Beszélgetés Vidó Kingával

Ismerjük meg jobban az Akarom-e tudni?, valamint az És… felvétel! című romantikus történetek írónőjét.

  

„…több olyan romantikus regényt olvastam egymás után, amelyik szerintem kifejezetten távol állt a romantika fogalmától. A családom tagjai mondták a sokadik zsörtölődés után, hogy ha egyik sem tetszik, akkor tessék írni egyet! Hát így kezdődött.” 

 

Régóta nagy rajongója vagyok Vidó Kingának, aki fantasztikus regényeket ír, viszont keveset tudni róla. Felvetődött bennem a gondolat, hogy jó lenne megismerni egy kicsit, így vettem a bátorságot és megkerestem.

Az írónő abban a szerencsében részesített, hogy elfogadta a felkérésemet és válaszolt a kérdéseimre, amit nagyon köszönök neki.

 

a7230c72-b37c-45ea-ac88-58c3c19e7975.jpeg

 

1.) Mesélj egy kicsit magadról? Mikor kerültél kapcsolatba az írással? Mi indított el ebben az irányban?

 

Vidó Kinga: Az életemben természetesen legfontosabbak a lányaim és a családom. Ők vannak minden és mindenki előtt. Végzettségem tekintetében jogi szakokleveles közgazdász vagyok, láthatóan erőteljes humán beállítottsággal. Az olvasás mellett kedvenc időtöltésem az utazás.

Mindig nagyon szerettem olvasni. Egész fiatalon már faltam a könyveket. A gimnáziumi és egyetemi évek alatt elsősorban történelmi regényeket fogyasztottam nagy számban, később áttértem a krimikre és a két gyermek és a kimerítő munka mellett a könnyedebb romantikus regények felé fordultam. Olvasok most is mélyebb, nehezebb írásokat, de jellemzően nem a dolgos munkanapok végén.

 

2.) Eddig két történeted jelent meg, az Akarom-e tudni?, valamint az És… felvétel! Van még könyv a fiókod mélyén ezeken kívül?

 

Vidó Kinga: Eredetileg csak egy könyvet szerettem volna írni, éppen csak egy pici nyomot hagyni a világban. Egyszerre két történet volt a fejemben, elsőként az Akarom-e tudni?-ra esett a választásom. Amikor elkészült a kézirat, akkor meglepetésemre egy hatalmas űrt hagyott maga után. Sejthető volt, hogy a másik történetet is papírra fogom vetni.

Alig kezdtem el írni az És… felvétel! című regényemet, hamar rájöttem, hogy annyi mindent szeretnék elmondani, átadni, megmutatni, hogy nem fér bele egy könyvbe, így lett sorozat. Egy könyv még mindenképpen el fog készülni, a sorozat második része. A többi pedig majd kialakul.

 

3.) Pontosan mikor, minek a hatására vágtál bele az első megjelent könyved, az Akarom-e tudni? megírásába?

 

Vidó Kinga: Mindig is foglalkoztatott az írás gondolata. Nagyjából három éve elég sokat morogtam, mert több olyan romantikus regényt olvastam egymás után, amelyik szerintem kifejezetten távol állt a romantika fogalmától. A családom tagjai mondták a sokadik zsörtölődés után, hogy ha egyik sem tetszik, akkor tessék írni egyet! Hát így kezdődött.

  fb_img_1576219300676.jpg

4.) Hogyan jött az ötlet az És… felvétel! történetéhez? Nem mindennapi háttere van a könyvnek. Hogy sikerült ilyen részletesen írni egy forgatás kulisszatitkairól?

 

Vidó Kinga: Az olvasás mellett aránylag sok sorozatot is nézek. Az egyik-másik nagyon magával ragadott és előfordult, hogy sokáig kellett várni a következő évadra. Amikor várakozás közben rákerestem a neten az adott sorozatra, nagyon sok interjúra, közönségtalálkozós beszélgetésekre, a forgatáson készült vicces képkockákra és a rajongók által készített amatőr felvételekre leltem. A közösségi médián keresztül a színészek maguk is számtalan videót osztottak meg a saját öltözőjükből, vagy a díszletek között sétálva. Rácsodálkoztam erre - a jellemzően nézők számára általában nem látható – világra és elvarázsolt. Idővel felfedeztem a sémákat, módszereket, kifinomult technikákat, amivel a rajongók figyelmét igyekeztek folyamatosan fenntartani a marketingesek.

83076010_168668037965461_7623274910053923513_o.jpg

5.) Van olyan része a történeteidnek, amelyet a valóságból merítettél?

 

Vidó Kinga: A történetek és a szereplők a fantáziám szüleményei, a helyszínek közül több azonban ténylegesen létezik. Valóságból csak nagyon keveset vontam bele a történetekbe. Az egyik ilyen eset például, hogy Párizsban Café du Trocadéroban magam is ebédeltem.

 

6.) Mesélj az írás folyamatáról. Mennyi időbe telt megírni a könyveidet? Milyen körülmények között, hol írtál? Mi inspirált írás közben?

 

Vidó Kinga: Az első könyvemet közel másfél év volt megírni. A másodikat már rövidebb idő alatt sikerült. Az első betűtől a megjelenésig kerek tíz hónap telt el. A harmadik könyv talán még rövidebb idő alatt fog elkészülni, mivel a történet fejben már kialakult, a karakterek pedig már részletesen ki lettek dolgozva.

Csak teljes nyugalomban tudok írni, ezért kizárólag hétvégén éjjel szoktam. Akkor kezdek hozzá, amikor a családtagok már visszavonulóban vannak, és hajnal négyig-ötig teljesen elmerülök a történetben. Íráshoz nekem nélkülözhetetlen a zene, fülhallgatón keresztül végig a kedvenc lejátszási listáimat hallgatom.

  

7.) E-könyv formájában jelentek meg a regényeid. Miért ezt választottad? Mesélj erről!

 

Vidó Kinga: A külföldi nyaralások alatt feltűnt, hogy a repülőgépen, vonaton, metrón is a leginkább ebook olvasót használnak turisták és helyi lakosok egyaránt. Papír alapú könyvvel szinte nem is nagyon találkoztam. Láthatóan errefelé halad a világ. Bár eleinte idegenkedtem tőle, idővel magam is kipróbáltam és elégedett voltam vele. Éjszaka pedig kifejezetten kényelmesebb a saját fénye miatt olvasni. Sokkal kedvezőbbek az e-könyvek az ár tekintetében is, így arra gondoltam, hogy ebben az árfekvésben talán könnyebben eljuttathatom az olvasókhoz a regényeimet.

 

 8.) Megjelennek valamikor nyomtatott formában a történeteid?

 

Vidó Kinga: Az első könyvnél nem merült fel bennem, de azóta már nagyon sok megkeresést kaptam, így jelenleg keresem a megoldást.

 

9.) Mivel az elektronikus formát választottad, ezért a kezedbe nem foghattad a regényeidet. Mégis érdekelne, hogy milyen érzés volt, amikor megjelentek a könyveid?

 

Vidó Kinga: A családom már a megjelenést követő napokban meglepett a kinyomtatott regényemmel. Csodás élmény volt kézbe venni, lapozgatni.

Ez első nagy döntés számomra az volt, hogy a saját nevem alatt jelenjen meg a könyv, vagy elbújjak a biztonságos írói álnév mögé. Végül a kéziratot a kezemben tartva már nem volt kérdés, büszkeséggel töltött el. Nagyon szerettem a történtet, a karaktereket, a hónapok során szinte hozzám nőttek.

A megjelenés napja számomra hihetetlenül izgalmas volt. Erre szerintem nem lehet felkészülni, ez csak egyszerűen megtörténik az emberrel. Különleges és picit félelmetes érzés volt, mintha kiléptem volna egy hatalmas színpadra és minden reflektor éppen rám irányulna.

 

10.) Szerettél volna üzenni valamit a könyveiddel az olvasóknak? Vagy inkább csak a szórakoztatás a cél?

 

Vidó Kinga: Az első könyvemmel egyértelmű célom volt a szórakoztatás mellett. Elsősorban a lányaimnak írtam és azt szerettem volna megmutatni nekik, hogy mennyire fontos a szerelem terén is, hogy az embernek legyen tartása. Ha egy férfi csak úgy érdeklődik egy nő iránt, ha az bármilyen módon megváltozik a kedvéért, vagy felad az elveiből, akkor az a férfi igazából nem szereti a nőt, ezért felesleges küzdeni is érte, mert soha nem leszünk boldogok abban a kapcsolatban, amelyben szerepet kell játszanunk. A kapcsolatokban, az életünkben nagyon fontos szerepe van a humornak, segít abban, hogy ne vegyük önmagunkat túl komolyan.

A könyv áttételesen szól arról is, hogy az életünkben még felnőttként is milyen nagy szükségünk van a szüleinkre, a testvérünkre, barátainkra. És persze a humorra.

 

11.) Te magad is szoktál olvasni? Ha igen, milyen műfajban?

 

Vidó Kinga: Nagyon sokat olvasok. Talán még a mindenevő kategóriába is beleillek. Időszakaim vannak. Egy időben elolvastam például Agatha Christie összes könyvét. Mostanában leginkább romantikus regényeket olvasok, vagy olyan regényeket, amelyekben van romantikus szál is. A kedvenc, már rongyosra olvasott könyvem Pierre La Mure Mona ​Lisa magánélete; legutóbb olvasott könyvek közül pedig a Szavak kékben tetszett Cath Crowley-től.

 

12.) Mit szólt a családod és a barátaid ahhoz, hogy írsz? Hogyan viszonyultak ehhez a gyermekeid?

 

Vidó Kinga: A családom mindenben támogatott és támogat, mindannyian elolvasták a kéziratot és megosztották velem az őszinte véleményüket. A nagyobbik lányomtól kaptam a legtöbb segítséget, amiért nagyon hálás vagyok. A reklámfilmeket és könyvet beharangozó videókat a férjem és a nagyobbik lányom közösen készítette.

 

13.) Mikorra várhatják az olvasók az És… felvétel! folytatását?

 

Vidó Kinga: Már írom és leghamarabb karácsonykor jelenhet meg.

 

14.) Milyen irányú terveid vannak a jövőre nézve?

 

Vidó Kinga: Mindig csak a következő feladatra szoktam koncentrálni. Az És… felvétel! második része És… ennyi! címmel fog megjelenni. Hogy utána mi lesz? Sejtelmem sincs…

 

clapper-2140602_960_720.jpg

Kép forrása: Pixabay

 

Vidó Kinga személyében egy kedves és követlen embert ismerhettem meg. Ismételten köszönöm, hogy elfogadta az interjú felkérésemet. Sok sikert kívánok a továbbiakban és persze várom a következő történetét.