Ritka, nehezen kapható könyvek túlárazása  

 

83858044_130932708405661_3008899193877037056_o.jpg

 

Amióta adják-veszik a használt könyveket, valószínűleg azóta jelen vannak a piacon az olyan eladók – sokszor magánszemélyeken túl még a kereskedők is –, akik ritka, nehezen kapható könyveket többszörös áron értékesítenek.

Engem ez piszok módon idegesít, és soha nem értettem, hogy miért tesznek ilyet az emberek?

Lehet én vagyok a bolond, amiért magamból kiindulva feltételezem a korrektséget másokról is.

Az agyam eldobom, amikor több ezer, vagy esetenként több tízezerért hirdetnek meg köteteket, a normál bolti ár sokszorosáért. És miért? Mert megteheti, mert van olyan bolond, aki megvásárolja ezeket.

Dühítő, amikor a „Miért?” kérdésre az válasz, hogy: „Mert ritka, mert nem kapható!”. Elfogadható indok ez? Szerintem nem, de sokak szerint igen, és inkorrekt módon nyerészkednek azokon, akik régóta keresnek egy-egy vágyott kötetet.

Jó, lehet mondani, hogy mindenki annyiért adja el a könyveit, amennyiért akarja, de a túlárazás veszettül idegesítő (számomra legalábbis).

Meg lehetne határozni egy nehezen kapható könyv esetében is normális árat, amivel a vevő is, meg az eladó is jól jár. De hát nem ez a jellemző sok esetben, mert csak a nyerészkedés megy.

Amíg van olyan, aki megveszi a túlárazott könyveket, addig sajnos nem lehet túl sokat tenni ez ellen a jelenség ellen.

 

Címkék: cikkek