni. Valamint olyan véggel zárta a könyvet az írónő, amitől az ember mindeképpen kíváncsi a folytatásra, mert kellőképpen felcsigázza mindenki kíváncsiságát. 

Biztosan olvasni fogom a folytatást, mert kíváncsi vagyok, miként kanyarintja a szálakat A. J. Avans, no meg szeretném tudni, hogy vajon változik-e, milyen irányban Elena?

 

TARTALOM:

 

Elena, egy fiatal és törtető énekesnő, aki egy csapásra híressé vált. Nem csak a siker árnyoldalaival, de a benne tomboló démonokkal is meg kell küzdenie. Miközben különböző emberek vetik ki rá a hálóikat a haszon érdekében. Bár kislány, de helyt kell állnia az élet színpadán.

Sterling, a rock fenegyereke. Aki semmibe sem veszi a nőket, csupán használati tárgyként tekint az összesre, míg nem belefut Elenába. A vágy, és a szenvedély olyan erősen vonzza őket a másik felé, hogy érzik ebből nincs menekvés, bármennyire is tiltakoznak ellene.

A két fiatalnak meg kell küzdenie a zeneipar buktatóival, és árnyoldalaival. Miközben az életüket a drogok és az alkoholfüggőség keseríti meg.

Vajon megismerik az igaz szerelmet, miközben állandóan belekúszik a múlt kísértete a jelenbe? Vajon mire képes egy kétségbeesett ember, ha összecsapnak a hullámok a feje felett, és meg kell védenie azt, ami az övé?

Vajon mikor beszélünk szenvedélyről, és mikor szerelemről?

 

Itt lehet az írónőt megtalálni:

A. J. Avans írói oldala

 

Itt lehet a könyvet beszerezni:

Ágenda Kiadó