Selena B. Lowell: Démonok árnyékában  

Egy hátborzongató, lebilincselő, izgalmas horror sztori.

 

Szeretek horror sztorikat olvasni. Igen, félelmetes, ijesztő, és ha kellőképpen hat az érzékeimre, akkor bizony esténként jóbarátom lesz az éjjelilámpa, már ha el bírok aludni. Mindezek ellenére, vagy pont ezért vonzanak ezek a fajta történetek, valamiért mindig érdekeltek a rejtélyes, titokzatos olvasnivalók.

Amikor egy-egy ilyen könyvön túl vagyok, általában valami egészen könnyed, már-már limonádé jellegű regényt olvasok, vagy valami nagyon vidámat, hogy megnyugodjanak pattanásig feszült idegeim.

Számomra akkor igazán jó egy horror sztori, ha képes elérni azt, hogy frászt kapjak tőle.

 

Ahogy az is sokat számít, hogy a karaktereket elég árnyaltan tudja ábrázolni a szerző, úgy, hogy ne legyenek egysíkúak (bár ez úgy általában minden könyvre vonatkozik).

 

Képek forrása: Démonok árnyékában - saját, a többi Pixabay 

polish_20200813_001705831.jpg

 

TARTALOM:

 

A ​történet napjainkban, Minnesota talán legeldugodtabb kisvárosában történik….
Evelin Hartnett egyáltalán nincs elragadtatva a gondolattól, hogy szülei halála után, új családjához kell költöznie. Mint ahogy Josh sem örül leendő mostohatestvérének. Mégis lát valamit a lányban majdnem ugyan úgy, mint osztálytársuk Mike.
A két fiú gyűlöli egymást, de nem ismerik azt a múltbéli titkot, amely magyarázattal szolgálna nekik.
Erre az okra csak hárman tudták a titkos magyarázatot. Az egyikük lassan beleroppan az évek óta ki nem mondott szavak súlya alatt. A másik halott. A harmadik úgy érzi, hogy kész belemenni a játékba. De a játéknak két oldala van, amelyhez sokan csatlakozni fognak akarva, vagy akaratlanul.
Tehát adott…
Egy poros, múltban leragadt kisváros.
Egy idegen újlány, kit természetfeletti események sorozata kísért.
Két fiú, akiket fura dolgok kerítenek hatalmába születésük óta.
Egy hét fős baráti kör, akiknek a barátsága gyilkos fordulatot vesz.
Egy anya. Egy titok. Egy könyv.
Egy szerelmi háromszög.
Gyűlölet, hazugság, gonoszság, vérontás.
DÉMONOK!

Vajon a hit elég, hogy szembeszálljanak a gonosszal?

 

„ Mindhárman viaskodtak saját kis fantomjukkal, mit sem sejtve, hogy ők már véglegesen a démonok árnyékában vannak."

 

 

GONDOLATAIM A KÖNYVRŐL:

 

Ha kicsit részletesebben nézzük, hogy miért is szeretem a horror, a krimi, a thriller, a paranormális történeteket, akkor azt mondanám, hogy azért, mert érdekelnek a titkok, a misztérium, a talányok, az emberi elme rejtélyei.

Mégis miért vagyok ezekre kíváncsi? Erre az a válaszom, mert minden nagyon összetett. Semmi sem csupán fekete, vagy fehér. Rengeteg árnyalat van, ahogy az emberi elme is egy nagyon összetett és bonyolult szerkezet. Nem mindegy ki hogyan jut el oda, hogy rásütik a gonoszság, vagy más egyéb negatívum bélyegét.

Nem mindegy honnan nézünk valamit, vagy valakit, ahogy az sem, hogy milyen információink vannak.

 

Persze az ember nem fog elfogadni, felmenteni valakit a brutális tettei következményei alól, de másképp tekint rá, ha ismeri az adott személy hátterét, az okokat.

Nem mindegy egy regényben, hogy mi vezet valakit odáig, hogy brutális tetteket hajt végre. Ahogy az sem mindegy, hogy maga az ember volt az elkövető, vagy pedig megszállta a gonosz.

Arra is figyelni kell, amikor egy tényleg lelke mélyéig gonosz ember tesz valami szörnyűséget, és a tettét azzal akarja igazolni, hogy megszállta valami, holott nem.

Az sem mindegy, hogy valakit megszállt egy démon, vagy ő maga egy született pokolfajzat.

Szóval számtalan variáció, számtalan lehetőség, árnyalat, nézőpont létezik (alig említettem valamit). Engem pedig ezek érdekelnek.

Szerintem sikerült jól megalkotnia a szereplőket az írónőnek. Akadt, akiről sokáig nem bírtam eldönteni, hová is tegyem, melyik oldalon is áll.

Aztán rájöttem, hogy nem is akarom elhelyezni egyik oldalon sem a karaktereket, mert igazából nem is lehet ezt teljes bizonyossággal megtenni. Ezek után már csak élveztem, hogy remekül megalkotott szereplőkről olvashatok.

Emlékszem mennyire vártam a Démonok árnyékában című könyvet, ami azzal keltette fel az érdeklődésem, hogy egy rejtélyes és borzongató sztorit ígért.

Amikor végre hozzám került a kötet, nem volt időm azonnal belevágni, de hajtott a kíváncsiság, így a prológust elolvastam, ami valami brutálisan jó volt. Ütős kezdet egy horrorhoz. Ezek után sokáig nem mertem folytatni, akkor sem, amikor időm lett volna rá, mert egyszerűen annyira belekúszott a gondolataimba, annyira eltelített, annyira ijesztőnek találtam, hogy este tudatosan vetettem el minden gondolatot, aminek ehhez a könyvhöz köze volt. Közben meg persze furdalta az oldalam a kíváncsiság. De pont attól találtam annyira jónak, mert ilyen hatással tudott lenni rám.

Aztán belevágtam az olvasásba, amikor kiderült számomra, hogy a számomra félelmetes kezdet után, azért lágyabb hangvétel jön. Persze ott voltak a….hmm…nem, nem mondom mik, de lényeg, hogy volt ami borzolja az ember idegeit. Ám mégis kevésbé volt ijesztő.

A Démonok árnyékában egy igazán jó idegborzoló horror, aminek voltak keményebb jelenetei. Csupán nappal olvastam, de még így is nagy hatással volt rám.

Tetszett, hogy nem egy nagyvárosban, hanem egy vidéki kis településen bontakoznak ki az események. Van valami kellemes hangulata a kisvárosi történeteknek, legyen bármilyen műfajú a sztori. Nálam már ezzel plusz pontot szerzett a regény.

Jelen esetben annyira pici a település, hogy tényleg mindenki ismer mindenkit és a helyi középiskolának is egy régi nagyobb lakóház ad otthont. A tanulók száma is igen alacsony.

Egy sajátos módszert, sajátos meglátást ismerhettem meg a könyvből a démonűzéssel kapcsolatban. Erről korábban még nem hallottam. Igen érdekes ez a lehetőség

Oldalról-oldalra lesz egyre izgalmasabb a történet. Az írónő fokozatosan mélyíti a feszültséget, újabb és újabb apró mozzanatok megvillantásával, amelyek a végkifejlet felé terelik a szereplőket, és amelyek lassanként lebbentik fel a fátylat a titkokról.

 

Lehet, hogy félelmetes, megdöbbentő volt, amiről a könyvben olvastam, ám az írónőnek sikerült még ezt is felülmúlnia a lezárással, ami igazán meghökkentőre sikeredett. Bár azt kell mondjam én valahol ilyesmire számítottam.

Milyen történet a Démonok árnyékában? Egy hátborzongató, lebilincselő, izgalmas horror sztori. Bártan ajánlom a műfaj kedvelőinek.

 

 

Itt lehet megtalálni az írónőt:

Selena B. Lowell szerzői oldala

 

 

Itt lehet beszerezni a könyvet:

 

NewLine Kiadó

Álomgyár

Book24

Líra