Ella Steel: Az indíték

Dacolhatunk-e a sorssal? Vajon megváltoztathatjuk életünk menetét? Bízhatunk az ösztöneinkben, amelyek azt súgják, hogy adjunk esélyt egy ismeretlennek?

 

Egy titokzatos férfi, egy sebzett lelkű nő, egy találkozás, mely fékezhetetlen vágyat, mély érzelmeket ébreszt.

 

A NewLine Kiadó gondozásában jelen meg 2020. áprilisában Ella Steel: Az indíték című könyve, ami kapcsolódik az írónő Sors sorozatának harmadik részéhez, a Sors-Fordítóhoz.

Ella Steelnek köszönhetően volt lehetőségem elolvasni Matheo történetét, amiért nagyon, de nagyon hálás vagyok.

A Sors sorozat volt az, ami megmutatta nekem milyen csodás történeteket alkot Ella Steel. Imádom az elképesztő humort, ami megjelenik a könyveiben. Akik pedig nagyon közel állnak a szívemhez, az a Keller család, közülük is leginkább Jesse. Mire a Sors-Döntő végére értem – amit egyébként már többször is olvastam és fogok még párszor –, már megvett az írónő magának. Azóta is rendületlenül imádom a regényeit.

Titkok, kalandok, váratlan fordulatok és rengeteg fergeteges humor, ezeket összeszőve kapjuk meg Ella Steel stílusát, amit én oly nagyon szeretek és amivel még sosem okozott csalódást, ahogy most sem.

Ezúttal is kaptam egy egyszerre elgondolkodtató és szórakoztató történetet, amely teljesen magával ragadott.

 

Ella Steel: Az indíték

 

img_20200502_111204_1.jpg

A könyv adatai

 

Kiadó: NewLine

Kiadás helye: Bakháza

Kiadás éve: 2020

Oldalszám:440

Kötés: Puhatáblás

ISBN:9786155956775

Megjelenés időpontja:2020. április 15.

 

 TARTALOM:

 

Matheo Morin, az, a férfi, aki bármire képes, hogy elérje a céljait.

Egy napon elérkezett a pillanat, hogy pontot tegyen az ügy végére, amin évekig dolgozott. Hogy mit kapott érte cserébe? Három év letöltendőt.

Nora Marceau házassága maga a pokol. Számára az élet a túlélésről szól. Az ehhez szükséges erőt a gyerekeiből nyeri.

A szívét elzárva tartja, a testét tárgyként kezeli, mígnem egy napon belép az irodájába Matheo Morin. A férfi iránti vonzalma ráébreszti, hogy változtatni akar.

Nora mindenkinek megadja a második esélyt, de talán hibát vét, amikor gondolkodás nélkül megbízik a pártfogoltjában…

Kiismerhetünk valakit, akivel csak pár alkalommal találkoztunk?

Felülírhatjuk a sors akaratát, ha az életünk a tét?

De a legfontosabb kérdés, kicsoda valójában Matheo Morin?

Ismerd meg a Sors-Fordítóban elkövetett tettek indítékait.

„Féltem az ismeretlentől, de sokszor úgy éreztem, a szívem már meghozta a döntést a jövőmmel kapcsolatban.”

 

VÉLEMÉNYEM:

 

Bevallom kissé félve kezdtem el olvasni Az indítékot. No nem azért, mert attól tartottam, talán nem lesz jó a történet. Nem, nem. Biztos voltam abban, hogy Ella Steel ismét egy fantasztikus sztorival ajándékozott meg.

Én csupán nem bírom, amikor valaki, aki a jó oldalon áll, látszólag besározódik, amikor azt hiszik róla, hogy rosszat tett. Tudtam, hogy Matheo kivágja magát a zűrökből, mégis én nem szeretem nézni, amikor egy kedvelt szereplő ilyenfajta bajba kerül. (Sorozatoknál, vagy egy szimpla filmnél sem nézem ezeket a részeket, általában nem figyelek oda olyankor, amikor egy jó karaktert vádolnak ok nélkül, mert valaki be akarja sározni. Hiába tudom, hogy kivágja magát, de akkor is rossz nézni.) Ráadásul Matheo saját magát keverte ilyen helyzetbe egy olyan ok miatt, ami nagyon sokáig ismeretlen volt számomra.

Végül belekezdtem a regénybe, mert roppant módon érdekelt Matheo indítéka. Egyszerűen megvesztem a kíváncsiságtól, hogy mi mozgatta a pasast. (Tégy elém egy titkot és én addig nem nyugszom, míg a végére nem érek.)

Nagyon, de nagyon izgultam végig, és mivel ez nem az a helyzet volt, amikor tovább tekerhetek, vagy tovább lapozhatok a történetben addig, míg a necces részen túl nem vagyok (más kérdés, hogy ez esetben nem is akartam volna átlapozni azokat a részeket, mert minden mozzanatra kíváncsi voltam), így többször is félre kellett tennem a könyvet, hogy vegyek pár nagyobb levegőt, majd megnyugodva folytassam az olvasást. (Egy kicsit azt az érzetet keltette bennem ez a helyzet, mint amikor az ember eltakarja a szemét a rémisztő részeknél, de az ujjai között mégis kikukucskál, mert azért borzasztóan kíváncsi.)

Imádom Ella Steel könyveiben, hogy tele vannak csavarokkal, váratlan fordulatokkal, és ha néhányat ki is találok közülük, azért mindig akad olyan mozzanat, amire nem számítok.

Az indíték esetében is sikerült úgy csavarnia az események szálait, hogy az ember csak olvasott és olvasott, hogy fényt deríthessen minden titokra, minden rejtélyre. Aztán meg azt vette észre a kedves olvasó, még épphogy a végére járt a dolgoknak, még épphogy kikeveredtek a főszereplők a necces kalandokból, máris a végére is ért a történetnek. Pedig még nem akarja elengedni az oly nagyon megkedvelt karaktereket.

Matheo Morinról elmondható, hogy egy igazán nagy játékos, és egy nem mindennapi pasas. Kezdetben nem tudtam mi az indítéka arra a hatalmas tervére, amibe belefogott és amelynek során volt olyan tényező, amivel (akivel) nem számolt. Mindenesetre az tény, hogy hatalmas szíve van ennek a fickónak, mégha elsőre durvának is látszik.

Nagyon, de nagyon jól titkolta a kedves írónő, hogy mi az oka, az indítéka Matheo tetteinek, mi volt az,  ami miatt hagyta, hogy a szerettei, a környezete kételkedjen a tisztaságában.

Matheo szerepet játszott, és mindig azt adta elő, amire éppen szükség volt ahhoz, hogy elérje a célját. Sikerült mindenkit megtévesztenie, sikerült mindenkivel elhitetnie, hogy a bűn útjára lépett. Egy ember volt csupán, aki átlátott a dolgokon és ez pedig Jesse Keller, aki régóta a legjobb barátja.

„Hazudtam az anyámnak, hazudtam az apámnak, a testvéreimnek Hamisan vallottam eskü alatt a bíróságon. Megtévesztettem a hazugságvizsgálót. Kell ennél több bizonyíték arra, hogy tökéletesen hozom, a reggel kiválasztott szerepemet? Igen, Matheo Morin nem egy álarcot visel. Az ő testében számtalan másik személyiség lakozik, és mindig a megfelelőt kapja elő: azt, amelyikre szüksége van az adott feladat végrehajtásához Egyetlen ember van ezen a Földön, aki elég jól ismer ahhoz, hogy az álarcom mögé lásson. Az egyetlen, aki elég agyafúrt hozzá, hogy összeszője a szálakat, hogy összerakja a több millió darabos kirakót. Hogy ki ez az ember? Jesse Keller…”

Az ember akaratlanul is elgondolkodik azon, hogy biztosan helyesen cselekedett-e Matheo? Elfogadhatók-e tettei indítékai ellenére? Bűnös ő, vagy sem? Ha bűnös, akkor vajon felmenthető bűnei alól, azért, mert jó szándék vezette? Nehéz kérdések ezek. Ahányan, ahányféle pontból nézzük, annyiféle válasz születhet.

„Mindig minden nézőpont kérdése.”

Minél tovább olvastam a történetet, annál inkább rájöttem, hogy Ella Steel egy olyan regénnyel ajándékozta meg az olvasóit, amely nem csupán egy lebilincselő, érzelmekkel teli romantikus történet, hanem bőven adott gondolkodni valót, számtalan kérdés bukkant fel.

Persze sosem egyszerű a válasz ezekre a kérdésekre, számtalan nézőpont létezik, attól függ egy-egy vélemény, hogy honnan, milyen helyzetből látjuk az eseményeket.

Amikor megismertük Norát, a történet női főszereplőjét, olyan kérdéseken gondolkodott el, minthogy megváltozhat-e az ember? Maguk mögött hagyhatják-e korábbi énjüket? Adhatunk-e második esélyt? Ki az, aki megérdemli?

Mindemellett ott van az a még bonyolultabb kérdés, hogy miért maradt meg Nora hosszú ideig egy rossz házasságban? Az az első pillanatban kitűnik, hogy a gyermekei a legfontosabbak a számára, és az ő érdekükben visel el minden testi és lelki terrort a férjétől. Végül persze erre is választ kaptunk.

Szívet tépő Nora sorsa, helyzete. Annyira szerettem volna, ha beléphetek a regénybe, hogy kiragadjam abból a fájdalmas helyzetből, amiben benne van.

Az első pillanattól fogva rokonszenves volt, aki mások számára gyengének tűnhetett, de igazából hihetetlen erő lakozott benne.

Csupaszív, erős nő, akit lelkileg meggyötört az élet, aki mindennél jobban szereti a gyermekeit, és mindent meg is tesz értük.

Egy titokzatos férfi, egy sebzett lelkű nő, egy találkozás, mely fékezhetetlen vágyat, mély érzelmeket ébreszt.

„Neked az a dolgod, hogy segíts neki visszailleszkedni a társadalomba. Az nem a feladatod része, hogy megdugod a szemeddel.”

Egészen szíven ütöttek Nora gondolatai, a vágya, hogy végre beszélhessen arról, milyen élete van, hogy végre valaki meghallgassa. Szerette volna, ha végre valaki kiállna mellette.

„Próbáltam minden érzelmet száműzni a hangomból, pedig isten a tanúm, nagyon szerettem volna már valakinek panaszkodni egy sort. Nem is panaszkodni, inkább csak elmesélni, mivel kell nap mint nap megküzdenem. Csak azt akartam, hogy valaki figyeljen rám pár perc erejéig, hogy valaki ne tőlem várja a megoldást minden bajára…”

Annyira imádtam Matheot, azt, hogy érezte mire lenne szüksége Norának, jó volt arról olvasni, hogy győzködte a nőt, beszéljen nyugodtan, ő meghallgatja.

Imádom Jesse Kellert, így aki az ő barátja, az rossz ember nem lehet, ezért Matheo hatalmas előnnyel indult nálam. Viszont amikor olyanokat mondott Norának, hogy nagyon szívesen meghallgatná, ő figyel rá, a későbbiekben pedig kiállt mellette, no hát ennek hatására örökre helyet szerzett magának Jesse és a többiek mellett a szívemben.

Kiállni valaki mellett számomra hatalmas dolog, szóval Matheo (nekem nem Matt, hanem Matheo, mert szerintem jobban illik hozzá) számomra különleges karakter és azthiszem pont emiatt imádtam annyira.

Nora talán ösztönösen érzi, hogy Matheo egy különleges ember, és ő lesz az, akiben megbízhat, ő az, aki kiáll majd mellette, aki óvja, segíti.

„A feszültség minden sejtemet átjárta, de még így is éreztem az engem támasztó férfiból áradó nyugalmat. Olyan volt, mintha legalább három szem Xanaxot vettem volna be egymás után. Az érintése nyomán bizsergett a testem, az elmémben jóleső bódultság kezdett szétáradni.”

Voltak megérzéseim az események kimenetelét illetően, de mégis jócskán ért meglepetés. Nem is lenne igazán izgalmas az a történet, ahol az olvasó előre kitalálja a cselekményt. No de megnyugodhatunk, mert Ellánál ilyen nem fordulhat elő, ő mindig roppant ravasz módon szövögeti a szálakat, ezért is imádom annyira a történeteit.

Lassan tárja fel az okokat, a titkokat a kedves írónő, úgy alakítja az eseményeket, hogy Matheo indítéka nem derül ki, csupán a regény vége felé.

Az elejétől a végéig izgalmas, feszültséggel teli olvasmányt kapunk Az indítékkal. Az ember minden egyes mondatra, szóra figyel, azt várva mikor bukkan fel egy-egy apró információmorzsa.

Fantasztikus volt, hogy megjelentek a régi szereplők, akiket imádok, merthogy nagy kedvencem a Keller család. Közülük is Jesse az, akit a legjobban a szívembe zártam Ella Steel főhősei közül.

A történet végére a kirakós minden darabja a helyére kerül, minden titokra fény derül.

Az írónő ismét egy csodás történetet adott az olvasóknak. Egy olyan történetet, amely lebilincselő volt, tele váratlan fordulatokkal, amelyben szinte senki sem az, akinek látszik, amelyben tulajdonképpen jobban voltak csavarva a szálak, mint eddig bármikor. Valószínűleg nem leszek egyedül a véleményemmel, amikor azt mondom, hogy Az indíték az egyik legjobban sikerült könyve Ella Steelnek.

Már az első regényével elvarázsolt az írónő és a rajongójává tett, aztán minden egyes könyvével csak egyre inákbb megerősített abban, hogy érdemes elmélyedni a regényeiben. Humor, dráma, romantika, erotika, egy-egy érdekes háttérrel, no meg olyan csavarokkal, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Ez jellemzi Ella Steel könyveit, amelyeket egytől-egyig nagyon tudok ajánlani mindenkinek.

 

Itt lehet megtalálni az írónőt:

 

Ella Steel hivatalos szerzői oldala

Ella Steel történetei

Marilyn és Ella szenvedélyes birodalma

 

 

Az alábbi helyeken lehet beszerezni Ella Steel könyveit:

 

NewLine Kiadó

Álomgyár

Líra

Book24

 

 

Aki dedikált példányt szeretne, az keresse bátran Ella Steelt privátban.

 

94734874_154225619409703_6092261300916715520_n.jpg