Robin O’Wrightly: Stronger than love – Erősebb a szerelemnél

 

20210909_230121.jpg

 

(…) Isten áldja a kávét… meg a pálinkát! :)

 

Ismét az a szerencse ért, hogy lehetőségem adódott megjelenés előtt olvasni Robin O’Wrightly egyik hamarosan megjelenő könyvét.

Az Andrea & Andrea kedveltette meg velem az írónő különleges stílusát, amely bizony ebben a történetben is visszaköszönt.

Amikor adódott a lehetőség, azonnal éltem vele, hogy olvashatom a Stronger than love – Erősebb a szerelemnél című könyvet, ami igazán különlegesnek ígérkezett. Egyrészt azért, mert szeretem a kalandos történeteket, amelyeket vegyítenek romantikával, másrészt ismerve egy kicsit Robin O’Wrightly stílusát, borítékolhattam, hogy egy igazán szórakoztató sztori vár rám.

Nagyon is igazam lett abban, hogy milyen történetet kapok! Sőt! Még sokkal, de sokkal jobb lett, mint vártam. Élveztem az olvasás minden percét.

Nehéz erről a könyvről bővebben írni anélkül, hogy spoilerbe futnék bele, így most viszonylag rövidre fogom a mondandómat, és inkább csak általánosságban beszélek, meg inkább arról nekem mit jelentett az olvasás, mert meghagynám mindenkinek, hogy maga fedezze fel ennek a történetnek a csodáit.

 

A borító

 

Kezdjük a borítóval, ami nagyon tetszik. Vonzza a szememet, és arra késztet, megnézzem mi rejlik a mögötte lévő sorokban. Számomra egy könnyedebb, kalandos történetet sejtet. 

 

A grafikák

 

A borító mellett megemlíteném a grafikákat, amelyek a történet egyes szerelőit jelenítik meg, és amelyeket szintén imádtam, mert csodásak voltak, színesítették a történetet. Bevallom, hogy itt bajban vagyok, mert annyira, de annyira megmutatnám egyiket-másikat, de azzal is spoilereznék, amit meg nem akarok, így le kell erről mondanom.

 

A történetről

 

Most pedig néhány szót szólnék magáról a történetről. Azt már említettem, hogy nem ez az első, amit az írónőtől olvasok (és biztosan mondhatom, hogy nem is az utolsó), mert a Rigók & Mundik sorozattal már az egyik kedvencemmé vált. Igen, mert nekem nagyon bejött az előbb említett kötetekre jellemző egyedi stílus, a narrációs szatíra, ami bizony a Stronger than love – Erősebb a szerelemnél esetében sem hagy cserben, itt is megjelenik, itt is fellelhető, ez esetben sem maradunk ROW hangulat nélkül.

Igazán kalandosra sikeredett ez a történet, sem a szereplők, sem az olvasó nem unatkozik egy pillanatra sem. Egyik fordulat jön a másik után. Amikor már azt hinnénk sínen vannak a dolgok, mindig történik valami váratlan, ami bonyolítja az eseményeket.

Izgalmas volt minden egyes sora a könyvnek, végig izgultam a szereplőkért, mert egészen az utolsó oldalakig nem lehetettem biztos abban, hogy miként alakulnak az események. Bár az írónő nem hagyott nyugtot a szereplőknek, és imádtam az elejétől a végig a történetet, mégis volt, hogy azt éreztem, nagyon is könnyedén mennek a dolgok. Néha már-már meseszerűen könnyedén alakult egy-egy fordulat, de bevallom nem bántam, mert ez a gondolat nem olvasás közben jutott eszembe, hanem inkább már utána, amikor a könyv eseményein töprengtem és örültem, hogy mennyire jó volt olvasni ezt a sztorit.

 

A szereplőkről

 

Be kell vallanom, hogy a főszereplő Loraine kezdetben nem volt szimpatikus számomra. Aggódtam is mennyire fogok megbirkózni az olvasással ez miatt. Picit tartottam attól, hogy majd elvesztem az érdeklődésem a történet iránt. Aztán ahogy haladtam előre, azt vettem észre, hogy bármilyen is a főszereplő, annyira jó a stílus, hogy mindenképpen élvezni fogom az olvasást.

Ha már arról beszéltem, hogy eleinte nem kedveltem a főszereplőt (ez előrevetíti, hogy később változott a véleményem róla, de lássuk mi volt vele a bajom, amikor megismertem), azt is illene elmondanom miért volt ez így.

Arról van szó, hogy nyafogósnak tűnt, miközben azt éreztem, hogy el van telve önnön tökélességétől, noha többször is bizonytalannak látszott, amikor döntenie kellett, mintha fogalma sem lett volna mit tegyen.

Később persze másképp néztem Loraine személyére, mert őt is formálták az átélt események, azoknak a hatásai és mind jobban megismerhettem.

Tudom, hogy sokszor említettem már, nem csípem, amikor egy könyvben a szereplők túl tökéletesek, így kissé furcsának tűnhet, hogy pont a főszereplő tökéletlensége miatt panaszkodom. Nos nem, nem az zavart, hogy nem tökéletes, ezt nem is akartam volna, csupán valamiért nem volt szimpatikus. Megijedtem, hogy egy öntelt, picsogó libával van dolgom, én meg nagyon kedvelni akaratam a főszereplőt. Örülök, hogy végül úgy zárult a történet, hogy megváltozott a véleményem, és noha nem lett hibátlan, de megkedveltem Lorainet.

Tulajdonképpen egyik szereplő sem tökéletes, vannak hibáik, de pont attól annyira emberiek, ettől volt az egész történet annyira élettel teli. Egy kicsit lököttek voltak mindannyian, de én így szerettem meg őket. Sok vidám percet szereztek nekem olvasás közben.

 

Összességében

 

Azt mondták ebben a történetben az írónő egy tőle szokatlan zsánerrel próbálkozik. Én azt mondom ez sikerült. Saját stílusára formálta a romantikus kalandtörténetet, így alkotott valami igazán szórakoztató olvasmányt.

Tudom, azt mondtam az elején, hogy majd röviden mesélek a könyvről, mégis elég hosszúra sikeredett a mondanivalóm. Ez van, nem bírtam néhány szóban elintézni ezt a történetet, és igazság szerint még mindig bírtam volna fokozni.

Bátran ajánlom mindenkinek ezt a könyvet! Higgyétek el, megéri elolvasni!

 

FÜLSZÖVEG: 

 

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

 

…Egy kupica havasi pálinka vagy egy igazi kelet-európai kávé. Vagy valami más?

 

Loraine „Lo” Hindeman, a kikapós, New York-i jogásznő karrierje ígéretesen alakul. Nem kérdés, hogy munkaadója, a Whinfrey’s ügyvédi iroda, a Harshclay Galéria megbízásából őt küldi el Brassóba egy rutin műkincsügyletet lebonyolítani.
Bár a repülőúton minden a megszokott medrében halad, Lo mégis megérzi: az élete hamarosan egy pillanat alatt a feje tetejére áll majd. Onnantól kezdve, amint egy titokzatos, pimasz és őrjítően szexi idegen, bizonyos Ioan Popa zsebkendőt nyújtva belép a látókörébe, ez meg is valósul.

 

Csempészek, kitervelt árulás, emberrablás és a sötét közép-kelet-európai maffia hálójába hullik, miközben a legnagyobb veszélybe mégis a szíve kerül…

 

A szerző – megannyi könyv után – ezzel az izgalmas és szenvedélyes regénnyel debütál a népszerű romantikus kaland zsánerében, csak hogy kihívás elé állítsa önmagát, és persze az olvasóit is. Vegye komolyan, aki szórakozni akar!

 

Várható megjelenés: 2021. november 30.

 

 

Az elektronikus formában megjelenő könyv előjegyezhető a Mogul Kiadó webáruházából.

 

 

Az írónőt itt lehet megtalálni:

 

Robin O’Wrightly Books

Robin és Borka unverZUGa

blog: Robin O’Wrightly